הפגנה נגד הגיוס בירושלים, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
ההפגנות אמש | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בעקבות שורת ההפגנות שהתרחשו אמש נגד מעצרו של עריק חרדי, שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה היום (רביעי) לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס ותקצוב הישיבות שתלמידיהן לקחו חלק בהפגנות. דבריו של השר כוונו לישיבות "מעלות התורה" ו"גרודנא", שבראשן עומד הרב שמואל אוירבך, בעקבות דברי ההסתה של תלמידי הרב נגד חיילי צה"ל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

השר ליברמן הורה לחבר מפלגתו ח"כ עודד פורר לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו. ליברמן הבהיר כי לא יסכים לעבור לסדר היום על ההתפרעויות שהתרחשו ועל ההסתה הקשה נגד החיילים.

"עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, הוא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס", אמר ליברמן. "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה״ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו".

מאות חרדים מהפלג הליטאי-קיצוני לקחו חלק אתמול בהפגנות שהתקיימו במספר מוקדים ברחבי הארץ במחאה על מעצר עריק חרדי. 48 מפגינים נעצרו סך הכול בכל הארץ, מרביתם שוחררו. עומסי תנועה כבדים הורגשו בסמוך למוקדי ההפגנות.

הפגנות חרדים בירושלים. ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בדרך בר אילן בירושלים עשרות מפגינים חסמו לסירוגין את הכביש וגרמו לשיבושי תנועה קשים בצירים הסמוכים. המשטרה עצרה 15 מפגינים שחסמו את הכביש. גם ברחוב שבטי ישראל בבירה ניסו מפגינים לחסום את הכביש ונבלמו על ידי המשטרה. בבית שמש נעצרו 5 מפגינים שהפרו הסדר, חסמו צירים, סיכנו את משתמשי הדרך ולא נענו להוראות השוטרים.

גם בכביש 4 באזור צומת ניצן הורגשו עומסי תנועה קשים מאותה הסיבה, וזאת לאחר שהצומת נחסם לתנועה בשל המפגינים הרבים שירדו אל הציר. כוחות תגבור של המשטרה הוזעקו למקום על מנת לאפשר פתיחת הכביש לתנועה וצמצום הפגיעה במשתמשי הדרך. 

בבני ברק נעצרו 15 מפגינים בצומת הרחובות זבוטינסקי ורבי עקיבא לאחר שהפגינו ללא אישור, ורחוב רבי עקיבא נחסם לתנועה לכל אורכו והנהגים מתבקשים להשתמש בדרכים חלופיות. גם בצומת שילת שבכביש 443 גרמו המפגינים לעומסי תנועה.