שתף קטע נבחר

המירוץ למונדיאל 2010: 90 ד' לסוף, תמונת מצב

חמישה בתים מתוך תשעה כבר הוכרעו, נותרו עוד שני כרטיסים למונדיאל וארבעה לפלייאוף. רוב הגדולות יהיו בדרום אפריקה, זלאטן איברהימוביץ' ושבדיה כנראה שלא, כמו גם צ'כיה. רגע לפני שהכול נגמר, סיור מהיר באירופה

לפני 13 חודשים, אי שם בספטמבר 2008, פתחו 53 נבחרות אירופיות את המסע הארוך, שבסיומו, כך קיוו חלקן, יוכלו לחגוג העפלה למונדיאל. כעת, קצת יותר משנה אחרי אותה שבת, ה-6 בספטמבר (הנבחרת שלנו, אם תהיתם, סיימה אז ב-2:2 ביתי עם שווייץ, באכזבה הראשונה מני רבות לאורך הקמפיין), אנו ניצבים במרחק 90 דקות מסיום המסע.

 

שבע עולות למונדיאל מטעם אירופה כבר יש לנו, ואלו הנבחרות שכבר הבטיחו את הזכיה בראשות ביתן. חמש נבחרות נוספות כבר הבטיחו את מקומן בפלייאוף, וייאלצו להיאבק בחודש הבא על הכרטיס לדרום אפריקה 2010. 72 שעות לפני 90 דקות ההכרעה, הנה תמונת מצב של תשעת הבתים במוקדמות המונדיאל.


בקהאם, רוני והחברים. הם כבר מזמן במונדיאל (רויטרס)

 

בית 1: דנמרק במונדיאל, זלאטן כנראה לא

דנמרק הבטיחה את מקומה במונדיאל וביום רביעי תוכרע נציגת הבית הזה במשחקי הפלייאוף, כשפורטוגל (16 נק') אמורה להבטיח את מקומה עם ניצחון ביתי על מלטה. שבדיה (15) צפויה לעשות את שלה מול אלבניה, אבל זה לא אמור להספיק וזלאטן איברהימוביץ' וחבריו יצפו כנראה בדרום אפריקה 2010 בטלוויזיה.

 

בית 2: ושוב, נסתפק בכמעט

אחד מארבעת הבתים שעוד פתוחים לקראת יום רביעי, אבל מה עוד לא נאמר ונכתב על הבית הישראלי. הכול ברור לקראת מחזור הנעילה: שווייץ זקוקה לתיקו מול ישראל כדי לעלות למונדיאל, יוון צריכה ניצחון ביתי על לוקסמבורג או לחילופין שישראל לא תנצח בבאזל, כדי להבטיח מקום בפלייאוף. מה איתנו? ניצחון בשווייץ ואיבוד נקודות סנסציוני של יוון ישלח את הנבחרת של דרור קשטן לפלייאוף.


איברהימוביץ'. חלוצה של שבדיה לא יהיה (כנראה) בדרום אפריקה (רויטרס)

 

בית 3: צ'כיה OUT, סלובקיה IN

מי היה מאמין שסלובקיה (19 נק') הקטנה תוליך את הבית הזה לקראת מחזור הנעילה, ואילו צ'כיה (15) הגדולה תזדקק לנס כדי להשתחל איכשהו לפלייאוף. הסלובקים סיבכו עצמם עם ההפסד הביתי בשבת לסלובניה (17), וכדי להבטיח את מקומם בדרום אפריקה, הם חייבים לנצח ביום רביעי בפולין, בהנחה שהסלובנים ינצחו בקלות בסן מרינו. צ'כיה חייבת לנצח את צפון אירלנד ולקוות לעזרה חסרת תקדים מהשכנה הזעירה של איטליה.

 

בית 4: תם ונשלם (1)

הכול הוכרע עם הניצחון בשבת של גרמניה במוסקבה. הנבחרת של מיכאל באלאק ושות' במונדיאל, רוסיה של חוס הידינק הבטיחה מקום שני ופלייאוף. משחקי יום רביעי לפרוטוקול בלבד.


גרמניה חוגגת עוד העפלה למונדיאל (AFP)

 

בית 5: תם ונשלם (2)

גם כאן, 90 הדקות האחרונות ביום רביעי יהיו רק למען הסטטיסטיקה. אלופת אירופה, ספרד, כבר מזמן בודקת אופציות למגורים בדרום אפריקה, ובוסניה המפתיעה בפלייאוף, בזמן שטורקיה ובלגיה מגרדות בראש ושואלות איך זה יכול להיות.

 

בית 6: שבצ'נקו מודה לאנגליה, ביליץ' בטירוף

אנגליה של פאביו קאפלו הבטיחה עוד בפגרת הנבחרות הקודמת את העפלתה לדרום אפריקה, אבל בשבת האחרונה התעסקה בלתת לאוקראינה (18 נק') שלוש נקודות מתנה (0:1 בקייב) כדי להשאיר בחוץ את קרואטיה, במסגרת הנקמה על ההדחה במוקדמות היורו האחרון מול אותה נבחרת משבצות. בהנחה שאוקראינה לא תמעד ביום רביעי באנדורה, היא תהיה בפלייאוף על חשבון קרואטיה (17) של סלאבן ביליץ', גם אם זו תנצח בקזחסטן.


שבצ'נקו. תודה לאנגליה, עכשיו לעבודה מול אנדורה (AFP)

 

בית 7: תם ונשלם (3)

לא כל יום ישראל עבור האוסטרים, שנשארו הפעם מחוץ לפלייאוף. בית 7 שלח לשם את צרפת, שסיימה כסגנית של סרביה, שתגיע למונדיאל שני ברציפות.

 

בית 8: תם ונשלם (4)

שתי הנבחרות שלא הפסידו לאורך כל הקמפיין, איטליה ואירלנד, ימשיכו הלאה. התיקו ביניהן בשבת בדאבלין קבע כי האזורי יהיו במונדיאל והאירים ייאלצו להזיע בשני משחקי פלייאוף כדי להצטרף.

 

בית 9: תם ונשלם (5)

הולנד המושלמת כבר צופה מזמן רגל על רגל ביתר משחקי המוקדמות, עם כרטיס משלה למונדיאל ביד. נבחרת האורנג' סיימה עם מאזן מושלם של 24 נק' משמונה משחקים ויחס שערים 2:17. נורבגיה סיימה שנייה, אבל תיאלץ להיות הסגנית היחידה מחוץ לפלייאוף, מאחר ולא צברה מספיק נקודות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקמע של מונדיאל 2010
צילום: AFP
מומלצים