וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט ראווה של ארדואן: מאות עומדים לדין בגין מעורבות בהפיכה

כ-330 איש מואשמים בשורת עבירות, בהן רצח וניסיון להפיל את משטרו של ארדואן. זהו המשפט הגדול ביותר שנפתח מאז המרד הכושל בשנה שעברה. להגנתם, הם אמרו כי מפקדיהם טענו כי החלה מתקפת טרור ועליהם "להיות מוכנים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(תחילת משפטם של 47 לוחמים ביחידות מיוחדות המואשמים בניסיון התנקשות בארדואן, החודש)

המשפט הגדול ביותר של חשודים במעורבות בניסיון ההפיכה הכושל ביולי האחרון נפתח היום (שלישי) בטורקיה, עם כ-330 נאשמים, רובם מבית הספר לארטירליה באנקרה, בעבירות שונות, כולל רצח וניסיון להפיל את המשטר. בבית המשפט השוכן מחוץ לבירה אנקרה ונבנה כדי לשפוט את המעורבים בקשר נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, יש מקום ל-1,500 איש. 240 איש מבין המואשמים נמצאים במעצר.

כוחות אבטחה רבים נכחו בבית המשפט ומחוצה לו עם תחילת הדיון. החשוד הראשון, צוער ששמו עבדול קאדיר קרמאן, אמר כי בליל ההפיכה אמרו להם מפקדיהם כי הייתה מתקפת טרור וניתנה להם תחמושת. נאשמים אחרים מסרו עדויות דומות, כולל אחת שבה נטען כי המפקדים הורו להם "להיות מוכנים" בשל המתקפה.

המשפט הוא אחד מכמה שנפתחו החודש ברחבי המדינה, והגדול ביותר מאז החל בחודש שעבר משפטם של 270 חשודים בעיר איזמיר, בהם המטיף פתהוללה גולן, שנשפט בהיעדרו. באנקרה טוענים כי יריבו של ארדואן, הגולה בארצות הברית, אחראי לניסיון ההפיכה, שהוביל לצעדי דיכוי נרחבים כלפי מתנגדי השלטון.

טורקיה הכריזה אחרי המרד הכושל על מצב חירום והדיחה יותר ממאה אלף איש מהצבא, מהמשטרה, ממערכת החינוך, ממשרדי הממשלה, ממערכת המשפט ומשירותים ציבוריים אחרים. יותר מ-43 אלף מהם נעצרו בטרם החל משפטם.

לקריאה נוספת בנושא
נשבר המחסום האחרון: קצינות בצבא טורקיה יורשה ללבוש רעלה
"מוות לבוגדים": החל משפט החיילים שהואשמו בניסיון חיסול ארדואן

חיילים המואשמים במעורבות בניסיון ההפיכה מובלים לבית משפט בעיר מואלה, טורקיה, 28 בפברואר 2017. רויטרס
חיילים מובלים למשפט בעיר מואלה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully