וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי גולדין נפגשו עם שגרירת ארה"ב באו"ם: "אפעל להשבתו"

23.2.2017 / 12:45

שמחה ולאה גולדין, הורי החלל שגופתו מוחזקת בידי חמאס מאז "צוק איתן", נפגשו עם השגרירה שהבטיחה "לפעול לצד המשלחת הישראלית לאו"ם". לדבריה, החזקת הגופה היא "חלק מהפרה בוטה של החוק לסכסוך מזוין ובניגוד להגינות האנושית"

עריכה: ניר חן סטילס: מגד גוזני

(הזוג גולדין בריאיון ליעקב אילון בוואלה! TALK)

הוריו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, נפגשו אתמול (רביעי) עם שגרירת ארצות הברית ניקי היילי בניו יורק. השגרירה הבטיחה ללאה ושמחה גולדין "לפעול לצד המשלחת הישראלית לאו"ם, וכן שותפותיה של ארצות הברית באו"ם להשבת הדר למשפחתו".

"כחלק מהפרה בוטה של החוק לסכסוך מזוין ובניגוד להגינות האנושית, חמאס חטף את גופתו של הדר אל תוך רצועת עזה ומסרב להחזירו למשפחתו. הדר, רק בן 23, היה אמן ואח תאום לצור", נמסר בהודעת השגרירה היילי.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון ביקש להודות לשגרירה היילי על פגישתה עם משפחת גולדין. "הדר נהרג ונחטף בידי מחבלים מתועבים במהלך הפסקת אש שנתמכה בידי האו"ם, ואנחנו לא נשקוט עד שהארגון יבטיח את החזרתו והחזרת אורון שאול לקבורה הולמת בישראל". לאה ושמחה גולדין הוסיפו כי הם מעריכים את הרצון של השגרירה היילי לסייע להם בהשבת הבנים. "אנו מקווים שהמאמצים האלה יניבו פירות בקרוב".

לקריאה נוספת:
"אנחנו משפחה אומללה, עצובה, ואפילו עוד לא התחלנו להתאבל"
חמאס: קיבלנו הצעה חדשה מישראל - אך היא לא עונה על דרישותינו
משפחת גולדין: "יש כעת הזדמנות להחזיר את גופת הדר, ונתניהו יודע את זה"

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות עם שמחה ולאה גולדין הוריו של הדר גולדין, 22 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הוריו של גולדין עם השגריר/צילום מסך, טוויטר

מאז מינויה השמיעה השגרירה היילי אמירות אוהדות לישראל באו"ם. השבוע תקפה במהלך מסיבת עיתונאים במועצת הביטחון את יחס הארגון לישראל. "מועצת הביטחון אמורה לדון על איך שומרים על שלום וביטחון בינלאומיים", אמרה היילי. "עם זאת, בישיבתנו על המזרח התיכון לא דנו בהפסקת בניית הטילים לא חוקיים בלבנון, לא דנו בכסף והנשק שאיראן מספקת לטרור, לא דנו בדרכים להביס את דאעש ולא דנו איך מונעים מבשאר אסד להמשיך לטבוח במאות אלפי אזרחים", המשיכה.

בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון לפני כשבועיים, סיפרה לאה על היום שבו נפל בנה. "יום שישי, דווקא יום שישי שמח, היו אמורים לבוא בני המשפחה. אני התארגנתי מוקדם בבוקר, שמחה הלך כרגיל לשוק לאסוף את הדגים, ואני בהכנות האחרונות מקשיבה לרדיו. הכול היה תחת אווירת הפסקת האש, שנכנסה לתוקפה בשמונה בבוקר. ואז, לקראת 9:00-9:30, מתחילים לצעוק ברדיו על 'התקפה'. פשוט משהו נוראי. כיביתי הכול והתכנסתי. זה היה רגע רע מאוד כי דיברו על רפיח וידעתי שהילדים שלי שם. לקח עוד שעה, עד שהתדפקו על הדלת מי שאני קוראת להם לצערי, 'משלחת מלאכים רעים'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תכנית יש, ביצוע אין". הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני הזוג חשפו בריאיון כי נפתח חלון הזדמנויות להחזיר את גופת בנם ואת גופתו של אורון שאול מידי חמאס, אלא שהעניין נתקע: "תכניות יש, ביצוע אין". במשפחת גולדין טוענים כי ישראל לא מפעילה מספיק לחץ על חמאס, ולא פועלת להשגת הסכם שיחזיר את החללים הביתה. "אני שונא לקרוא לזה עסקה, כמו 'עסקת שליט', כי הילדים שלנו הם לא סחורות", אמר שמחה. "אז נקרא לזה 'הסכם', והממשלה תחליט איך ההסכם הזה צריך להיראות".

בני הזוג גולדין מתנגדים לפתרון של שחרור מחבלים, שכן הוא לא טוב למדינת ישראל. "אנחנו חושבים שעסקת שליט הייתה דבר רע", אמרה לאה, "ואם נסתכל על התוצאה של זה אז כל המפקדה של חמאס היום מורכבת ממשוחררים של גלעד שליט. הם בעצם האנשים הכי בכירים, והם שהרגו את הדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully