שתף קטע נבחר

כל הטעויות של ג'ורדי במכבי ת"א

מהוויתור החינמי על מהראן ראדי להפועל באר-שבע, דרך השידוך המאולץ עם גילי ורמוט ועד תאונת הדרכים המקצועית עם שוטה ארבלדזה. גיא לייבה תפס אוהד צהוב שרוף ויצא איתו למסע במנהרת השגיאות של קרויף במועדון. וגם: התחזית המלאה למשחקי השבת

את מה שג'ורדי קרויף עשה עבור מכבי תל אביב אף אחד לא יוכל לקחת לו. שמו חקוק בספר הזהב של ההיסטוריה הצהובה ולא משנה איך תיגמר הקדנציה שלו – הוא הגיע להישגים מרשימים ביותר.

 

לטוויטר של מיכאל רבין

 

רק שעם כל ההצלחות, אי אפשר להתעלם מהעונה ה-נחמיא-לה-מאוד-אם-נגיד-שהיא-בינונית הזו. המנג'ר ההולנדי לא חסך בטעויות שהביאו את מכבי למצב שבו היא רחוקה שמונה נקודות מהפועל באר-שבע, עם סיכויים קטנים בלבד לזכות באליפות. דיברתי עם מיכאל רבין, אוהד שרוף וגם סטודנט לכלכלה ועובד במשרד רואי חשבון, על הטעויות האלה.

 

 

לא חסך בטעויות. קרויף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לא חסך בטעויות. קרויף(צילום: עוז מועלם)

 

איגיבור ובן בסט IN, מונאס דאבור OUT

מכבי סיימה את עונת 2013/2014 עם אליפות, אבל הרכש של הקיץ ההוא משפיע עליה לרעה עד היום. היא איבדה שני עוגנים התקפיים – מואנס דאבור שהלך וברק יצחקי שנפצע. ראדה פריצה סיים את העונה בקול ענות חלושה ומכבי נראתה עייפה באופן כללי וכמו קבוצה שהגיעה לשיא וצריכה רענון. החיזוק שהגיע, יובל שפונגין, בקושי שיחק מאז. עדן בן בסט ונוסא איגיבור הפיחו תקווה. היום הם שניים מסמלי הייאוש הגדולים ביותר.

 

מהראן ראדי להפועל באר שבע – בחינם

הקלאסה האירופאית שג'ורדי הביא למכבי לוותה בגישה ג'נטלמנית. לכן, כשראדי יצא בבקשה לעזוב לבאר שבע בחינם, ג'ורדי נתן לו את ברכת הדרך. התקופה של ראדי במכבי לא הייתה טובה, מקצועית ואישית, אבל עדיין מדובר בשחקן מנוסה שהיה שותף לשלוש אליפויות.

 

לבאר-שבע? ועוד בחינם?! מהראן ראדי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לבאר-שבע? ועוד בחינם?! מהראן ראדי(צילום: עוז מועלם)

 

בואו ננסה לחשוב על מצב הפוך, שבו מכבי רוצה שחקן מבאר שבע. בואו נלך צעד אחד קדימה, ונחשוב על מצב שבו מכבי רוצה את האפסנאי של באר שבע. האם באר שבע הייתה נותנת אותו למכבי? ועוד בחינם? ההחלטה הזאת היא אחת מנקודות המפנה של השושלת המפוארת שקרויף בנה.

 

פאקו הולך הביתה אחרי זכייה בטרבל

פאקו אייסטראן לא היה כל-כך אהוב בבלומפילד. הקישור המעובה, השליטה האובססיבית בכדור שנראתה לפעמים כמו מטרה יותר מאשר אמצעי והרעיון המוזר לשחק עם זהבי כחלוץ, הפכו אותו הרבה פעמים למושא ללעג.

 

אבל, פאקו זכה בטרבל. לפאקו היה סגל מוגבל שהורכב מזהבי, ו-20 שחקנים שמקבלים את הכדור מזהבי ומוסרים לזהבי. פאקו היה הראשון להבין שהסגל הזה של מכבי לא שווה הרבה יותר מלשחק כדורגל לא יפה לעין, אבל יעיל. יותר מזה, כולם צחקו על "החלוץ המדומה" זהבי, וגם כאן התברר שפאקו צדק. כן, רבים חשו בזמנו תחושת הקלה על העזיבה שלו, אבל היום התחושות הללו התחלפו בעיקר בגעגוע למאמן עם שיטה ברורה שמביאה תארים.

 

לוותר עליו? ועוד אחרי טרבל?! פאקו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
לוותר עליו? ועוד אחרי טרבל?! פאקו(צילום: EPA)

 

גילי ורמוט חותם

בוקר אחרי דרבי די משעמם בו ניצחנו 0:2, התחילו להגיע הפושים מהאתרים. הרצון המתמיד של ג'ורדי להחתים את גילי ורמוט התגשם. הקבוצה של פאקו, שלא הצליחה לדרוס יריבות על המגרש עד גמר הגביע, דרסה את הפועל יום אחרי הדרבי על שולחן המו"מ.

 

המהלך הזה הביא לידי ביטוי רצון להניף אצבע משולשת להפועל (דבר שכולנו יכולים להבין), אבל למה בעצם הוא היה טוב? גילי ורמוט הוא הפועל. גילי ורמוט ומכבי הם שמן ומים. מהרגע הראשון על המגרש מול קריית שמונה זה נראה פשוט לא מתאים – הוא היה כבוי, חסר חשק, כבד. בדיוק שנה אחרי אותה חתימה מסעירה, 750 אלף היורו התחלפו באפס עגול מיענקל'ה שחר. יש דברים שלא נועדו לקרות, הגעה של שחקן כמו ורמוט היא אחד מהם.

 

מוזר, כבוי, חסר חשק. גילי ורמוט לובש צהוב (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מוזר, כבוי, חסר חשק. גילי ורמוט לובש צהוב(צילום: עוז מועלם)

 

שוטה ארבלדזה, ואין מה להוסיף

תאונת שרשרת מהרגע הראשון בו הצטרף למחנה האימונים יומיים אחרי שהתחיל, ועד הרגע האחרון, בו בקור המקפיא של טדי לא בעטנו למסגרת במשך 90 דקות שלמות. בין לבין היו כמה משחקים יפים, ה-0:5 בדרבי למשל.

 

אבל שוטה ארבלדזה הוא יותר תיקו מעליב מול אשקלון מאשר העלייה לשלב הבתים בליגה האירופית. כולנו שמענו על המאמן שג'ורדי רדף אחריו כמה שנים ופנה אליו שלוש פעמים, וכשהסתכלנו על המגרש, וראינו חבורת שחקנים עייפה ואדישה שלא נראית שהיא יודעת מה היא רוצה מעצמה, לא כל כך הבנו למה. בעיקר חיכינו לדקה ה-77, לחילוף הקבוע בו יוצא אחד המגנים, נכנס יוסי בניון והמשחק נגמר. אם היינו מנצחים את בני יהודה, כפ"ס ואשקלון היינו במקום אחר לגמרי, שבו חיזוק נקודתי היה מטיס את הקבוצה קדימה.

 

תאונה מהרגע הראשון. שוטה ארבלדזה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
תאונה מהרגע הראשון. שוטה ארבלדזה(צילום: עוז מועלם)

 

וכעת, לתחזית

הפועל תל אביב – מכבי תל אביב (שני, 21:00)

רבין: קבוצת הנוער של הפועל היא נהדרת. מהמוכשרות במדינה. מי מאיתנו לא רועד מפחד כשהוא שומע שמות כמו... טוב, תן לי רגע לחפש שמות שלהם בגוגל. סביר להניח שגדלים בה הברקוביץ׳ והרביבו הבאים. אני לא רואה את מכבי מתמודדת איתה. 0:3 להפועל.

 

לייבה: אני יותר אופטימי וחושב שמכבי תנצח. זה יהיה כמו הדרבים של תחילת העשור, רק הפוך: הפעם מכבי תעלה ליתרון מוקדם, הפועל תלחץ ותשיג את השוויון (שוינפלד, כמובן). הפועל תמשיך ללחוץ אבל תספוג את השני בין הדקות 60 ל-70. אח"כ תלך ALL IN כדי להשוות, ותחטוף ממתפרצת בדקה ה-90. 1:3 למכבי.

 

האם הוא יכבוש במספרת בדרבי? יוסי בניון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
האם הוא יכבוש במספרת בדרבי? יוסי בניון(צילום: עוז מועלם)

 

הפועל באר שבע – בני יהודה (שבת, 20:30)

רבין: אני לא חושב שהמילה "תחזית" מתאימה לכאן, כי 0:3 של באר שבע על בני יהודה הוא עובדה. אם בני יהודה תצליח לעבור את החצי יותר מחמש פעמים, ניסן יחזקאל צריך לקבל חוזה לארבע שנים.

 

לייבה: ברק בכר שמח, סוף סוף הוא לא יצטרך "להתלבט" בין מאור בוזגלו למאור מליקסון ויוכל לשחק עם מליקסון כמו שהוא אוהב. זה יספיק לבני יהודה, אבל בטווח הארוך באר שבע תיפגע מאוד אם תוותר על בוזגלו. 0:2 באר שבע.

 

כאבי הראש נחסכו ממנו. ברק בכר (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
כאבי הראש נחסכו ממנו. ברק בכר(צילום: ישראל יוסף)

 

מכבי חיפה – מכבי פ"ת (שבת, 18:15)

רבין: התהליך של רנה מולנסטיין ינסה לנקום בקובי רפואה על ההדחה בגביע. עם עומר דמארי בהתקפה והולמר איולפסון בהגנה זה יכול להראות יותר טוב, אז אני מאמין שהעוזר של אלכס פרגוסון יכול הפעם לסחוט תיקו ממאמן הנוער של עירוני קריית שמונה בעונה שעברה. 1:1.

 

לייבה: אומרים שהעונה של חיפה "נגמרה", אבל שום דבר לא נגמר ויש לה זמן לתקן ולסיים במקום השלישי, אבל עם טעם טוב. חוץ מזה, יש גבול לכמה פעמים שאפשר להפסיד למכבי פ"ת. 0:1 למכבי חיפה.

 

"התהליך" רוצה לנקום. רנה מולנסטיין (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
"התהליך" רוצה לנקום. רנה מולנסטיין(צילום: ישראל יוסף)

 

בית"ר ירושלים – הפועל חיפה (ראשון, 20:15)

רבין: התחזית המעניינת יותר היא מתי תופיע לראשונה דמותו המיואשת של רב"ש, כשברקע עוזי גופיה, נומה ושאר האוהדים ביציע המערבי מקללים אותו וקוראים לו להתפטר. אני מהמר שזה יקרה בדקה ה-23. המשחק עצמו יסתיים ב-1:1.

 

לייבה: רב"ש ובית"ר זה הרוס והרייצ'ל זה העונה הזאת. בהתחלה מסקרן אותך מה ייצא מהשילוב הזה, אבל מהר מאוד המשחקים ביניהם הופכים למעיקים ולא אכפת לך איך זה ייגמר – רק שייגמר כבר. או שרב"ש יישאר עד סוף העונה ויפסיקו עם השמועות, או שהם יחליטו להיפרד (אבל בלי להישאר ידידים!), העיקר שמישהו ישים לזה סוף. אני רוצה שבית"ר תנצח רק בשביל השקט. 0:1 לבית"ר.

 

שלחו לו שקט, דחוף. רן בן שמעון (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
שלחו לו שקט, דחוף. רן בן שמעון(צילום: אבי רוקח)

 

הפועל רעננה – הפועל אשקלון (שבת, 18:00)

רבין: "קרב האריות המשמים", כפי שזועקת דמותו של מוטי חביב ב"בובה של לילה". אשקלון מגיעה אחרי טראומת השיפוט מול בית"ר ובלי תומר סוויסה, מושיקו לוגסי ומירקו אורמוש, שהם במקרה השחקנים היחידים שמישהו מכיר באשקלון, וקשה לי להאמין שיש לה סיכוי מול הקבוצה הסימפטית של חיים סילבס. 0:2 לרעננה.

 

לייבה: מחכה לדבר אחד, כמו כל שבוע: לראיון של יובל נעים אחרי המשחק. הבעיה היא שזה מתחיל להשפיע עליי ואני כבר מתחיל להאמין שאולי מישהו רוצה שאשקלון לא תישאר. תצוגת שיפוט כמו במשחק הקודם שלהם לא ראיתי הרבה זמן. היו יותר מורחקים מקהל. אשקלון תוציא עוד תיקו.

 

תדבר, תדבר, תדבר. יובל נעים (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
תדבר, תדבר, תדבר. יובל נעים(צילום: אבי רוקח)

 

בני סכנין – עירוני קריית שמונה (שני, 18:30)

רבין: כבר שבוע ששחקני ההגנה של קריית שמונה ישנים עם התמונה של יובל אבידור מתחת לכרית. השם הזה חזר כנראה שוב ושוב בתדרוכים הטקטיים של תומר קשטן. זה יהיה המשחק של יובל, אני אומר לכם. 2:2, לפחות שער אחד של אבידור. תזכרו.

 

לייבה: עם הגדלת המונדיאל ל-48 נבחרות וחיזוק בדמות אזרוח של ז'אורז'יניו, ישראל בהחלט יכולה לחלום על העפלה לגביע העולם. או לפחות לפלייאוף העלייה ליורו. בהנהגתו סכנין הפכה לקבוצה שלפעמים כיף לראות עם כדורגל די חיובי, יחסית לליגת העל. מגיע להם לנצח 0:3.

 

תיזהרו ממנו, הוא כמו דבורה מיד עוקץ. יובל אבידור (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תיזהרו ממנו, הוא כמו דבורה מיד עוקץ. יובל אבידור(צילום: אורן אהרוני)

 

מ.ס אשדוד – הפועל כפ"ס (שבת, 16:00)

רבין: רגע חשוב מאוד לסתיו שחם, שנמצא במתח רב לקראת המשחק הגורלי של קבוצתו. אהה, רגע ההימור על הפועל ת"א היה קודם, לא משנה. יש לי הרגשה שיתפתח משחק עם יותר שערים מצופים. התוצאה: 1:1.

 

לייבה: מזל טוב לאשדוד על האקזיט המפתיע על ניב זריהן, 600 אלף יורו בנוסף לנדוניה שלא תבייש את החינה של מלך מרוקו. לוסיו הוא שחקן טוב ואם הוא ישחק הוא גם יעזור לנצח את כפ"ס. בקיצור, 0:1 לאשדוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ג'ורדי קרויף
צילום: עוז מועלם
מומלצים