שתף קטע נבחר

היעד הנדל"ני הבא: הפריפרייה של תל אביב

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, סבורה שבשנה הקרובה נראה יותר ויותר ישראלים המחפשים דירות בפריפריה. "גם אם 'תל אביבים' יתחילו לחיות כמו במנהטן, ב'קופסאות גפרורים' קטנות - לא כל מי שירצה לגור בתל אביב יוכל להרשות לעצמו

לאן יופנו ביקושי הנדל"ן בשנה הקרובה? ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה ומומחית בתחום הנדל"ן, סבורה שאנו נמצאים בפתחו של "עידן הטבעת הרביעית" – שבו יתרכזו הביקושים בפריפרייה של תל אביב.

 

 

"כיוון שמחיר דירה מבוקש בישראל בעיקר של צעירים נע כיום סביב 800,000 - 900,000 שקל, הרי שלא כל מי שרוצה לגור בתל אביב יצליח, וזאת גם אם 'תל אביבים' יתחילו לחיות כמו במנהטן, ב'קופסאות גפרורים' קטנות (דירות סטודיו/חדר/מפוצלות)".

 

דגני מדברת על ארבעה מעגלים סביב תל אביב: המעגל הראשון הוא העיר עצמה, השני מורכב מהערים הגדולות הצמודות אליה (רמת-גן, גבעתיים ובני ברק), השלישי נמצא בין רעננה וכפר-סבא בצפון לראשון לציון בדרום וראש העין במזרח.

 

בעקבות עליית המחירים, יגדלו במרכז הארץ יישובים המציעים דירות במחירים סבירים לזוגות צעירים, כמו: באר יעקב, רמלה, בית דגן, רחובות, גדרה ואשדוד בדרום; ונתניה, חדרה ופרדס חנה כרכור בצפון.

 

המדינה צריכה לשווק קרקעות בפריפריה

לדברי דגני, על המדינה לתמוך בשיווק קרקעות למגורים באזורים יותר רחוקים מהטבעת הרביעית, אולם לספק לתושבים בישובים אלה דרכי גישה מתאימות למקורות הפרנסה במרכז. "ביישוב כמו נתניה יש קרקעות מיועדות לכ-20,000 דירות, כך גם בהוד השרון וכו', צריך רק להפכן לזמינות, וזה אפשרי, כך שאין בעיה של חסר בהיצעים, צריך רק ללחוץ על הרשויות המתאימות לשחרר קרקע מהר יותר".

 

המרכז הישראלי לניהול יקיים מחר (ג') את הכינוס השנתי של פורום הפיתוח, הבנייה והנדל"ן, שידון בדרכים ליציאה מהמיתון ועידוד הצמיחה בתחום הנדל"ן. בניגוד לדעות אחרות שהובעו לאחרונה, דגני לא צופה עליית מחירים בעתיד הקרוב. לטענתה, המשקיעים וקבוצות הרכישה, שהצילו את שוק הדיור מקריסה, יאטו את קצב הרכישה שלהם בשל חוסר בכדאיות כלכלית.

 

"אם המדיניות של הממשלה תשכיל לתעל את היקפי הביקושים לאזורי הפריפריה, בעזרת תמריצי מחיר אטרקטיבי, תשתיות תחבורה ותעסוקה וכן הקלות במיסוי, כי אז כולנו נצא נשכרים מכך. את השאר יעשו כבר הקבלנים על ידי לחץ על זמינות של קרקעות ביישובי המרכז, שידחוק את הרוכשים לחפש אחר פתרונות בפריפריה".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היעד הבא - אשדוד
צילום: אבי רוקח
מומלצים