וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים על העברת השגרירות: "הכרזת מלחמה"; קרי: "תוביל לפיצוץ"

מחמוד אל-הבאש, יועצו הבכיר של אבו מאזן, הזהיר את הממשל הנכנס בארה"ב מפני העברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים. לדבריו, העברתה תהווה סכנה לאזור ולעולם כולו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(טראמפ: "הייתי שמח להביא שלום לישראל ולפלסטינים")

יועצו הבכיר של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש, הזהיר בסוף השבוע את ממשלו של נשיא ארצות הברית הנכנס, דונלד טראמפ, מפני העברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים. בדרשת היום השישי שנשא אתמול במוקטעה ברמאללה אמר אל-הבאש, יועץ לענייני דת, כי "העברת השגרירות לירושלים היא הכרזת מלחמה", שתהווה סכנה לאזור ולעולם כולו.

אתמול הזהיר גם אבו מאזן מפני העברת השגרירות. באירועי חג המולד בבית סאחור הסמוך לבית לחם אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי "אם שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים, יכנס מהלך השלום במזרח התיכון למשבר שאי אפשר לצאת ממנו". בנאומו הזמין אבו מאזן את טראמפ לבקר ברשות, "בתקווה שההצהרה על העברת השגרירות כבר לא תהיה על הפרק. כל עמדה שתשנה את מעמד ירושלים היא קו אדום שלא נקבל".

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
"קו אדום שלא נקבל". אבו מאזן/רויטרס

בריאיון לרשת CBS כינה אתמול שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, את מדיניות החוץ המתגבשת של הממשל החדש "נפיצה". לדבריו, העברת השגרירות לירושלים תגרום ל"פיצוץ מוחלט באזור, לא רק בגדה המערבית, ייתכן שאפילו בישראל עצמה".

קרי הוסיף כי "יש בעיות של ריבונות, סוגיות של חוק, שיושפעו מהמעבר". לדבריו, העברת השגרירות "תשפיע גם על מוכנותן של ירדן ומצרים לתמוך ולשתף פעולה עם ישראל, כפי שהן עושות היום".

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
טראמפ/רויטרס

בחודש שעבר מינה טראמפ את עורך הדין היהודי דייוויד פרידמן לשגריר ארצות הברית בישראל. פרידמן, יהודי חובש כיפה ואיש ימין מובהק, משמש במשך שנים יו"ר ארגון ידידי בית אל בארצות הברית. "פרידמן הוא חברי הקרוב ויועצי הנאמן זה שנים. יחסיו החזקים עם ישראל יהוו הבסיס למשימתו הדיפלומטית, והוא יהיה נכס אדיר למדינתנו", מסר טראמפ בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully