ארבעת החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב הובאו במהלך היום (שני) למנוחות בבתי העלמין ברחבי הארץ, אולם אף לא אחד משרי הממשלה נכח בהלוויותיהם. בעקבות ההיעדרות, נתניהו הורה לנסח נוהל מיוחד שיסדיר את הגעתם של השרים לאירועים מסוג זה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בזה אחר זה נטמנו היום שירה צור בבית העלמין בחיפה, שיר חג'אג' בהר הרצל, יעל יקותיאל בבית העלמין בקריית שאול וארז אורבך בכפר עציון. בין היתר, נכחו בטקסים חברי כנסת וראשי עיריות, אולם שרי הממשלה נעדרו מהאירועים.

"על שרי הממשלה לא חלה חובה להגיע להלוויית חיילים, כל שר פעל על פי ראות עיניו", מסרו במזכירות הממשלה בתגובה לדברים. בעקבות ההיעדרות הנחה ראש הממשלה נתניהו את מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, לגבש נוהל מחייב להשתתפות חברי הממשלה, שרים וסגניהם, בהלוויות חיילי צה"ל שנהרגו בפעילות מבצעית ופעולות טרור. הנחיית נתניהו באה לאחר ששמע בכלי התקשורת על היעדרות השרים והביע זעם על כך.

למרות זאת, יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם לא הסתפק הסתפק בהנחיית ראש הממשלה: "לא נהסס לצאת לרחובות. גם שנפגענו קשות לאורך שנים שתקנו והבלגנו בשם הממלכתיות והכבוד לנופלים אך לא עוד. כבר שנים מוליכים אותנו שולל. הבטיחו לנו נוהל מסודר שיבטיח את נוכחותם של שרי ממשלת ישראל וחברי כנסת בלוויות הנופלים . אך דבר לא קרה. אני קורא לממשלת ישראל וליו"ר הכנסת להסדיר את הנוהל למען זכרון הנופלים".

אחיו של המחבל: "לא התכוון לבצע פיגוע"

ביום שלאחר הפיגוע, בשכונת ג'בל מוכאבר שרר "שקט מתוח". המשטרה הפגינה נוכחות ואף הרסה את סוכת האבלים שנבנתה בחצר ביתו. "יכול להיות שזו היתה תאונה", אמר אחיו סמי קונבר.

"אף אחד לא יודע למה הוא עשה את זה", הוסיף האח. "אולי הברקס הלך. הוא לא התכוון לעשות פיגוע". אחיו של המחבל אף שלל את הטענות בנוגע לתמיכה בארגון המדינה האסלאמית. "הוא לא היה עם דאע"ש בכלל", אמר האח ששב על גרסתו לפיה החיילים ירו לשווא.

אמש הוצבו בטונדות ביציאה המרכזית מג'בל מוכאבר. ביציאה מהשכונה נתקלים שוב בגדרות הפרדה. במקביל, בארמון הנציב המשיכה תנועת התיירים כשברקע הוצבו גדרות נוספות.

מפקד תחנת משטרת "עוז" שבתחום אחריותו שכונת ג'בל מוכאבר וטיילת ארמון הנציב, טען כי לא ניתן להציב אבטחה קבועה באזור, על אף ריבוי התיירים בו. "גם בימים האלה יש שם סיורים שמתקיימים", אמר. "אי אפשר לשים שוטר בכל נקודה ונקודה ובכל פרק זמן".

בהכנת הכתבה השתתף ניר דבורי.