שתף קטע נבחר

איראן נוטשת את הדולר לחלוטין

מאז אוקטובר 2007 ביצעה איראן 85% מעסקאות הנפט שלה במטבעות שאינם הדולר. כעת היא מתכוונת לנטוש לגמרי את המטבע האמריקני. שר החוץ האיראני: "הדולר הגיע לסוף דרכו"

איראן הכריזה על כוונתה לנטוש את הדולר. העיתון טהראן טיימס דיווח כי המדינה אינה מתכוונת להמשיך ולהחזיק בדולרים כחלק מעתודות המט"ח שלה, וכתוצאה מכך, עסקאות הנפט שלה לא יבוצעו בדולרים. מאז אוקטובר 2007 ביצעה איראן 85% מעסקאות הנפט שלה במטבעות שאינם הדולר האמריקני, וכיום היא נחושה לבצע את שארית עסקאותיה גם במטבעות אחרים, כגון מטבע הדירהם של איחוד האמירויות.

  

 

"איראן קיבלה על עצמה את ההחלטה לנטוש את הדולר ולהשתמש במטבעות אחרים במסחר הבינלאומי כבר לפני ארבע שנים", אישר שר החוץ האיראני, מנושהר מותקי, בעיתון בסרי לנקה. לדבריו, "הדולר האמריקני שנכפה על הכלכלה העולמית הגיע לסוף דרכו.

מיליארדי שטרות דולר חסרי ערך פגעו בכלכלה העולמית. זוהי אחת הסיבות למיתון. החלפת הדולר כעתודות המט"ח היא מובנת מאליה".

  

לפני כחודש פורסם ב"כלכליסט" כי נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, פרסם צו להעברת חשבונות עתודות המט"ח של המדינה מדולר לאירו. מוקדם יותר השנה כבר החליטה איראן לחתום על עסקאות הנפט שלה באירו ולא בדולר בשל הירידה בערכו של המטבע הירוק ובשל הסנקציות האמריקניות המוטלות על הבנקים המסחריים באיראן כחלק מהמאבק בתכנית הגרעין.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עסקאות הנפט - בדירהם
צילום: Index open
מומלצים