ממחרתיים - אזרח. רא"ל איזנקוט (צילום: דו"צ, חדשות)
איזנקוט. "עומדים לצידך" | צילום: דו"צ, חדשות

259 מפקדים בכירים וראשי מערכות הביטחון לשעבר יצאו היום (ראשון) בהצהרת תמיכה ברמטכ"ל איזנקוט. "איננו יכולים להישאר אדישים שעה שערכי מדינת ישראל וערכי צה"ל נמצאים תחת איום ומתקפה ישירה מבית. היום אנו מבקשים לומר לך: אינך לבד! דרכך - דרכנו, ערכיך - ערכינו", כתבו אנשי "מפקדים למען בטחון ישראל".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על העצומה חתומים רמטכ"לים, ראשי מוסד, מפכ"לים, ראש שב"כ, שר בטחון וראש ממשלה ועוד. "צה"ל הינו צבא חזק ביותר, אך חובה עליו להיות גם צבא מוסרי ביותר", נכתב בה, "צבא השואב את עוצמתו הרוחנית מעקרונות המוסר היהודי, ושומר מכל משמר על טוהר הנשק - גם, ובעיקר, בעת לחימה".

"כפי שנלחמנו כל חיינו על הגנתה והבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, אנחנו מתייצבים היום לצידך, שכם אל שכם, במאבק על שמירה והגנה על ערכי צה"ל, ערכי החברה הישראלית, ערכי מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית", מצהירים המפקדים לשעבר. "במערכה הזו, כמו בכל המערכות שידענו בעבר, אסור לנו להפסיד".

אתמול נעצר תושב ירושלים בן 33 במסגרת החקירה שנפתחה בעקבות הקריאות בגנות הרמטכ"ל גדי איזנקוט שנשמעו במהלך ההפגנה למען אלאור אזריה בזמן הכרעת הדין. בחדשות 2 Online פרסמנו תיעוד של הקללות והשירה נגד הרמטכ"ל, שצולם על ידי תחקירן חדשות 2 איתמר מינמר.