תינוק בן שנה במצב קשה (אילוסטרציה) (צילום: רויטרס)
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

ילד בן 4 פונה במהלך השבוע לחדר המיון בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים במצב אנוש לאחר שבלע מתדון. במקרה אחר פונה לחדר המיון תינוק בן 11 חודשים כשהוא סובל מהרעלת מריחואנה. בשני המקרים הצליחו הרופאים לייצב את מצבם.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

צוות המיון שקיבל את הילד בן ה-4 נלחם על חייו והצליח בסופו של דבר להוציאו מכלל סכנה. "הילד הובא לכאן כחול לגמרי, כשקיים חשש לחייו", שחזר ד"ר דוד רכטמן, מנהל מיון ילדים בהדסה הר הצופים. "במהלך ההחייאה עלו סימנים שהילד סובל מתגובה קשה למתדון. אישוניו היו צרים, יחד עם חוסר הכרה וחוסר נשימה".

ד"ר רכטמן ציין כי כל הבדיקות שנעשו לילד אישרו את הימצאותו של המתדון, סם מלאכותי המשמש בין השאר לטיפול בהתמכרויות להירואין, ברמות גבוהות בגופו. "טיפלנו בו מיידית בנוגדן לסתירת השפעות הרעל הקטלני", הסביר ד"ר רכטמן. "הוא בפירוש היה מת אם לא היינו מזהים את הסממנים של החומר, חייו ניצלו ברגע האחרון".

בגלל מריחואנה: תינוק פונה למיון

בתוך כך, תינוק נוסף פונה לחדר המיון בהדסה הר הצופים באותו היום, לאחר שסבל מהרעלת סם. "התינוק היה בהכרה מעורפלת לחלוטין", הוסיף ד"ר רכטמן. "הוריו שפינו אותו אמרו שהילד לא מתעורר ולא מתקשר איתם. בבדיקה אכן נראתה ישנוניות חריגה, הוא לא פקח עיניים ולא הצליח לשבת, היה אפאטי לחלוטין".

"למנוע סכנות", ד"ר רכטמן (צילום: דוברות הדסה)
"למנוע סכנות", ד"ר רכטמן | צילום: דוברות הדסה

הצוות הרפואי ערך בדיקות שתן לתינוק, שהעלו כי הוא סובל מהרעלת מריחואנה. "הילד טופל באמצעות מתן נוזלים והשגחה צמודה". ד"ר רכטמן מציין כי ילד אחד שוחרר לביתו והילד השני ישוחרר בימים הקרובים, וכמקובל עורבה המשטרה בנסיבות המקרים.

"אני קורא להורים לילדים להשגיח היטב באשר להימצאותן של תרופות או חומרים מסוכנים בהישג ידם של הקטנים", מדגיש ד"ר רכטמן. "הם לא יודעים במה מדובר ונוטים להכניס לפה הכל, לנסות לטעום וללעוס. הדבר נוגע גם לילדים הגדולים והסקרנים יותר. ההשפעות של החומרים הללו קטלניות ומסכנות חיים, ובמידה ואכן הגיעו אל הילדים, הזמן הוא גורם קריטי בהגעה לטיפול מציל חיים".