שתף קטע נבחר

"לא למנוע קצבה מאלמנות צה"ל שנישאו שוב"

יו"ר ועדת העבודה והרווחה דחה את הצעת משרד הביטחון להעניק לאלמנות רק חלק מההטבות הקיימות, ואיים בקידום הצעת חוק בעניין. ח"כ משה מוץ מטלון אמר בדיון: מדוע מעודדים כאן חברה של עבריינים שחיים בחטא? מדוע אלמנות צריכות לרמות את המערכת ולהינשא בחשאי?

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), דחה אתמול (ג') בתוקף הצעת פשרה של משרד הביטחון, בהיקף של 50 מיליון שקלים, כחלופה להצעת חוק שתמנע זכאות לתגמולים מאלמנות צה"ל לאחר שיינשאו שנית.

 

 

היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי, הציע שלוש חלופות להצעת החוק - שיעניקו לאלמנות שנישאו מחדש רק חלק מההטבות הקיימות. אולם כץ דחה זאת ועמד על השבת מלוא ההטבות, בעלות כוללת של כ-100 מיליון שקל. עו"ד בן-ארי אמר כי בגלל מגבלות תקציביות לא ניתן לרצות את כולם באותה מידה ולתת את ההטבות לכל האלמנות שכבר נישאו ולאלה שיינשאו בעתיד.

 

כץ הודיע שהוועדה לא תיתן יד לסחבת בנושא: "כדאי מאוד לאנשי מערכת הביטחון להבין את מי בדיוק הם רוצים לנצח במאבק הזה. אותנו אף אחד לא יפחיד, הוועדה תקדם את החוק, עם משרד הביטחון והאוצר או בלעדיהם". 

 

החלופות שהציע בן ארי היו להעניק את ההטבות רק לאלמנות שיינשאו מעתה והלאה, או להשיב את ההטבות למפרע לאלמנות שנישאו - אבל רק את התגמולים בלי ההטבות הנוספות.

 

ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) שמוביל את הדיון בהצעת חוק אמר: "מדובר פה לא בכספים אלא בערכים. מדוע מעודדים כאן חברה של עבריינים שחיים בחטא? מדוע אלמנות צריכות לרמות את המערכת ולהינשא בחשאי? אני מציע שמערכת הביטחון תוריד את רמת השחיתות של המשלחות שלה לחו"ל ואז ימצאו את הכסף במקום למכור לנו סיפורים שאין כסף". 

 

כץ קבע בסיכום כי משרד הביטחון יצטרך להציג לוועדה פיתרון הולם ומוסכם. אחרת, איים כץ, תכפה הוועדה על משרד הביטחון הסדר ותקדם את הצעת החוק.

פורסם לראשונה 13/10/2009 15:47

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
ח"כ חיים כץ
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים