שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; הנפט בשפל של שבועיים, הגז הטבעי צנח ב-11%

המדדים המובילים עלו ביום המסחר הראשון השנה עד 0.9%; פורד עלתה ב-3.8% לאחר הודעה על הקמת מפעל חדש בארה"ב; בקרדיט סוויס העלו את ההמלצה על זירוקס שזינקה ב-20.4%; תנודתיות בנפט: עבר מעלייה של 2% לירידה של 2.6%

יום המסחר הראשון בוול סטריט לשנת 2017 הסתיים במגמה חיובית כשהירידה החדה שנרשמה קודם לכן במחירי הנפט קיזזה את העליות שתודלקו בנתוני מאקרו חיוביים מארה"ב ומסין: דאו ג'ונס עלה ב-0.6% בהובלת מניות נייקי ו-ורייזון שעלו ב-2.2%; נאסד"ק התחזק ב-0.9%; ו-S&P 500 הוסיף 0.9% בהובלת מניות התקשורת והבריאות.

 

הדולר עלה היום לשיא של 14 שנה לאחר שהמדד שעוקב אחרי עוצמתו של המטבע האמריקאי מול מטבעות מרכזיים אחרים עלה לרמה של 103.8 נקודות - שיא מאז דצמבר 2002.

 

"כשהנפט החל לרדת והדולר החל לעלות - אז יכולת לראות שהמניות קצת נופלות", כך אמר רוברט פאווליק, אסטרטג שוק ראשי בחברת Boston Private Wealth, "העובדה היא שהשוק אינו זול, אנחנו נמצאים בתמחורים גבוהים".

 

לאחר יום מסחר תנודתי, בו הגיע הנפט (WTI) לשיא של כשנה וחצי (באזור 55 דולר לחבית), הוא ננעל בירידה של 2.6% לרמה של 52.3 דולר לחבית - שפל של שבועיים. הנפט מסוג ברנט נחלש ב-2.4% לרמה של 55.5 דולר לחבית, לאחר שכבר הגיע לרמה של 58 דולר לחבית. המשקיעים ממתינים ליישום ההסכם בין מפיקות הנפט הגדולות בנוגע לקיצוץ התפוקה - דבר שצפוי להוביל לעלייה במחירים - אך עדיין קיימים חששות באשר לדבר. גם התחזקות הדולר דחקה את המחירים מטה, מאחר שמחיר הנפט נקוב לפי המטבע האמריקאי.

 

בתוך כך, הגז הטבעי התרסק ב-10.7% - הירידה היומית החדה מאז פברואר 2014 - לרמה של 3.327 דולר למיליון BTU. זאת בעקבות תחזיות לחורף חם במיוחד בארה"ב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים