(אלן שיבר) (צילום: ספורט 5)
(אלן שיבר) | צילום: ספורט 5

גיא לוזון מתקרב לבית"ר ירושלים. אקס הפועל ת"א סיכם אמש (ראשון) עקרונית בבירה לעונה וחצי בתיווכו של עמוס לוזון. לחוזה של לוזון, שהתלבט אם לחזור העונה לאמן בישראל, יוכנס סעיף יציאה לאירופה בקיץ. הוא שוחח עם טביב בטלפון במשך שעה ובמועדון אמרו: "ההחלטה תתקבל היום". בעקבות כך אימון הקבוצה הוזז מהבוקר ל-14:00 ולוזון צפוי להודיע שהוא יגיע אליו.

הסיכום הגיע אחרי שטביב הגדיל את אורך החוזה בהצעה שהוגשה ללוזון מחצי עונה לעונה וחצי והוסיף גם סעיף יציאה לאירופה. אסף נמני צפוי לשמש כעוזרו של אקס הפועל ת"א, שאמור להחליף על הקווים את רן בן שמעון.

הבוקר בן שמעון פוטר מתפקידו כמאמן בית"ר אחרי קצת יותר מחצי עונה. "בית"ר ובן שמעון החליטו בעצה אחת להיפרד", נכתב בהודעת המועדון, "בשיחה שנערכה הבוקר בין הבעלים אלי טביב למאמן החליטו השניים כי נכון יהיה להפסיק את ההתקשרות בין הצדדים. המועדון מודה לרן על הדרך המשותפת ומאחל לו בהצלחה".

החיבור בין בן שמעון ובית"ר לא היה טבעי כבר מתחילתו לפני פתיחת העונה הנוכחית. גם כשהקבוצה ניצחה והבקיעה שערים, האוהדים קראו למי שהגיע במקום סלובודן דראפיץ' להתפטר. אחרי 21 מחזורים תחת בן שמעון, הקבוצה מדורגת במקום החמישי עם 31 נקודות וגם העפילה לרבע גמר הגביע, אבל זה רחוק מהשאיפות של מי שהצהיר בתחילת העונה שהכניס סעיף אליפות בחוזה שלו.

לפני הסיכום עם לוזון, שרון מימר היה קרוב לסיכום עם בית"ר ופגישה עימו כבר נערכה. "לא יודע אם אהיה מאמן בית"ר, מקווה שכן. מה שיחליטו, אקבל בהבנה", אמר המאמן. במהלך הפגישה דמאיו ציין בפניו שהוא צריך להיפגש עם עוד מועמד וכשטביב יתעורר תתקבל החלטה. כזכור, מוקדם יותר פירסמנו כי אחרי ה-1:1 מול בני יהודה, אלי טביב התאכזב מעוד תוצאה לא טובה, למרות החיזוק המשמעותי בחלון ההעברות. "טביב לא יהסס לבצע זעזוע", אמרו גורמים בבית"ר עוד לפנות בוקר.

במועדון העבירו ביקורת נגד המאמן, שבחר להוציא את איתי שכטר כבר במחצית על אף היכולת הטובה שלו והשער שכבש. "לא מספיק שלא התחזקנו בחלוץ, רן החליף את החלוץ היחיד שיש לנו בסגל. זה הזוי. עם החילוף של שכטר רן גמר לנו את המשחק", אמר אחד משחקני בית"ר.

שכטר נראה כאחד שלא הבין את פשר החילוף בעוד שבן שמעון הסביר כי רצה לשמור עליו למשחק מול ק"ש. "היעדר עוד חלוץ זועק לשמיים ואנשים נרדמו בשמירה כולל המאמן", אמרו במועדון. אחרי שער השוויון, בן שמעון עוד הכניס את יוהאן אודל, שלא כשיר במאת האחוזים אבל גם הוא לא הצליח להציל את בית"ר. מתוך 25 שערים שכבשה הקבוצה מתחילת העונה רק שישה שערים הובקעו על ידי חלוץ (איתי שכטר) כששלושה מהם בפנדלים.

לפני המשחק הייתה תקרית בין מנכ"ל הקבוצה משה דמאיו לאנשי בני יהודה. הכתומים סירבו לפתוח עבור המנכ"ל חדר בבוקס באצטדיון ורק אחרי שיחות אישיות שקיים דמאיו עם אנשי עסקים שמשכירים את אחד החדרים במגרש הוא נכנס וראה משם את המגרש. "בבני יהודה רצו שדמאיו ישמע את האוהדים מבקרים אותו ומקללים אותו ולכן לא פתחו לו חדר, זה התנהלות לא יפה", אמר גורם בבית"ר.

הבלם הצרפתי החדש, אנטואן קונט ערך אימון לפני המשחק ועושה רושם שהוא ייכנס יותר מהר לעניינים ממה שחשבו במועדון מאחר והוא מציג כושר גופני סביר יחסית לאחד שלא התאמן בחודשיים האחרונים. קונט, שלומי אביסידריס וחן דילמוני לא נכללו בסגל וקיבלו את ההודעה רק ביום המשחק.

דילמוני שהגיע לבית"ר תוך תקווה שיקבל דקות משמעותיות יותר ממה שקיבל בהפועל כפ"ס אחרי שוויתר על כסף, נראה מדוכדך. "דווקא במשחק כזה שאנחנו צריכים עוד עזרה בהתקפה היה ראוי שאביסידריס יישב על הספסל" אמרו במועדון.

אריק סאבו, שסיפר כי הסתפר כמו חברו לנבחרת סלובקיה מארק האמשיק, ספג אתמול את הכרטיס הצהוב הרביעי שלו ועכשיו לבית"ר יש ארבעה שחקנים שאם יקבלו צהוב בגביע לא יוכלו לשחק נגד הפועל ת"א. מדובר בסאבו, עידן ורד, ישראל זגורי ודן איינבינדר. בסיום המשחק יצאו השחקנים לארוחת משותפת אבל האווירה הייתה דכאונית.