שיחה מפתיעה

באמצע החקירה: טראמפ התקשר לנתניהו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התקשר הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח איתו ארוכות על הנושאים העומדים על הפרק - בין היתר על התוקפנות האיראנית שמחמירה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

טראמפ אינו אדם רשמי, והוא ממשיך לספק לכך הוכחות דבר יום ביומו בהתנהלותו הלבבית והישירה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התקשר הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח איתו ארוכות. למרבה המבוכה, השיחה הגיעה באמצע החקירה שנערכה במעונו של נתניהו, מבלי שהדבר היה מתואם ובהפתעה. נתניהו התנצל בפני החוקרים ויצא להפסקה כדי לשוחח עם הנשיא.

לדברי אנשי הלשכה, ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות להודות לנשיא על האירוח החם בזמן ביקורו בוושינגטון והביע את הערכתו על האמירה התקיפה של הנשיא נגד אנטישמיות בנאום שנשא מול הקונגרס בשבוע שעבר.

שני המנהיגים שוחחו ארוכות על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ומהתוקפנות האיראנית באזור ועל הצורך לעבוד ביחד כדי להתמודד עם הסכנות הללו.

כזכור, גורם אמריקני אמר הערב (ב') לסוכנות הידיעות רויטרס כי ספינה של חיל הים האמריקני נאלצה לסטות מהמסלול בעקבות התקרבות חריגה של כלי שיט איראניים ממשמרות המהפכה. לדברי הגורם, התקרית אירעה בשבת האחרונה. הספינה האמריקנית שטה באזור מצרי הורמוז כשלפתע הבחינו בסירות של משמרות המהפכה שהאיצו במהירות לעבר הספינה והגיעו עד כדי מרחק של כחצי קילומטר.

בעקבות הפעולה האיראנית נאלצה הספינה האמריקנית, שלוותה על-ידי שלוש ספינות נוספות של חיל הים הבריטי, לשנות את המסלול. הגורם ציין כי נעשו ניסיונות רבים לתקשר עם כלי השיט האיראניים, אך לא הייתה תגובה. "זו הייתה פעולה לא בטוחה ולא מקצוענית", אמר הגורם האמריקני.

ההערכה היא שמדובר היה בפעילות מכוונת ולא מדובר בשגגת אנוש של האיראנים שכמעט ומשתדלים בכל הזדמנות להתגרות באמריקאים בפעולות מסוג זה ובניסויי טילים ארוכי טווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר