שתף קטע נבחר

שרון מימר: "פגעו בקבוצה ופגעו בי"

המאמן המפוטר של הפועל כפר סבא מסביר מה לא עבד בקבוצה: "הפרשייה של סתיו שחם והפועל ת"א גרמה לאי שקט, האווירה לא הייתה טובה", "לא קיבלתי מה שרציתי בינואר". ראיון

אי אפשר להחמיץ את האכזבה בקולו של שרון מימר, מי שפוטר השבוע מהפועל כפר סבא אחרי 11 משחקים ללא ניצחון, עובר ימים לא קלים אבל דווקא במצב הנוכחי, בולטת עוד יותר דמות הג'נטלמן.

 

מימר שומר תמיד על צניעות ונותר נעים הליכות גם כשקשה. בראיון ל-ynet ספורט הוא מספר על תחושת ההחמצה שבפרידה מהפועל כפ"ס לאחר שנה אחת בלבד כמאמן.

 

לא מאוכזב מסתיו שחם (צילום: יריב כץ)
לא מאוכזב מסתיו שחם(צילום: יריב כץ)
 

 

"אין לי סיבה להיות מאוכזב", טוען מימר שפוטר למרות הבטחות סותרות מהבעלים סתיו שחם. לקחתי את הדברים האלה בחשבון כשבחרתי להיות מאמן. מאוד רציתי להישאר ולעמוד באתגר שהיה לנו. זכותו של בעלים להחליט לפי מה שהוא רואה לנכון עבור הקבוצה. אני כן מאוכזב מעצם זה שאני לא בהפועל כפר סבא, אבל לא מסתיו שחם".

 

"היה אפשר לעשות יותר בגזרת הרכש"

באותו בוקר שהוחלט על סיום עבודתך, עוד העברת אימון. ידעת שזה מה הולך לקרות?

"הרחתי שזה יכול לקרות. אני מקצוען ומחויב למועדון ולכן העברתי את האימון בצורה הכי טובה שאפשר. רק אחר כך הודיעו לי. כבר אחרי המשחק נגד בית"ר ירושלים (הפסד 2:0) הרגשתי שמשהו השתנה במערכת היחסים".

 

"אחרי המשחק הזה, הייתה שיחה עם המנכ"ל רובי רגב וניתחנו את המצב. הוא אמר שהכל נעשה בצורה טובה אבל עדיין זה לא מספיק להביא ניצחונות, לאו דווקא בגללי. הרגשתי שהוא מתחיל לחשוב על לשחרר אותי למרות שהוא לא האשים אותי. יש לו משקל גדול בהחלטות של המועדון ביחד עם סתיו. ברגע שהרגשתי שמשהו בו קצת נכבה, אז הבנתי שזה יכול להוביל לפרידה".

 

 

הבין שזה נגמר. מימר מול בית"ר (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
הבין שזה נגמר. מימר מול בית"ר(צילום: טל שחר)

 

אתה מצטער על משהו מקצועי במהלך התקופה שלך בכפ"ס?

"בטוח שעשיתי טעויות אבל אני לא מצטער עליהן. כל מי שעושה, טועה. בטוח שלא עשיתי הכל בצורה מושלמת כי אז היינו במקום אחר. אנחנו עובדים קשה, לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות".

 

האם קיבלת את כל מה שרצית בהפועל כפ"ס?

"יצאנו לדרך עם תקציב נמוך והייתי שותף לאתגר הזה. קיבלתי את זה בהבנה והכל היה בסדר אבל במהלך הדרך היה אפשר לדעתי לעשות יותר. אחרי ששוחררו שחקנים, היו צריכים לבוא אחרים כדי לחזק את הקבוצה ולרענן אותה. לא עשינו את זה וזה פגע בנו לדעתי. בסה"כ קיבלתי תנאים טובים ומבחינתי הפועל כפר סבא זה מקום עבודה טוב. אם יביאו שניים או שלושה שחקני רכש, אין לי ספק שהסגל הזה יכול להישאר בליגה".

 

מימר עם שחם. אין טענות (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מימר עם שחם. אין טענות(צילום: עוז מועלם)
 

 

"אנשים מתערבים והמאמן משלם את המחיר"

מימר, בן 43, נשוי למירב כעשרים שנה ואב לשלושה ילדים. (עמית בת 15, עומר בת 12, ועידו בן שנה וחודשיים). הם גרים ביחד בראשון לציון, שם החל את קריירת האימון לפני חמש שנים, בתום שני עשורים כשחקן פעיל. הוא החל במחלקת הנוער, עבד כעוזר מאמן של ניסן יחזקאל ואייל לחמן ושימש כמאמן ראשי. בתחילת העונה שעברה מונה לעוזרו של ברק בכר בהפועל ב"ש וכעבור חצי שנה קיבל את ההצעה מהפועל כפ"ס.  

 

"אין ספק שהעבודה של מאמן נעשית יותר ויותר קשה", מתייחס מימר לשינויים בכדורגל הישראלי. "יש הרבה לחצים ויש הרבה דברים שקורים והם לא עוזרים לך להתמקד בכדורגל נטו. אני חושב שזה חייב להתעדן ולהשתנות כמה שיותר מהר, כדי שנוכל לקדם את הכדורגל ולהגיע למקומות שאנחנו רוצים שהוא יהיה בו".

 

"צריך לתת יותר קרדיט למאמנים, להיות יותר סבלניים ולבנות לזמן ארוך. בסופו של דבר המאמן נמדד בתוצאות שהוא משיג, אבל כדי להביא תוצאות, צריך לתת למאמן זמן לעשות את הדברים שהוא מאמין בהם. ברגע שרוצים להתערב ולהחליט, ובסופו של דבר המאמן הוא זה שישלם את המחיר, אז משהו פה לא הוגן. אני חושב שזה צריך להשתנות. צריך לתת למאמן את כל הכלים להצליח. אם הוא מצליח, אז טוב מאוד, ואם לא, אז שישלם את המחיר".

 

"לא נותנים קרדיט למאמנים" (צילום: יריב כץ)
"לא נותנים קרדיט למאמנים"(צילום: יריב כץ)

 

"לא קיבלתי את השחקנים שרציתי"

אף אחד לא התערב לך בעבודה?

"במקרה שלי לא התערבו לי מקצועית אבל בבניית הסגל היה שיתוף פעולה מלא. המנכ"ל היה מעורב בכל דבר ולא עבר דבר בלי שהוא החליט, בלי שנתן את האישור שלו".

 

קיבלת שחקנים שלא רצית אותם?

"יותר בכיוון שבינואר לא קיבלתי את אלה שכן רציתי. הייתה רשימה של שחקנים כבר לפני חודש וחצי, שחשבתי שיכולים לחזק את המועדון, ולצערי לא קידמו את זה. לא התנהלו נכון בקטע הזה וזה פגע בקבוצה ובסופו של דבר זה פגע גם בי".

 

מה הסיבה שלא קידמו את זה? אתה חושב שהראו לך את הדרך החוצה?

"אני לא חושב ככה, אני חושב שההתנהלות הייתה לא נכונה פשוט".

 

בתקופתך קידמת הרבה צעירים בקבוצה. זה משהו שנכפה עליך או חלק מהתכניות?

"לא, כמו שאמרתי שום דבר לא נכפה. השחקנים האלה הרוויחו את מקומם ביושר ועבדו קשה בשביל זה. אלה שחקני בית וזה מאוד חשוב למערכת. שמחתי לתת להם את ההזדמנות".

 

רז כהן. שחקן צעיר שהתקדם תחת מימר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
רז כהן. שחקן צעיר שהתקדם תחת מימר(צילום: ראובן שוורץ)

 

קיבלת שיחות והודעות משחקנים שהתאכזבו שהלכת?

"95 אחוזים מהשחקנים שלחו לי הודעות שהם מצטערים על כך ששילמתי את המחיר. החיבור היה טוב מאוד בינינו וזה מאכזב שלא אוכל להמשיך איתם".

 

"הפרשייה של סתיו שחם והפועל ת"א פגעה במועדון"

איך העובדה שסתיו שחם התעניין ברכישת הפועל ת"א השפיעה על הקבוצה?

"אני חושב שזה השפיע עלינו בצורה עקיפה. זה גרם לאי שקט במועדון, והיו אנרגיות רעות מהקהל. בזמן משחקים, במקום לעודד, הקהל התעסק בזה, ואין ספק שהשחקנים הרגישו פחות טוב. זה השפיע על האווירה בקבוצה".

 

מחאת האוהדים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
מחאת האוהדים(צילום: ראובן שוורץ)

 

מה דעתך על הפעילות של סתיו שחם בפייסבוק? שהוא מתייעץ עם אוהדים על המאמן הבא?

"כמו שאמרתי, סתיו שחם הוא הבעלים וזכותו לעשות מה שהוא רוצה. הוא עשה המון דברים והחלטות בכפר סבא בארבע שנים, אני חושב שברובן הוא הצליח והביא את הקבוצה לאן שהיא נמצאת היום. זכותו לעשות מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא יישא בתוצאות לטוב ולרע".

 

מה דעתך צריך לשנות במועדון?

"להחזיר את השקט. שקט שעזר לנו להשיג את המטרות. המועדון הזה לא מתנהל טוב

כשיש רעש מבחוץ. הפרשייה של סתיו שחם והפועל ת"א והריבים עם העירייה לא עזרו לנו".

 

מה דעתך על המינוי של אלי כהן?

"שיהיה לו בהצלחה".

 

מה התכניות שלך לעתיד?מטרות? חלומות? יעד?

"קודם כל לחזור לאמן, כי זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות. אני איש של עבודה, לשבת בבית זה לא בשבילי. המטרה היא לחזור כמה שיותר מהר לשטח ולאמן. אני רוצה להתקדם בקריירה, ובונה את עצמי שלב אחרי שלב בלי למהר".

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים