נשיא קונגרס יהודי בוכרה לבייב ציין 17 שנות פעילות במעמד יו"ר הכנסת אדלשטיין

לבייב: זו קהילה המחנכת את האדם לגלות רגישות לזולת ונזהרת תמיד בכבודו של הזולת

צילום: יח"צ, ישראל ברדוגו // קונגרס יהודי בוכרה (מימין לשמאל): דוד ארבוב, לב לבייב, יולי אדלשטיין, ישראל ברדוגו

בכנס קונגרס יהודי בוכרה העולמי המציין 17 שנות פעילות, שהתקיים בתחילת השבוע בהיכל התרבות בתל אביב, השתתפו יושב ראש כנסת ישראל מר יולי אדלשטיין ורעייתו, שגריר קזחסטן בישראל, מר דואלט קוונישב, שגריר אוזבקיסטן בישראל, מר אוייבק אוסמנוב,  ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר ש"ס, ח"כ יואב בן צור, השר לשעבר מר אריאל אטיאס,  מר לב לבייב, נשיא קונגרס יהדות בוכרה העולמי, הרב יצחק יוסף שליטא הראשון לציון, הרב רחמים ברכיהו, בן העדה הבוכרית שמונה לאחרונה לתפקיד הרב הראשי של משטרת ישראל, דוד ארבוב, סגן נשיא הקונגרס (אביו של צחי ארבוב מהבעלים של מאקרו נדל"ן), חברי נשיאות הקונגרס, נציגים מכל העולם, אישי ציבור, אברהם נובוגרוצקי (נובו) מנכ"ל אפריקה ישראל ועוד.

 

יולי אדלשטיין, יו"ר כנסת ישראל אמר לבאי הכנס "בכל פעם שאני מגיע לאירוע של קונגרס יהדות בוכרה הלב שלי מתרחב. אלו הן פירות העלייה וקיבוץ הגלויות בארץ. מדינת ישראל קמה תודות לתפוצות הרבות בעולם. מי שפועל למען עדתו פועל למען מדינת ישראל, וזה המפעל החשוב ביותר".

 

ואילו לב לבייב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי אמר באותו מעמד כי "כבוד הוא אחד הערכים החברתיים והמוסריים החשובים ביותר. הוא ממלא תפקיד מרכזי בכל אחד ממעגלי השייכות בחיינו. החל מהאני (כבוד עצמי), דרך המשפחה (כבד את אביך ואת אמך(  והחברים (יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך). חז"ל גילו לנו את הדרך הפשוטה להיות אדם מכובד ואמרו: "איזהו מכובד? המכבד את הבריות". זו המורשת שמאפיינת את הקהילה הבוכרית שאני כל כך גאה להיות חלק ממנה ולשמר אותה למען הדורות הבאים. קהילה המחנכת את האדם לגלות רגישות לזולת ונזהרת תמיד בכבודו של הזולת, והודות לאלה הפכה לקהילה המכובדת על כולם".

 

בטכס החגיגי הוענקו, על ידי יושב ראש הכנסת, פרסי אנשי השנה לפעילים על תרומתם הרבה ופועלם למען העדה. שיאו של הערב המרגש היה העלאת זכרו של הרב יצחק אמינוב ז"ל, הרב הראשי של העדה הבוכרית בישראל שהלך לאחרונה לעולמו. הרב אמינוב ז"ל, שהוא דור 17 מהרב הגאון רבי יוסף קארו, אשר פעל רבות בהנהגה הציבורית של העדה במשך שנים רבות ולמען רווחת הקהילה ואחדותה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר