"רוסיה - איום סייבר משמעותי" (צילום: רויטרס)
ארה"ב מגרשת דיפלומטים רוסים | צילום: רויטרס

ארצות הברית נוקטת סנקציות נגד ממשל פוטין: הבית הלבן הודיע הערב (חמישי) כי יגרש 35 דיפלומטים רוסים בתוך 72 שעות, זאת על רקע הטענות להתערבות בבחירות לנשיאות בארצות הברית. משרד החוץ הרוסי מסר בתגובה: "הצעד הזה יפגע בשיקום היחסים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

נוסף על גירוש הדיפלומטים, הוחלט לסגור שני מתחמים מודיעיניים רוסיים של שירות הביטחון הפדרלי (FSB) ושירות המודיעין הרוסי (GRU) במרילנד ובניו-יורק. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הערב כי הצעד "הכרחי ומהווה תגובה הולמת לפעולות של רוסיה. כל אמריקני צריך להיזהר מהפעולות הללו. הן הובלו על-ידי הדרגים הבכירים ביותר בממשל הרוסי". הנשיא האמריקני הוסיף כי הצעד הנוכחי "אינו האחרון".

בעבר העריכו ב-CIA כי רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב וסייעה לדונלד טראמפ לנצח בבחירות. לדברי גורמים רשמיים, החקירה שביצע ה-CIA מעלה לא רק שרוסיה ניסתה לחבל בהליך הדמוקרטי בארה"ב ולערער את אמון אזרחי ארה"ב בדמוקרטיה האמריקנית, אלא גם ניסתה לעזור באופן אקטיבי למועמד הרפובליקני לכבוש את הבית הלבן.

לפי ממצאי החקירה, סוכנויות המודיעין זיהו אנשים הקשורים לממשלת רוסיה שהעבירו לאתר "ויקיליקס" אלפי תכנים מתוך מיילים פרוצים, בהם התכתבויות של בכירים בוועדה הדמוקרטית הלאומית ושל יו"ר מטה הבחירות של הילרי קלינטון ג'ון פודסטה.

"הערכת קהילת המודיעין היא שרוסיה העדיפה מועמד אחד על פני השני בבחירות לנשיאות, ועזרה לטראמפ להיבחר", אמר גורם בכיר בתדרוך לסנאטורים. "זהו הקונצנזוס בקרב החוקרים", הוסיף. אנשי הסוכנות אף הוסיפו בשיחה כי "די ברור" שהיבחרותו של טראמפ לנשיאות ארה"ב היא אינטרס רוסי.

בקרוב תחנת רכבת על שם נשיא ארה"ב? (צילום: רויטרס, חדשות)
"לעבור הלאה". טראמפ | צילום: רויטרס, חדשות

מטה טראמפ: "הגיע הזמן לעבור הלאה"

אמש הורה נשיא ארה"ב ברק אובמה על בדיקה מקיפה של הטענות לפריצות סייבר במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות. עם זאת, צוות המעבר של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ דחה את מסקנות החקירה של ה-CIA שהתבצעה עד עתה, ובהודעה קצרה לתקשורת תקף את אנשי קהיליית המודיעין האמריקנית.

|האנשים הללו הם בדיוק אותם אנשים שאמרו שלסאדם חוסיין יש נשק להשמדה המונית. הבחירות הסתיימו לפני זמן רב באחד מהניצחונות האלקטורליים הגדולים בהיסטוריה. הגיע הזמן לעבור הלאה ו'להפוך את אמריקה לגדולה שוב'", נאמר בהודעה.