סיפורה של ווילה ניילור בת ה-8 היה כה עוצמתי עד שהמחוקקים במדינת מלטה החליטו לתקן את החוק בשבילה. כעת מסתבר שמלטה היא המדינה בעלת החקיקה המתקדמת ביותר בכל הנוגע לזכויות טרנסים.

>> חוקית הם אב ובן - אבל הם הולכים להתחתן

>> אתם בחרתם: 22 החבילות המדהימות שעשו את 2016

“חשבתי שאני מגדלת בן ולכן אמרתי לה: אממ לא, תבחר את הצעצועים לבנים. אני מצטערת על זה היום אבל פשוט לא הבנו מה קורה באמת”, מספרת אמא של ווילה, שהפכה לדוברת בולטת לזכויות טרנסים במלטה. “היא לא יכלה להתחבר עם  ילדים אחרים, שנים היא העבירה בגן מבלי לדבר אפילו עם ילדים אחרים. הרופאים אמרו שהיא אילמת סלקטיבית”.

משפחת ניילור הבינה שהרצון של ווילה הוא לא רק שלב, אלא ביטוי למי שהיא באמת. הם החלו לאפשר לה לחיות כבת בבית ולאחר מכן גם בחוץ. כשווילה הגיעה לכיתה א', היא נדרשה להגיע ללימודים בתלבושת אחידה לבנים. “זה היה נורא", נזכרת האם, "הרגשתי כאילו אני הורגת את הילדה שלי קצת בכל פעם שנאלצתי לעשות את זה, להלביש אותה בתלבושת לבנים”.

מהנהלת בית הספר נמסר שידיהם קשורות, והם אינם יכולים לאפשר לווילה להגיע בתלבושת לבנות. לשם כך נאמר, דרוש שינוי תקנות מלמעלה. משפחת ניילור פתחה בקמפיין שנועד להגן על זכויותיה של ווילה, הזכות לחיות במגדר איתו היא מזדהה, ולקבלת יחס הולם מהסביבה.

הקמפיין הצליח, וממשלת מלטה העבירה תקנה לפיה כל איש ואישה יוכלו להחליט בעצמם על המגדר בו הם רשומים ולנהל את חייהם/ן בהתאם לזאת. לכשעברה התקנה היא הוקדשה לווילה. בנאום קטן שפרסמה ביוטיוב אומרת ווילה: “ילדים טרנסים צריכים שיקשיבו להם. אין לנו הפרעה, ואתם לא יכולים לשנות אותנו. אנחנו מי שאנחנו”.

>> בן לא הורשה להספיד את נתן בן זוגו

>> "כל הזמן חשבתי – אני לא אגמור אף פעם"

>> מי הכדורגלן הישראלי שייצא מהארון ב-2017?