לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
מי צריך בכלל את פרס אופיר? | צילום: אורי אליהו

חודש אחרי הזכייה בפרס "אריה הזהב" בפסטיבל ונציה התכנסו שחקני הסרט "לבנון" ב"סינמה סיטי" לחגוג את יציאת הסרט בארץ. הבמאי שמוליק מעוז וצוות שחקני הסרט התהלכו גאים על השטיח האדום המקומי וסיפרו לכולם איך הם בילו בעיר האיטלקית וכמה מחמאות אירופאיות קיבלו, ולא הזכירו במילה את העובדה שלאוסקר האמריקאי הם כבר לא יטוסו, אחרי ש"עג'מי" נבחר להתמודד על הזכות לייצג את ישראל בטקס היוקרתי.

כוכב הסרט, אושרי כהן, הגיע עם חברתו הבלגית ולמרות שעבר כבר כמה הקרנות ברחבי העולם, הוא מודה שזאת הייתה המרגשת מכולם. "חוויתי כבר שלוש הקרנות בירושלים, בוונציה ואתמול בישראל", מספר כהן, "אתמול הרגשתי שהקהל בלע כל מילה. גם במקומות שבהם אפשר לצחוק הוא פרץ בצחוק אמיתי וכובש. ההבדל בין ונציה וישראל זה שפה הרגשת שהקהל ממש חיבק כל אתנחתא קומית בשביל לקחת קצת אוויר, ובוונציה הקהל היה בשוק קצת, קיבלו את זה בכובד ראש מסוים".

אושרי כהן - לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
מעדיף תוצרת חוץ | צילום: אורי אליהו

מלבד כהן הגיעו גם שאר כוכבי הסרט ובהם מיכאל מושונוב עם אימא סנדרה שדה, זהר שטראוס, איתי טיראן ויואב דונט, שמגלם בסרט את שמוליק מעוז הצעיר, ביחד עם דודו טסה שמגלם שבוי סורי.

אלוף פיקוד צפון במיל' והשר לשעבר, איציק מרדכי, הגיע גם הוא לראות את הסרט על המלחמה שבה היה מפקד בכיר, חנוך בודין מ"הישרדות" הגיע יחד עם ידידה ושם פגש את בוגר "גבעת חלפון" שייקה לוי, את בוגר "בופור" אלי אלטוניו וגם את משה איבגי, ששום אירוע של קולנוע ישראלי לא שווה בלעדיו.

משה דץ, שהיה בלהקה צבאית בתקופת המלחמה ואף עלה ללבנון לשיר לחיילים, מודה שהסרט היה לא קל לצפייה עבורו: "בתחילת חשבתי לצאת מהקולנוע כי זה היה נורא קלסטרופובי אבל אני שמח שנשארתי עד הסוף. זה סרט מרתק וממש לא הרגשתי שהזמן עבר. חשבתי כמה אני גאה בשחקנים כי יש קלוזים כל כך קרובים וצריך להיות הכי אמיתי והכי קטן וכולם היו ממש מצוינים".

אך נראה שמכל האורחים המכובדים ליעקב אילון נגע הסרט יותר מכולם. "זה אחד הסרטים הישראלים החזקים ביותר שראיתי", אומר אילון והוסיף כי הוא הרשים אותו בעיקר מבחינה קולנועית.

לבנון- פרמיירה (צילום: רפי דלויה)
אילון והדי. התרשמו | צילום: רפי דלויה
זהר שטראוס - לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
שטראוס ברגע אינטימי | צילום: אורי אליהו
זהר שטראוס ואלי אלטוניו - לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
בוגר הבופור עם צעיר מלבנון | צילום: אורי אליהו
שייקה לוי - לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
לוי. יש לו ניסיון בסרטי צבא | צילום: אורי אליהו
משה איבגי - לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
איך אני לא מופיע בסרט? | צילום: אורי אליהו
משה דץ - לבנון - פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
בוגר מלחמת לבנון מאחורי המיקרופון | צילום: אורי אליהו
חנוך בודין - לבנון- פרמיירה (צילום: אורי אליהו)
חנוך בודין. שרד גם את זה | צילום: אורי אליהו

עוד ב-mako בידור: מה קורה בין ליעד לאוהד מ"הישרדות"; "דאלאס" חוזרת למסך הקטן; הציץ שהציץ ללילי אלן; הדוגמן שאמר "לא" לדולצ'ה; שי מ"הישרדות" משתחל למדי הפועל חיפה.