דיון סביב המשבר ביחסי ישראל וארה"ב בתכנית "שש עם עודד בן עמי" הפך אתמול לעימות ישיר בין השר לביטחון פנים וליחסים אסטרטגיים גלעד ארדן לעורך חדשות החוץ של חדשות 2 ערד ניר. במהלך התכנית אמש הזכיר ניר את "הציוצים חסרי התרבות לחלוטין של שורה של שרים במדינת ישראל, ציוצים שבזים לממשל הנוכחי, שבזים לנשיא, שבזים לכל אנשיו, שאני כאזרח ישראלי מתבייש לראות אותם". בן עמי הצטרף לדבריו ושאל את ארדן לדעתו על "האמירות הבוטות, לפעמים אפילו הגסות, כלפי הנשיא". כשהשאלה הופנתה לארדן הבהיר ניר כי "אליו כיוונתי בין השאר".

ארדן ענה באריכות, אך לא השיב ישירות לטענה של ניר, אלא התייחס בעיקר להתנהלות הממשלה. עם זאת, הוא ציין בפתח דבריו כי ניר כינה מוקדם יותר את דונלד טראמפ שקרן, "אבל הוא בטח לא שם לב כי זה מתאים לדעות שלו". ארדן התייחס בכך לדברים שאמר ניר על טראמפ, לפיהם הנשיא הנבחר "שב ומוכיח שהקשר בינו לבין האמת מקרי בהחלט, מכיוון שברק אובמה היה הנשיא ששמר הכי הרבה מכל הנשיאים שקדמו לו על ישראל במועצת הביטחון".

כשארדן נשאל על כך ששרת התרבות מירי רגב כינתה את ברק אובמה "היסטוריה", אמר השר: "אולי ההתבטאות הזאת לא היתה במקומה". ניר, אגב, בחר שלא להגיב לדבריו של ארדן בתכנית.

צפו בקטע:

מאוחר יותר העלה ארדן פוסט ארוך לעמוד הפייסבוק שלו, ובו כתב כי דבריו של ניר הם "בהחלט דברי פרשנות אובייקטיביים שלא מושפעים כלל מעמדתו של ערד כאיש שמאל קיצוני". בהמשך כתב: "אתה לא תטיף לי או לרוב העם שחושב כמוני על אהבת הארץ וייצוג בכבוד של אזרחיה. העידן הזה נגמר. אני, ממי שאמר ש'את הילדים שלי לצבא הזה לא רוצה לשלוח' לא מקבל הטפות מוסר. אני, ממי שהשווה אמהות של מחבלים לאמהות של חיילים שנפלו ואמר 'אמא זו אמא זו אמא' לא מקבל שיעורים באזרחות טובה. עורך חדשות חוץ שאומר שה-BDS הוא רק נגד ההתנחלויות מדבר מתוך עיוורון מוחלט וזה עוד לפני שנכנסתי לכל הפעמים בהם הגנת על משטרים איסלמיים קיצוניים או שהטפת לאחרים על סגנונם כלפי הנשיא אובמה בעודך מכנה את הנשיא הנבחר טראמפ-שקרן".