שתף קטע נבחר

אטלנטה מול ניו אינגלנד בסופרבול

שני השחקנים הטובים העונה בליגה, מאט ראיין וטום בריידי, ייפגשו לקרב על האליפות בעוד שבועיים ביוסטון. ראיין ינסה להעניק אליפות ראשונה לאטלנטה אחרי שהוביל אותה ל-21:44 מהדהד על גרין ביי עם ארבעה טאצ'דאונים במסירה ואחד בריצה. בריידי יגיע למעמד בפעם השביעית ויחפש אליפות חמישית אחרי שהפטריוטס ניצחו בקלות מפתיעה את פיטסבורג 17:36

אין יותר קלאסי מזה. בעוד שבועיים, ייפגשו בסופרבול שתי יריבות נפלאות, אחת מהן שושלת מטורפת שמחפשת לזלול עוד תואר, והשנייה - קבוצה שמעולם לא זכתה באליפות, ובביקור השני בלבד שלה במעמד הגמר תחפש לתת שואו התקפי אחד אחרון שיוביל אותה לתואר. או בקיצור - יוסטון, עוד שבועיים, ניו אינגלנד מול אטלנטה.

 

הגמרים האזוריים, למרבה הצער, המשיכו את הקו הכללי של הפלייאוף הזה, שרק שניים מעשרת המשחקים בו היו צמודים. כלומר - קיבלנו עוד שני משחקים חד-צדדיים. את המאמנים המנצחים ביל בליצ'יק ודן קווין לא תשמעו מתלוננים על זה.

 

אין עוד מלבדו. בריידי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אין עוד מלבדו. בריידי(צילום: AFP)

 

בגמר ה-AFC, ניו אינגלנד הפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שזוכה תשע פעמים באליפות האזור אחרי שפירקה את פיטסבורג 17:36. מראש נראה היה שטום בריידי יצליח לעשות את מה שהוא יודע, והשאלה האמיתית הייתה - האם משולש הקסם של פיטסבורג יהיה טוב מספיק כדי לעמוד בקצב?

 

התשובה הייתה - אפילו לא כמעט. בן רות'ליסברגר היה בסדר גמור, וניסה להוביל את הסטילרס למאבק אמיתי, אבל אנטוניו בראון זכה לשמירה צמודה לאורך כל המשחק ולא הצליח להשפיע (או כפי שחזרו ואמרו בארה"ב - בליצ'יק מתמחה בהוצאת הכוכב של היריבה מהמשחק), בעוד לוויאון בל נפצע במפשעה בשלב מוקדם ולא חזר למגרש.

 

הפנים של רות'ליסברגר אומרות הכל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הפנים של רות'ליסברגר אומרות הכל(צילום: AFP)

 

לאורך דקות ארוכות רות'ליסברגר הצליח לתפעל את העסק עם שני שמות אחרים. דיאנג'לו וויליאמס, שהחליך את בל כשהיה מושעה בתחילת השנה, התחיל טוב את המשחק והשיג את הטאצ'דאון הראשון של הסטילרס. איליי רוג'רס קיבל את הכדורים שבראון המכוסה לא יכול היה לקבל.

 

אוהדי אטלנטה יודעים בדיוק מה הקבוצה שלהם שווה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אוהדי אטלנטה יודעים בדיוק מה הקבוצה שלהם שווה(צילום: AFP)

 

אבל ככל שעבר הזמן וויליאמס נחלש, ורוג'רס שמט כדור ואיבד אותו באחד הניסיונות הנואשים האחרונים של פיטסבורג לחזור. וכך ביג בן ננטש לבד במערכה. הוא עוד מסר טאצ'דאון מאוחר לקובי המילטון, שממש לא הספיק. בל כשיר היה משנה את המשחק? קשה להאמין. ניו אינגלנד פשוט הייתה טובה מדי.

 

מהצד השני, בריידי הראה לפיטסבורג איך מתגברים על משברים. ניו אינגלנד כבר רגילה לשחק בלי רוב גרונקובסקי שגמר את העונה, וגם המחליף שלו מרטלוס בנט לא נראה כשיר והיה חלש, וגם ההגנה של הסטילרס לא איפשרה יותר מדי משחק ריצה. כך שהכל התמצה ביכולת של בריידי למצוא תופסים, וזה הצליח בגדול.

 

איזה גמר זה יהיה. ג'ונס בפעולה, הלילה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
איזה גמר זה יהיה. ג'ונס בפעולה, הלילה(צילום: רויטרס)

 

הגיבור הגדול היה כריס הוגן, לא התופס הבכיר בהיררכיה של הפטריוטס, שמצא את עצמו חופשי פעם אחר פעם בזמן שהסטילרס התמקדו בחבריו, ותפס 180 יארד ושני טאצ'דאונים שקבעו 6:17 ברבע השני. ג'וליאן אדלמן תפס עוד 118 וטאצ'דאון. ובריידי? שיא קריירה בפלייאוף של 384 יארד, אפס איבודים. זה יהיה הסופרבול השביעי שלו, והוא יחפש אליפות חמישית.

 

באטלנטה, הפלקונס נפרדו באופן מושלם מהג'ורג'יה דום, כאשר התעללו בגרין ביי עם 21:44 במשחק האחרון שיתקיים במגרש הזה. הפקרס הגיעו אחרי שמונה ניצחונות רצופים, כולל אחד בחוץ על הראשונה ב-NFC דאלאס, אבל ההגנה שלהם קרסה מוקדם מול ההתקפה הטובה בליגה.

 

עם כל הכבוד לבריידי, ה-MVP מגיע לו. ראיין (צילום: MCT) (צילום: MCT)
עם כל הכבוד לבריידי, ה-MVP מגיע לו. ראיין(צילום: MCT)

 

אין מה לעשות. עד כמה שבריידי מדהים, נראה שמאט ראיין הולך להניף את תואר ה-MVP של העונה, ורגע לפני ששני השחקנים הטובים בליגה ייפגשו בקרב על האליפות, ראיין הראה שוב למה הוא כל כך טוב. עם 392 יארד וארבעה טאצ'דאונים במסירה הוא פתח מוקדם פער גדול, והכאיב באמת לגרין ביי עם טאצ'דאון חמישי שהשיג בריצה על 14 יארד.

 

למרות הפתיחה המעולה של אטלנטה, גרין ביי עזרה לה מאוד. ההתקפה הראשונה שלה הסתיימה בבעיטה מוחמצת מ-41 יארד של מייסון קרוסבי - שהחזיק עד אז בשיא הפלייאוף עם 23 שערי שדה מדויקים רצופים. בהתקפה השנייה ארון ריפקובסקי איבד את הכדור.

 

התוצאה הייתה הרסנית עבור גרין ביי. הפלקונס לא עשו טעויות בהתקפה, וניצלו כל הזדמנות. ברבע השלישי הם כבר עלו ל-0:31 אחרי שחוליו ג'ונס תפס את הטאצ'דאון השני שלו, על 73 יארד (וזה עוד שחקן שלא התאמן באופן סדיר השבוע בגלל פציעה). כל מה שגרין ביי עשתה אחר כך כבר לא היה חשוב. בריידי מול ראיין, כבר אי אפשר לחכות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים