וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך שלוש שעות: ראש הממשלה נתניהו נחקר בחשד לקבלת טובות הנאה

קציני היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו למעון ראש הממשלה בירושלים, שם חקרו אותו בחשד לקבלת מתנות בערך גבוה מאנשי עסקים בארץ ומעבר לים. מהמשטרה נמסר כי לא ניתן לפרסם פרטים נוספים על המהלך

צלמים זמניים מורשים

חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימה הערב (שני) אחרי שלוש שעות, בחשד לקבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים. החקירה התבצעה על ידי קציני היחידה הארצית לחקירות הונאה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, שהגיעו למעונו שבירושלים. מהמשטרה נמסר כי "מטבע הדברים, מעבר לכך, לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה".

בהודעה מיוחדת ממשרד המשפטים, הצהיר היועץ המשפטי לממשלה באופן רשמי על המעבר מבדיקה בעניינו של נתניהו - שנפתחה בחודש יולי - לחקירה. ואולם, לא נמסרו פרטים חדשים על אודות החשדות או המעשים המיוחסים לנתניהו, אלא רק על המעשים שבגינם לא נמצאה עילה לפתוח בחקירה. בין היתר, נמסר כי החקירה לא עוסקת בטענות לקבלת מימון אסור בבחירות 2009, בטענות להטיית תוצאות הפריימריז בליכוד באותה השנה, בטענות לקבלת טובות הנאה בחו"ל ומימון טיסות על ידי בעלי הון וטענה למיומן כפול של טיסות לחו"ל.

שני אנשים עסקים הודו בפני חוקרי יאח"ה כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה ולבנו יאיר נתניהו. השניים, שביניהם אין קשר, טענו בחקירה כי המתנות לנתניהו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית, וכי לא הייתה להם כוונה לקבל טובות הנאה בתמורה להן.

עוד בנושא:
נתניהו לפני חקירתו: "חכו עם החגיגות, לא יהיה כלום"
שני אנשי עסקים הודו שהעניקו מתנות לראש הממשלה
"מנדלבליט נפגש עם נתניהו והודיע לו כי הבדיקה תהפוך לחקירה"

רכב החוקרים נכנס למעון רה"מ, ירושלים. 2 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
חוקרי המשטרה נכנסים למעון/נועם מושקוביץ

אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות מעבר לים. ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד ולכן מחייב חקירת משטרה. החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, בבחינת "שלח לחמך".

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה ובידם רק העדויות של נותני המתנות. גם בנו של ראש הממשלה, יאיר, צפוי למסור עדות, וייתכן כי גם בן משפחה נוסף. במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימים לחקירת נתניהו.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
רכב החוקרים נכנס למעון רה"מ, ירושלים. 2 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
קציני יאח"ה עם כניסתם למעון/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום התייחס נתניהו בישיבת סיעתו לחקירה, ואמר: "אנחנו שמים לב לכל הפרסומים בתקשורת ורואים את הדיווח החגיגי ואת הרוח שמנשבת מאולפני הטלוויזיה ובאופוזיציה. אני רוצה להגיד להם שיחכו עם החגיגות. אמרתי ואומר שוב: לא יהיה כלום כי אין כלום. אנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל". הוא הוסיף: "למה כל כלי התקשורת כאן? הם מתעניינים בסדר היום של הליכוד?".

בטרם נתניהו דיבר אמר עמיתו למפלגה יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי הוא משוכנע בחפותו של ראש הממשלה. "העם תומך בך ומאמין בך, אנחנו תומכים בך ומאמינים בך. נשב פה יחד איתך עוד הרבה שנים בישיבות סיעה", אמר לקול מחיאות כפיים של היושבים בחדר.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בישיבת הבית היהודי כי הוא מקווה שהחקירה של נתניהו לא תפיל את הממשלה הנוכחית. "ראש הממשלה לא צריך להתפטר רק בגלל שהתחילה חקירה. חקירה יכולה להיגמר בלי כלום. יש חשיבות גדולה מאוד ליציבות של ממשלות במדינת ישראל, חשוב שממשלות תתקיימנה ארבע שנים. לוקח לנו זמן להיות אפקטיביים, וזאת ממשלה לאומית טובה", אמר.

(עדכון ראשון: 18:25)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. פברואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"שכלי התקשורת יחכו עם חגיגות". נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully