שתף קטע נבחר

דניה סיבוס תבנה מגדל במקום משטרת ר"ג

כ-3 שנים לאחר שזכתה במכרז לרכישת הקרקע של משטרת רמת גן, חתמה קבוצת רכישה של חברת מינהל מגורים על הסכם בנייה עם זרוע הביצוע של אפריקה ישראל. היקף העסקה כ-200 מיליון שקל. במקביל זכתה זרוע ההתחדשות העירונית של אפריקה במכרז פינוי בינוי ל-180 דירות בירושלים

שלב נוסף בתכנון הקמת מגדל מגורים במקום משטרת רמת גן: חברת דניה סיבוס, זרוע הביצוע של חברת אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, תבנה מגדל בגובה 34 קומות עבור חברת מינהל מגורים ישראל. ההסכם נחתם בשבוע שעבר, כשלוש שנים לאחר שזכתה החברה של היזם מוטי פלד, המגבשת קבוצות רכישה, במכרז לרכישת הקרקע תמורת כ-43 מיליון שקל.

 

תזכורת: מגדל במקום משטרת רמת גן

 

היקף העסקה עומד על כ-200 מיליון שקל, במסגרתו יכלול המגדל, שיתנשא ל-120 מטרים ויכונה "מגדל האחדות", כ-200 יחידות דיור בתמהיל מגוון. חברי קבוצת הרכישה ציינו כי "לאחר בחינה מעמיקה של הצעות מחברות בנייה מהגדולות בארץ, ולאחר בחינת כלל הפרמטרים והשיקולים, נבחרה דניה סיבוס לבניית הפרויקט".

 (הדמיה: סי טי בי אדריכלים) (הדמיה: סי טי בי אדריכלים)
(הדמיה: סי טי בי אדריכלים)

מגדל המגורים יוקם במתחם המשטרה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר ושיווקו הושלם. כל קומה תכלול שש דירות בנות 3-5 חדרים, כאשר שתי הקומות העליונות יכללו שמונה דירות פנטהאוז. בקומת הקרקע תוקם רחבת מסחר וכן תיבנה כיכר ציבורית בגודל 1,000 מ"ר בסמוך למגדל. בנוסף יוקם חניון תת-קרקעי בן חמש קומות ומבנה המשטרה עצמו אמור לעבור תהליך של שימור.

 

על פי דיווח של מינהל מגורים, מחיר דירת ארבעה חדרים בשטח של 93 מ"ר עם מרפסת עומד על כ-1.5 מיליון שקל; ומחיר דירת חמישה חדרים בשטח של 113 מ"ר עם מרפסת עומד על 1.65 מיליון שקל. עם זאת, מאחר שמדובר בקבוצת רכישה יש לקחת בחשבון כי מדובר באומדן. בפרסום מאפריל 2014 דווח על מחירים נמוכים יותר.

 

היתר הבנייה צפוי להתקבל, על פי חברי קבוצת הרכישה, עוד השנה. בקבוצה מעריכים כי אכלוס המגדל צפוי בעוד כחמש שנים. על עיצוב הפרויקט, שיהיה בעל מראה מעוגל, הופקדו אדריכלים ערו לשם וערן שקד ממשרד Citybee.

 (הדמיה: סי טי בי אדריכלים) (הדמיה: סי טי בי אדריכלים)
(הדמיה: סי טי בי אדריכלים)

 

ירושלים: מכרז ל-180 דירות בפינוי בינוי

בתוך כך, אפריקה התחדשות עירונית, גם היא חברה-בת של אפריקה ישראל, זכתה במכרז של פרויקט פינוי בינוי ברחוב בוליביה שבשכונת קריית יובל בירושלים הכולל 180 יחידות דיור. זאת לאחר שזכתה לאחרונה במכרז פינוי בינוי ברחוב סן מרטין בשכונת קטמונים להקמת 104 יחידות דיור.

 

על פי המכרז, החברה תהרוס בניין רכבת שנבנה בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, הכולל 56 דירות ישנות, ותקים בניין מגורים בגובה של 12-14 קומות. מתוך כלל הדירות שייבנו, צפויה החברה לשווק כ-124 יחידות לציבור הרחב. במסגרת פרויקט זה, יהנו הדיירים הוותיקים מתוספת שטח לדירתם הקיימת וכן מרפסת שמש.

 

בסך הכול היא תבנה בבירה 290 דירות חדשות בהתחדשות עירונית. זאת לאחר שבימים אלה קיבלה אישור ראשוני משולב של גורמי תכנון בוועדה המחוזית והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

 

לדברי אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית, "החברה התמקדה בשנים האחרונות באזור המטרופולין הרבתי של גוש דן והיא בוחנת מנועי צמיחה חדשים להרחבת פעילותה העסקית. החברה רואה בעיר ירושלים, המצויה בתנופת פיתוח מרשימה, יעד אסטרטגי חשוב".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: סי טי בי אדריכלים
הדמיית מגדל האחדות ברמת גן
הדמיה: סי טי בי אדריכלים
מומלצים