"סורקי השבבים" היא עמותה ששמה לה למטרה לסייע בהשבת כלבים אבודים לבעליהם באמצעות שימוש בסורקי שבבים ניידים. לפני שבועיים הגיע חבר הקבוצה נועם אלון ליער בן שמן בעקבות קריאה שקיבל על שני כלבים מתים שהושלכו שם. זו לא הפעם הראשונה בה נקרא לסרוק כלבים מתים - אולם בדבר כזה טרם נתקל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ליד שטח אליו נוהגים להגיע מטיילים הבחין נועם בפגרי כלבים מוטלים בתוך שקים קרועים, כשכמה מהם אף קשורים באזיקונים. בחלק מהשקים נותרה רק פרווה, ובשק אחר אף ניתן היה להבחין בשלד כלב זרוק על הקרקע.

חשוב להבהיר: כאשר כלב הולך לעולמו, בעליו אמורים למסור אותו לכלביה העירונית - שם הם נדרשים על פי תקנות המשרד להגנת הסביבה, לקבור או לשרוף את הפגר במקום שנקבע על ידי הרשות המקומית. עם זאת, לא ברור מי השליך את הפגרים ביער בן שמן.

"הלב מתכווץ". (צילום: יחידת הסורקים)
"הלב מתכווץ". | צילום: יחידת הסורקים

"הלב מתכווץ, הדמעות יורדות, זה ממש כמו דקירה עמוקה בחזה", תיאר נועם. "כולם מאמינים שהכלבים שלהם נקברים כמו שצריך, והם זרוקים פה כמו זבל שאף אחד לא צריך. לאף כלב לא מגיע דבר כזה".

מהמועצה האזורית חבל מודיעין, שבתחומה היער, נמסר בתגובה כי: "למועצה אזורית חבל מודיעין אין כלביה עירונית ואנו לא מבצעים שום הרג של בעלי חיים. המועצה שולחת ברגעים אלו פקחים שינסו לאתר את המפגע ותגיש תלונה במשטרה".

ממשרד החקלאות טרם נמסרה תגובה.

ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il