לקראת שינוי?

מסקנות הוועדה: רפורמה במערך הכשרות

שעות לפני ששופטי בג"ץ ידונו בעתירה נגד "מונופול הכשרות" של הרבנות, מתפרסמות מסקנות 'ועדת הכשרות' שעיקריהן - השוק ייפתח לתחרות בין הרבנויות השונות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

שעות לפני ששופטי בג"ץ ידונו הבוקר (שלישי) בעתירה נגד "מונופול הכשרות" של הרבנות הראשית, מתפרסמות מסקנות 'ועדת הכשרות' שמינה הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו. בינתיים, יו"ר ארגון 'צהר' ר' דוד סתיו הודיע כי אם בג"ץ יאפשר לגופי כשרות חדשים להיכנס לתחום, 'צהר' יעשו זאת.

על פי הדיווח של העיתונאי אורי איגרא בגל"ץ, בין המסקנות המרכזיות שהוועדה תמליץ: "קיום תחרות בין הרבנים המקומיים, כלומר - כל עסק יכול לפנות לכמה רבנים ולא רק לרבנות המקומית אחת. ככל שהכשרות של הרשות המקומית תהיה מצטיינת ונותנת שירות טובה כך היא תתחרה ביותר רבנויות".

כמו כן, הוחלט לפרק יחסי המשגיח-מושגח. מעתה יהיו "בקרי הכשרות" שיקבלו את המשכורת מהמועצה הדתית ולא מהעסק עצמו - כפי שנהוג היום. לצד זה, מעתה, מנהלי מחלקות הכשרות בכל עיר יצטרך להתקבל על ידי תנאי סף של השכלה ונסיון ניהולי.

עוד דווח בגל"ץ כי "בקרי הכשרות יעברו קורסים ולא יכלו לדווח על שעות שלא היו בעסק. ברבנות מדברים גם על סעיף חדש של איחוד נהלי הכשרות, לפיו בכל עיר יהיו את אותם תנאים כדי לקבל כשרות ולא נתון להחלטת הרב המקומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר