וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילריון קפוצ'י, הכומר הסורי שהבריח נשק לאש"ף, מת בגיל 94

2.1.2017 / 23:23

הארכיבישוף מטעם הכנסייה היוונית-קתולית בירושלים הורשע שניצל את קשריו הדיפלומטים כדי לסייע לארגון הפלסטיני בשנות ה-70 וריצה שנתיים מאסר בכלא בטרם גורש. הוא היה מעורב גם בעימותים אחרים באזור

הכומר הסורי הילריון קפוצ'י עם שבוי איטלקי ששוחרר בעיראק, 1990. AP
קפוצ'י ואחד השבויים האיטלקים שסייע לשחרר במלחמת המפרץ/AP

הכומר הסורי הילריון קפוצ'י, שהיה הארכיבישוף מטעם הכנסייה היוונית-קתולית בירושלים והורשע ב-1976 בידי ישראל בהברחת נשק לאש"ף, מת בגיל 94. הוותיקן והפטריארכיה היוונית-קתולים אישרו היום (שני) כי הוא הלך לעולמו ברומא, אולם לא מסרו פרטים נוספים על נסיבות מותו.

קפוצ'י, יליד חאלב, ריצה שנתיים מתוך עונש של 12 שנה בכלא בישראל ושוחרר בעקבות התערבות הוותיקן, ולאחר מכן גורש מהארץ. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע את תנחומיו על מותו ותיאר אותו כ"לוחם חופש", שהגן על זכויותיהם של הפלסטינים.

במהלך מלחמת המפרץ הראשונה, הכומר הגיע לעיראק וסייע בשחרורם של 68 איטלקים, שהיו חלק ממאות אזרחים של מדינות מערביות שמהם מנע הרודן סדאם חוסיין לעזוב את המדינה. עם זאת, המשטר אפשר לגורמים ציבוריים מסוימים ללוות חלק מהם מחוץ למדינה, אחרים, בהם מאה אמריקנים, הוחזקו כ"מגנים אנושיים" באתרים צבאיים ותעשייתיים חיוניים במהלך המלחמה ב-1991.

בשנת 2000 הוא שב למדינה בראשות משלחת שהתנגדה לסנקציות שהוטלו על עיראק. הוא אמר כי יש שני עמים הסובלים במזרח התיכון, העיראקים בשל הסנקציות, והפלסטינים "הנלחמים על כבודם". ב-2009, כשהיה בן 86, קפוצ'י היה על סיפון ספינת סיוע שנעצרה על ידי ישראל בדרכה לרצועת עזה. בצה"ל חששו כי על כלי השיט היו כלי נשק שהיו בדרכם לחמאס, ואילו משתתפי המשט טענו כי הם נשאו עמם רק תרופות, מזון וצעצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully