רעל טבעי

צפון קוריאה: אחיו של הרודן מת מסיבות טבעיות

בצפון קוריאה מנסים לטעון כי קים ג'ונג נאם שנרצח במלזיה על ידי רעל עצבים VX, מת בכלל מוות טבעי. מה עם העובדות, הצילומים והניתוח הרפואי? לפיונגיאנג פתרונים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רגעי החיסול (צילום: מצלמות האבטחה)

פייק ניוז סטייל צפון קוריאה: מלזיה הגישה כתבי אישום נגד שתי צעירות מאינדונזיה ווייטנאם בגין רציחתו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, והאשימה אותן שמרחו גז עצבים מסוג VX על פניו - ככל הנראה בהוראת צפון קוריאה. אלא שבפיונגיאנג מתעלמים מהמצלמות שהראו את האירוע ודוחים גם את תוצאות הניתוח לאחר המוות שערכו הרשויות בקואלה לומפור וטוענים שקים ג'ונג נאם מת מהתקף לב ולא מהחומר שמוגדר על ידי האו"ם כנשק מסוכן להשמדה המונית.

על פי הדיווח ב-ynet, רי טונג איל, סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם, אמר היום (ה') לכתבים שקים צ'ול (כך נכתב שמו של קים ג'ונג נאם בדרכון שנשא עליו) נטל תרופות למחלת לב, סוכרת ולחץ דם גבוה.

במקביל, סגן שגריר צפון קוריאה בבריטניה לשעבר, תאה יונג הו, האישיות הבכירה ביותר שערקה מהמדינה הקומוניסטית המבודדת, אמר שהוא בטוח שקים ג'ונג און עומד מאחורי הרצח של אחיו למחצה, והוסיף שזה לא סביר שהרודן הצפון קוריאני לא אישר את ההתנקשות בקים ג'ונג נאם.

"צפון קוריאה היא חברה שנשלטת בהפחדה. בשביל החלטות גדולות כמו חיסול קים ג'ונג נאם, אף אחד לא יכול לקבל החלטה כזו מלבד קים ג'ונג און", אמר העריק הצפון קוריאני והוסיף שהוא לא מפחד מאיומים מפחידים (מצפון קוריאה).

קים ג'ונג נאם נחשב עד לתחילת העשור הקודם ליורש של אביו קים ג'ונג איל כשליט צפון קוריאה, אבל הוא הודח אחרי פרשה מביכה שבה נתפס מנסה להיכנס ליפן בדרכון מזויף כדי לבקר בדיסנילנד-טוקיו. בשנים שלאחר מכן מתח ביקורת על משפחתו, והוא אף הביע בפומבי התנגדות למינוי קים ג'ונג און לשליט ולהעברת השליטה בצפון קוריאה בירושה.

הוא חוסל לפני כשבוע וחצי, כאשר הותקף בידי שתי הנשים בנמל התעופה של קואלה לומפור בעת שחיכה בדיוטי פרי לטיסה למקאו. שתי המחסלות, כנראה סוכנות חשאיות של המשטר הצפון קוריאני, ריססו או התיזו עליו את החומר הרעיל, והוא התמוטט. בדרך לבית החולים מת.

משטרת מלזיה מסרה כי על פי בדיקות המעבדה, החומר שרוסס על קים ג'ונג נאם הוא גז עצבים מסוג VX - הנחשב לאחד הקטלניים ביותר בעולם. גז VX הוא גז עצבים על בסיס זרחן אורגני, הדומה באופן פעולתו לסארין, ומסווג כאמור כנשק להשמדה המונית על פי החלטת האו"ם. החומר נמצא בבדיקות שבוצעו לדגימות שנלקחו מפניו ומעיניו של קים.

על פי כתב האישום שהוגשו השבוע במלזיה, סיטי עיישה, צעירה בת 25 ואם לילד מג'קרטה, ודואן תהי הואונג, בת 28 מכפר בווייטנאם, היו ב-13 בפברואר בשדה התעופה בקואלה לומפור, יחד עם ארבעה אנשים נוספים שטרם נתפסו, במטרה להרוג את אחיו של הרודן מצפון קוריאה. השתיים הובאו לדיון בבית המשפט והן לבושות במגן חסין כדורים, אך לא נרשמו תקריות או הערות בזמן הגשת כתבי האישום. הדיון הבא במשפט ייערך ב-13 באפריל. לטענתן נאמר להן שמדובר במתיחה עבור תכנית טלוויזיה ולא יידעו אותן כי מדובר ברעל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר