שתף קטע נבחר

קריסטל רוכשת את תדיראן - סוגרת את המפעל

חברת קריסטל רוכשת את תדיראן מחברת קרייר האמריקנית ב-16 מיליון שקלים. קריסטל: החלטת קרייר על סגירת המפעל בעפולה - עומדת בעינה. משה ממרוד, מבעלי קריסטל: "בכוונתנו להגדיל את חלקנו בשוק המזגנים"

חברת קריסטל רוכשת את חברת תדיראן מחברת קרייר האמריקנית, ב-16 מיליון שקלים. זאת, לאחר שישה חודשים של משא ומתן. כך מסרה היום (א') חברת קריסטל בהודעה לבורסה. עם זאת, איש העסקים משה ממרוד, מבעלי קריסטל, הבהיר שאין בכך בשורה ל-350 עובדי מפעל קריסטל בעפולה - שצפוי להיסגר בסוף דצמבר.

 

 

ממרוד מסיר מקריסטל את האחריות לסגירת המפעל ותולה זאת, ב"מצב נתון": "אנו רוכשים את הפעילות עם מצב נתון שבו החליטה הנהלת קרייר לסגור את המפעל בעפולה". נזכיר,

שבמכתב כוונות שחתמה עם קרייר למכירת פעילותה בישראל, באוגוסט השנה, צויין שהרכישה תתבצע ללא פעילות המפעל.

 

איש העסקים שולח בראיון ל-ynet רמז עבה מאוד לכנסת, שהקימה וועדה על מנת לדון באפשרות סיוע ממשלתי למפעל; לדבריו, "ייתכן ונוכל לשמר חלק מפעילות הייצור בישראל, אך כרגע המצב כמעט בלתי אפשרי - בלי עזרה אמיתית מהרשויות".

 

עד עכשיו (ועד דצמבר), המפעל פועל - מה השתנה?

"קרייר החליטה לצאת משוק המזגנים הביתיים - לכן לא היה צידוק כלכלי להמשך פעילות המפעל בעפולה (שמייצר מזגנים ביתיים)שמייצא כ-55% מהייצור עבור החברה. 45% מהייצור הופנה לארץ - אבל היא קרייר סוגרת את עסקיה כאן".

 

אתם מטילים את האחריות על סגירת קריסטל על קרייר - אבל זה מתבצע במשמרת שלכם. 

"סגירת המפעל תוכננה עוד קודם לרכישה. למעשה כל השלכה של סגירת המפעל נמצאת בתוך הליך הרכישה שנבנה חודשים אחורה. יש לזכור שהעסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים (כך שהרכישה עוד לא התבצעה בפועל)".

 

מה אתם דורשים  מהממשלה על מנת לאפשר את המשך קיום המפעל?

"המפעל ימשיך לייצר אם יהיה סיוע ממשלתי שיכלול: השתתפות בשכר עובדים, העדפות של כחול לבן, וכיוב'. לא מדובר בסכום זה או אחר, אלא  בסיוע לפעילות. אנו לא באים "תנו ותנו ותנו", מדובר בלחץ ציבורי. אם רוצים שנמשיך בפעילות אינה כדאית כלכלית - יש להפוך אותה לכדאית.

 

מה הסיכויים לכך שהמפעל ימשיך לעבוד?

"אני מאמין שכתוצאה מסגירת העסקה העניין יואץ ונמצא דרך, בסיוע הממשלה, לאפשר את פעילות חלק מהעובדים".

 

מה הכוונה ב"חלק מהעובדים"?

"רק כ-45% מהייצור הוא כאמור לשוק הישראלי, לכן ייצור ברמות של 100% אינו רלוונטי לעת עתה. אז אני מניח שיישארו 50-60 עובדים, ואם נעבוד נכון ונפתח את הייצור לייצוא נוכל לחזור לרמות התעסוקה הקודמות, בטווח של כמה שנים".

 

"אני יודע שהצרכן הישראלי מאמין בתוצרת כחול לבן בכלל ובמותגי תדיראן בפרט ואני מקווה בכל ליבי שנוכל לקיים את שאיפתנו".

 

האם המוצרים שלכם הם באמת "כחול-לבן" ומיוצרים בארץ?

 

"לקריסטל יש ייצור של מקררי אמקור בעפולה, ולעת עתה (עד דצמבר) מפעל המזגנים של תדיראן, שרכשנו עדיין פועל. למעט זה אין ייצור בארץ".

 

במסגרת העסקה תהפוך קריסטל באמצעות תדיראן למפיצה הבלעדית של מזגני תדיראן, אמקור קרייר וטושיבה בישראל. מחיר הרכישה של מניות תדיראן כולל את הפעילויות של שיווק, הפצה ומכירות מותגי המזגנים. לדברי ממרוד, "יש לנו מלוא הכוונות להגדיל את הנתח של החברה בשוק בשנים הקרובות". קריסטל, הינה היצרנית והמשווקת של מקררי אמקור, היבואנית של מותגי אמנה, קריסטל, בלומברג, AEG ו-דה דיטריש.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקופה עצובה לעובדי המפעל בעפולה
צילום: חגי אהרון
מומלצים