יום שלישי, 21.05.2024 שעה 11:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

בדקה ה-93: סכנין חילצה 1:1 מול מכבי פ"ת

מלמד כבש בוולה (70) והעניק למארחת יתרון, אבוקסיס (65) ופלאח (85) הורחקו, אך פאס השווה בנגיחה בתוספת הזמן. רפואה: "מאכזב, זו נאיביות לשמה"

|
אברהם פאס. חילץ נקודה (אחמד מוררה)
אברהם פאס. חילץ נקודה (אחמד מוררה)

מכבי פתח תקווה יכולה להיות מאוד מאוכזבת כאשר כשלה הערב (שלישי) לפתוח פער של שלוש נקודות ממכבי תל אביב, אחרי שספגה שער בדקה ה-93 מול בני סכנין והסתפקה ב-1:1 בלבד במסגרת המחזור ה-17 של ליגת העל. עתה הקבוצה של קובי רפואה אמנם במקום השני, אך עם נקודה בלבד מעל הצהובים.

המשחק נפתח בעצלתיים ושתי הקבוצות היו חלשות מאוד ורחוקות מלהרשים. אחרי שלושה ניסיונות לא מוצלחים מצדו של גידי קאניוק להפתיע את מחמוד קנדיל בבעיטות מחוץ לרחבה, גיא מלמד קיבל כדור עומק נפלא מאייטור מונרוי שעלה למשחק ברגע האחרון אחרי שלירוי צעירי נפצע בחימום, אך קנדיל יצא באומץ רב וחסם את הבעיטה של חלוץ המלאבסים (23), עד ההפסקה לא נרשמו עוד אירועים ראויים לציון.

רומריו פירס וגיא מלמד חוגגים (אחמד מוררה)רומריו פירס וגיא מלמד חוגגים (אחמד מוררה)

החצי השני נפתח דווקא בשליטה של נציגת המגזר. בדקה ה-48 החבורה של אבוקסיס הייתה קרובה לעלות ליתרון כאשר בעיטה של רמזי ספורי נהדפה בצורה גרועה על ידי דני עמוס, הכדור הגיע לרגליו של סארי פלאח שמארבעה מטרים פספס את המסגרת. יוסי אבוקסיס פלט מילים מיותרות כולל קללות לעברו של השופט בדקה ה-65 והורחק ליציע. חמש דקות חלפו וגיא מלמד הצדיק את הכרטיס שהאוהדים קנו. דור אלו הגביה כדור נהדר לרחבה, החלוץ בעט מיד מהאוויר עם וולה מדהים ומצא את הרשת של קנדיל שהצליח בקושי להדוף את הכדור פנימה.

חמש דקות לסיום, סארי פלאח ראה את הכרטיס הצהוב השני שלו והשאיר את סכנין ב-10 שחקנים, שחקניו של רפואה לא ניצלו זאת כדי להכפיל את התוצאה ושילמו על כך ביוקר רב. בדקה ה-93, כשהכל היה נראה כבר גמור, אברהם פאס, הכובש המצטיין של סכנין העונה, קיבל כדור נהדר מז’אורז’יניו ונגח כדור לא חזק למסגרת של דני עמוס, אך השוער הגיב רע מאוד והדף פנימה. החבורה של אבוקסיס סיימה משחק חמישי מתוך שישה עם תוצאת תיקו. אבוקסיס אגב התנצל בסיום לשופטים על התנהגותו.

שחקני מכבי פתח תקווה נאוכזבים (אחמד מוררה)שחקני מכבי פתח תקווה נאוכזבים (אחמד מוררה)

מצטיין- גיא מלמד.
החלוץ של מכבי פתח תקווה פורח, אחרי שהבקיע את שערו השלישי בארבעת המשחקים האחרונים, ועוד איזה שער מדהים זה היה. אפילו המאמן שלו, קובי רפואה, השתחווה בפניו לעיני כל באצטדיון.

מאכזב- סארי פלאח.
הבלם של בני סכנין היה יכול לחגוג הערב, אבל לצערו זה לא היה המשחק שלו. פלאח החמיץ מקרוב מול שער חשוף בפתיחת המחצית השנייה ולקראת סיום המשחק ביצע עבירה בסמוך לרחבה שבעקבותיה הוא ראה את הכרטיס הצהוב השני והורחק.

סארי פלאח רואה את האדום (אחמד מוררה)סארי פלאח רואה את האדום (אחמד מוררה)

הרגע ששינה את המשחק- השער של בני סכנין בדקה ה-93.
אחרי כמה וכמה החמצות, הרגע הזה ללא ספק הוציא את הרוח מהמפרשים של מכבי פ”ת והותיר אותה מתוסכלת. אברהם פאס שאחראי על השוויון הדרמטי אולי צריך לשקול לשחק כחלוץ, כאשר ביסס את מעמדו ככובש המצטיין של הקבוצה.

אבוקסיס: “לא הגיע לנו התיקו, לא היינו מספיק טובים”

בדקות הסיום, אחד מיושבי יציע הכבוד במושבה התמוטט. צוות של מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים. יוסי אבוקסיס, מאמן סכנין אמר בסיום: "למען האמת לא כל כך הגיע לנו התיקו. לא היינו מספיק טובים, לא שיחקנו מסודר ומאורגן. איבדנו המון כדורים, אנחנו גם צריכים להתחזק בחלק הקדמי ואנחנו עושים הכל בשביל זה. למרות זאת אני שמח שהשגנו נקודה של אופי במגרש כזה קשה. אהבתי שעד לדקה האחרונה לא ויתרנו. לא אפנה לשחקנים שלי את הגב על משחק כזה אחרי שהם נתנו הרבה משחקים טובים קודם".

יוסי אבוקסיס (אחמד מוררה)יוסי אבוקסיס (אחמד מוררה)

ההרחקה: "כשהכדור ברח לדני עמוס מהיד מלמלתי לעצמי קללה. הקוון עמד עם הגב אליי, קרא לשופט שיוציא אותי. לא קיללתי את השופט אישית, מלמלתי לעצמי. התנצלתי אחרי המשחק אבל הקוון פה סתם הדליק את כל העניין וחבל".

מאמן מכבי פתח תקווה, קובי רפואה, הסביר: "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לנו העונה שאנחנו סופגים בתוספת הזמן. זו נאיביות לשמה ואסור שזה יקרה, היינו צריכים להכריע את המשחק עוד קודם. זה מאכזב כי שלטנו בכל המשחק".

קובי רפואה: "נאיביות" (אחמד מוררה)קובי רפואה: "נאיביות" (אחמד מוררה)

מחצית ראשונה

שופט המשחק איתן שמואלביץ’ הוציא את המשחק לדרכו לעיני כ-1,500 צופים.

אוהדי מכבי פתח תקווה (אחמד מוררה)אוהדי מכבי פתח תקווה (אחמד מוררה)
אוהדי בני סכנין (אחמד מוררה)אוהדי בני סכנין (אחמד מוררה)

דקה 6: גידי קאניוק ניסה את כוחו עם הבעיטה הראשונה במשחק לכיוון השער של סכנין, אך הניסיון שלו ממרחק של 25 מטרים לא היה בכיוון והכדור עף גבוה מאוד מעל משקוף שערו של קנדיל.

גידי קאניוק חוטף את הכדור מסגס תאמבי (אחמד מוררה)גידי קאניוק חוטף את הכדור מסגס תאמבי (אחמד מוררה)

דקה 13: קאניוק שוב ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה. הקשר המצוין של קובי רפואה התקדם מעט וממרחק של 18 מטרים ניסה שוב למצוא את המסגרת, אך הכדור חלף על יד הקורה השמאלית של קנדיל. דקה לאחר מכן הוא שוב ניסה בעיטה ממרחק דומה אך שוב הכדור היה מעל השער.

דקה 23: כדור עומק פנטסטי של אייטור מונרוי מצא את גיא מלמד שחדר היטב לרחבה, אך הבעיטה של החלוץ ממלאבס מצאה את הגוף של קנדיל שיצא היטב לכדור ומנע ספיגה בטוחה.

גידי קאניוק נלחם על הכדור (אחמד מוררה)גידי קאניוק נלחם על הכדור (אחמד מוררה)

דקה 45: אחרי דקות חלשות מאוד, בהן הקבוצות היו נראות מאוד כבויות וחסרות אנרגיה, מכבי פ”ת זכתה לכדור קרן, אותו הגביה מונרוי לרחבה, דנינו חיכה במרכז הרחבה אך נגח חלש לידיים של קנדיל.

מחצית שנייה

דקה 48: אחרי שהציגה יכולת חלשה מאוד בחצי הראשון, החבורה של אבוקסיס כמעט עלתה ליתרון משום מקום. רמזי ספורי הפתיע את דני עמוס בבעיטה מחוץ לרחבה, השוער הדף רע מאוד למרכז הרחבה, אך סארי פלאח לא היה מספיק מדויק ובעט את הכדור החוזר החוצה.

דני עמוס (אחמד מוררה)דני עמוס (אחמד מוררה)

דקה 65: אירועים על המגרש אין, אבל על הקווים לוהט. יוסי אבוקסיס העצבני פלט מילים מיותרות לעברו של שופט המשחק איתן שמואלביץ’, הקוון העיר את תשומת ליבו של השופט, ומאמן בני סכנין הורחק ליציע.

דקה 70, מכבי פתח תקווה עלתה ל-0:1: אחרי כל כך הרבה דקות משעממות, המארחת הצדיקה את מחיר הכרטיס. דור אלו הרים כדור נפלא למרכז הרחבה, שם חיכה גיא מלמד שבעט וולה נהדר מהאוויר, אותו בקושי הצליח קנדיל להדוף בדרך פנימה.

דקה 77: המארחת הייתה קרובה להכפיל את התוצאה, בעיטה של מלמד נהדפה על ידי קנדיל, הכדור חזר למרכז הרחבה שם חיכה מנור סולומון שבעט את הכדור החוזר חזק אך שוער סכנין ירד היטב והדף.

דקה 85, בני סכנין נותרה ב-10 שחקנים: סארי פלאח הכשיל את מלמד מחוץ לרחבה וראה את הכרטיס הצהוב השני. קאניוק בעט כדור חופשי מצוין מ-20 מטרים אך קנדיל הגיב היטב ומנע ספיגה נוספת.

סארי פלאח מקבל את הכרטיס הצהוב השני (אחמד מוררה)סארי פלאח מקבל את הכרטיס הצהוב השני (אחמד מוררה)

דקה 93, בני סכנין השוותה ל-1:1: מי אם לא הכובש המצטיין של האורחת מסדר לה נקודה יקרה. אברהם פאס קיבל כדור נהדר במרכז הרחבה מהגבהה של ז’אורז’יניו, נגח למסגרת לא מספיק טוב, אבל התגובה של עמוס הייתה גרועה והכדור חדר פנימה.

שחקני בני סכנין חוגגים (אחמד מוררה)שחקני בני סכנין חוגגים (אחמד מוררה)

הרכב בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, מארון גנטוס (אנטוניו רודריגו, 46), אברהם פאס, סארי פלאח, וונדרסון, סגס תאמבי, רמזי ספורי (פיראס מוגרבי, 64), סיארז’ נסאר, ז׳אורז׳יניו ויובל אבידור (עידן שמש, 70).

הרכב מכבי פתח תקווה: דני עמוס, עומר דנינו, אליסון דוס סנטוס, דור אלו, נאור פסר, רומאריו פירס, אייטור מונרוי, גידי קאניוק, מיחאי רומן (מנור סולומון, 46), מוחמד כליבאת (ננאד אדאמוביץ’, 69) וגיא מלמד. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */