תא"ל נחמיה סוקל ישוב לתפקידו

הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, החליט כי ייערך "הליך משמעתי אך לא מדובר בעבירה פלילית" • תא"ל סוקל נחשד כי העביר חיילת תפקיד בתמורה להנחה כספית

תא"ל נחמיה סוקל // צילום: דובר צה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, החליט היום (חמישי) כי "ייערך הליך משמעתי לראש מטה האגף הטכנולוגי הלוגיסטי בצה"ל, תא"ל נחמיה סוקל אך לא יינקטו בעניינו צעדים במישור הפליל", כך מסר דובר צה"ל היום.  

נגד תא"ל סוקל התעורר חשד כי העביר חיילת תפקיד בתמורה לטובות הנאה כספיות, חשד שנחקר על-ידי מצ"ח. בתום החקירה נמצא שאין מקום לצעדים במישור הפלילי אך יש מקום להליך משמעתי שייערך לקצין על ידי ראש אט"ל, האלוף אהרון חליוה. 

בעקבות ההחלטה ישוב תא"ל סוקל מחופשתו לתפקידו ביום ראשון הקרוב. מדובר צה"ל נמסר: "תא"ל סוקל משרת בצה"ל בהצטיינות וללא דופי במשך שנים ארוכות. בקרוב יפרוש מצה"ל כמתוכנן וללא קשר לחקירה".  

מקורב לחקירה אמר כי לבנו של תא"ל סוקל ניתנה הנחה כספית על-ידי אזרח, שביקש במקביל מתא"ל סוקל לסייע בהעברת חיילת. תא"ל סוקל היה מודע, לפחות בדיעבד, למתן ההנחה לבנו. ההליך המשמעתי יתקיים בגין כך שלא פעל כמצופה ממנו - הנחיית בנו להשיב את ההנחה לאזרח והפסקת טיפולו בהעברת החיילת. 

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר