שתף קטע נבחר

נעילה יציבה בת"א: ננו דיימנשן קפצה ב-3%, אל על עלתה ב-2%

ננו דיימנשן זכתה במענק של 1.4 מיליון שקל מהרשות הלאומית לחדשנות; בית הדין הורה לטייסי אל על לשוב לעבודה תקינה; קמהדע ירדה ב-3.4% לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון הרביעי

הבורסה בת"א חתמה את יום המסחר ביציבות. המדדים, ת"א 25 ות"א 100 ננעלו בקרבת רמת הפתיחה. במוקד העניין היום הייתה ננו דיימנשן שזכתה במענק של 1.4 מיליון שקל מהרשות הלאומית לחדשנות - מניית החברה זינקה ב-4.5% בתגובה לכך. אל על עלתה ב-2% לאחר שבית הדין הורה לטייסיה לשוב לעבודה תקינה. קמהדע ב-3.4% לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון הריבעי.

 

מניות מרכזיות

השבתת פס הייצור בקיבוץ בית קמה העבירה את קמהדע להפסד ברבעון הרביעי. חברת התרופות דיווחה על הפסד של 1.8 מיליון דולר לעומת רווח של מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015. ההכנסות נחלשו ב-5.5% והסתכמו ב-24.3 מיליון דולר.

 

חברת מדיוונד הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק, הודיעה היום על קבלת אישור מסוכנות התרופות האירופאית (EMA) להרחבת ניסוי שלב 3 ב-NexoBrid לטיפול בכוויות בילדים – כך שבמסגרת הניסוי יטופלו גם ילדים נפגעי כוויות מגיל שנה. התרופה שפיתחה מדיוונד, המבוססת על אנזימים המופקים מגזע צמח האננס, מאפשרת לראשונה להסיר במהירות באמצעות ג'ל וללא ניתוח רקמות מתות באופן יעיל שאינו פוגע ברקמות הבריאות.

 

אלביט מערכות מעדכנת שהחברה הבת סיירביט (Cyberbit) זכתה בחוזה של חברת הסייבר היפנית Cybersecurity להקמה ותפעול של מתקן אימונים וסימולציות בטוקיו.

 

ננו דיימנשן קיבלה הודעה מהרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, לפיה אושר תקציב למימון פרויקט פיתוח של הדפסה תלת ממדית של חומרים קרמיים מתקדמים בטכנולוגיית הזרקת דיו, בהיקף של עד 1.4 מיליון שקל. חלקה של רשות החדשנות במימון הסכום הנ"ל עומד על 50%.

 

אלקו תנפיק למשקיעים מסווגים כתבי אופציות לרכישת מניות החברה הבת אלקטרה צריכה. החברה תנפיק עד 1.16 מיליון מניות, בערך של 5.36% מאלקטרה צריכה, והן יהיו נתונות למימוש עד ל-30 במרץ השנה.

 

קבוצת דלק הודיעה כי תציע לבעלי המניות של חברת האנרגיה איתקה (Energy Ithaca) לרכוש את מניותיהן בחברה, בתיאום ועל פי הסכם שחתמה עם איתקה. במקרה של היענות כל בעלי המניות תעמוד התמורה שתעביר דלק על 524 מיליון דולר, והיא תהפוך לבעלת השליטה בחברה. העסקה משקף לאיתקה שווי של 647 מיליון דולר, מול שווי שוק של 555 מיליון דולר.

 

נציגי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מגיעים היום לבצע ביקורת במפעל פלנטקס של טבע באזור התעשייה הישן בנתניה, שמספק חומרים כימיים פעילים לייצור תרופות בארה"ב. הבדיקה צפויה להימשך 7-5 ימים. הבדיקה האחרונה של ה־FDA בטבע נערכה במפעל בהר חוצבים בירושלים בתחילת 2016. 

 

ברקע המסחר

הסכם עבודה קיבוצי חדש הושג לפנות בוקר בבורסה בתל אביב. "כלכליסט" דיווח כי לפי פרטי ההסכם, 250 עובדים יקבלו ביטחון תעסוקתי לחמש השנים הקרובות. כמו כן סוכמו תנאים נוספים ביניהם הפחתת הטייס האוטומטי – העלאת השכר השנתית שעמדה על קרוב ל-6% ואשר תופחת לכ-3.5%. כמו כן, העובדים יקבלו על פי ההסכם 6% ממניות הבורסה בהפרטה.

 

 


פורסם לראשונה 06/02/2017 11:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים