שתף קטע נבחר

צפון תל אביב: 1,160 דירות בפינוי בינוי

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בת"א-יפו דחתה ערר שהוגש נגד פרויקט בשכונת נווה שרת. 22 מבנים יהרסו לטובת 7 מגדלים ועוד 6 בניינים חדשים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב-יפו החליטה השבוע לדחות ערר שהוגש נגד תוכנית ענקית לפינוי בינוי בשכונת נווה שרת בצפון מזרח העיר. במסגרת התוכנית, יהרסו 22 בניינים ישנים עם 451 יחידות דיור, ובמקומם ייבנו שבעה מגדלי מגורים בני 26 קומות ועוד שישה בניינים בני 10 קומות עם 1,159 דירות חדשות בסך הכול.

 

כתבות נוספות בערוץ הנדל"ן

 

מדובר בפרויקט במתחם אח"י דקר שמקדמת חברת פי. בי, יזמית התחדשות עירונית, ומשתרע על פני שטח של כ-50 דונם. בדיון הוחלט כי מטעם מהנדס העיר יוגש תסקיר חברתי שיוכן במקביל להתקדמות הפרויקט ויוצג לפני הפקדת התוכנית.

 

הפרויקט ממוקם בין הרחובות דבורה הנביאה, נהריים, אח"י דקר ובית אל.  ו-6 בניינים בני 10 קומות. במסגרת הפרויקט, בתמורה לדירתם הישנה, הדיירים הוותיקים יקבלו דירות חדשות בשטח של 73-120 מ"ר, עם מרפסות שמש בשטח של 12 מ"ר וחניה מקורה. חלקם זכאים גם למחסנים.

 

התוכנית אושרה לראשונה ב-2013, אולם החברה לא הצליחה לגייס את מספר הדיירים המינימלי על מנת לקדם אותה, וזאת למרות הארכות שניתנו לה על ידי העירייה. מה שהוביל להגשת הערר הוא דיון שנערך בחודש נובמבר האחרון, בו הוצג על ידי היזמים חוזים חתומים עם 214 דירות בלבד, פחות מ-50% מכלל הדירות שבבניין, כשהחוק דורש לחתום עם לפחות 75% מהדיירים במתחם ולא פחות מ-60% מבעלי הזכויות בדירות בכל אחד מהבניינים הקיימים.

 

מה שהוביל לפתרון הבעיה הוא אישור של הוועדה המחוזית, שקבע כי כדי לקדם את התוכנית העירייה תוכל להצטרף כשותפה לפרויקט כדיירים. עיריית תל אביב מחזיקה בבעלות של 42% משטח המתחם לכן ברגע שהחליטה לתמוך בתוכנית ולהצטרף היא העלתה את שיעורי התמיכה בתוכנית מבחינת הדיירים. חשוב לציין כי העירייה אינה מקבלת דירות בפרויקט אלא שטחים באותו השיעור הקיים היום עליהם היא תוכל להקים מבני ציבור לרווחת התושבים.

 

לדברי אורן שמני, מנכ"ל חברת פי.בי, "החלטת הוועדה מקדמת בצורה משמעותית את ההוצאה לפועל של הפרויקט, מחזקת את העובדה שעיריית תל אביב מאמינה בתוכנית ומכירה ברצונם של רוב תושבי המתחם בביצוע הפרויקט לפינוי בינוי במתחם אח"י דקר".

 

בהכנת הידיעה השתתף אביב גוטר, "כלכליסט"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים