שוב אותן התמונות, שוב ה"כמעט", שוב בלי תוצאות. נבחרת ישראל בכדורגל סיימה הערב את הופעתה בקמפיין מוקדמות גביע העולם דרום אפריקה 2010, בתיקו 0:0 מול שוויץ בבאזל. בימים אחרים אפשר אולי היה להיות מרוצים מתוצאה שכזו, אך חניכיו של קשטן היו חייבים שלוש נקודות מלאות, לצד ניצחון או תיקו של לוקסמבורג ביוון - על מנת להעפיל.

עוד לפני המשחק היה ברור לכולם שרק נס יביא את ישראל לדרום אפריקה. האווירה בימים האחרונים בנבחרת הייתה קשה, בידיעה שהסיכויים להעפלה נמוכים. עם זאת, הפגינה הנבחרת משחק לא רע יחסית להופעותיה האחרות בקמפיין, ובהתחשב בעובדה שהחל מהדקה ה-58' שיחקה בעשרה שחקנים.

אולי יורו 2012?

כבר במהלך המחצית הראשונה הגיעו החדשות הרעות מיוון: בתוך שלוש דקות הבקיעו היוונים שני שערים מול לוקסמבורג, וניפצו את הסיכוי הקטן שעוד היה. ישראל המשיכה לשחק על הכבוד, אך לא הצליחה להבקיע. במספר מקרים גם ניצלה מספיגת שער.

בסיום המשחק אמר מאמן הנבחרת דרור קשטן שהוא מרוצה. השאלה ממה. עכשיו, אחרי עוד קמפיין כושל, שיכלול גם החלפת מאמן ו"הסקת מסקנות", נחכה להגרלה בפברואר של יורו 2012. וגם אחריה נתחיל בציפיות ובתקווה: אולי לשם, סוף סוף נגיע.