וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: חודשה חקירת טיוח פיגוע נגד יהודים בידי הנשיאה לשעבר

29.12.2016 / 23:25

בית משפט במדינה קיבל ערעור של ארגונים יהודיים לפתוח את תיק החקירה נגד כריסטינה פרננדז, בחשד שטשטשה את עקבותיה של איראן במתקפה בבואנוס איירס ב-1994. 85 איש נהרגו. היא דוחה את הטענות

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
זירת הפיגוע בבואנוס איירס, 1994/AP

בית משפט בארגנטינה הורה היום (חמישי) על חידוש החקירה נגד נשיאת המדינה לשעבר כריסטינה פרננדס, בחשד שטייחה את מעורבותה של איראן בפיגועים נגד הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994. בפיגוע במרכז העיר נהרגו 85 איש ועוד מאות אחרי נפצעו. טהראן הכחישה כי היה לה יד במתקפה וסירבה להסגיר חשודים שהיו דרושים לחקירה.

הערכאה הפלילית הגבוה ביותר במדינה קיבלה את עתירתם של גופים יהודיים לבחון מחדש את טענותיו של התובע היהודי אלבטרו ניסמן מ-14 בינואר אשתקד נגד הנשיאה לשעבר, שר החוץ שלה הקטור טימרמן וגורמים אחרים בממשלה. ניסמן נמצא מת בדירתו לאחר שנורה בראשו ארבעה ימים בלבד לאחר שהעלה את הטענות ויום לפני שהיה אמור להעיד בקונגרס. הרשויות מעולם לא הצליחו להכריע אם הוא נרצח או התאבד.

פרננדז כיהנה בתפקיד מ-2007 ועד לדצמבר אשתקד, והיא מכחישה כי טשטשה את עקבותיה של טהראן בתמורה להטבות כלכליות. היא מאשימה את יורשה בתפקיד, מאוריסיו מקרי, ברדיפה אחריה. השבוע היא הואשמה במקרה אחר, שבמסגרתו נטען כי הייתה חלק מהונאה נרחבת. היא דוחה גם טענות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully