אופניים חשמליות: יתרונות וחסרונות של סוללה מוטמנת בשלדה

בזמן האחרון שמתי לב שהשאלות של האנשים שמתעניינים באופניים החשמליות הופכות ליותר ויותר מקצועיות והן כבר נכנסות לפרטים ומתעמקות בדילמות מקצועיות - כמו למשל האם לקנות דגם עם סוללה מוטמנת בשלדה או להעדיף דגם "רגיל", כזה שהסוללה מחוברת מבחוץ לשלדה

צילום: //

כמו כל שאלה לגבי אופניים חשמליות, גם כאן אני מעדיף לספק הסברים מפורטים לגבי היתרונות והחסרונות, ולעזור לכל אחד ואחת לבחור בעצמם מה הכי מתאים להם.

יתרון ראשון: הסוללה מוגנת יותר ממים

האויב המשמעותי ביותר של הסוללות של האופניים החשמליות הם המים. אמנם אנחנו מדינה יבשה יחסית, ונכון שגם באופניים חשמליות רגילות הסוללה מוגנת מרטיבות – לפחות זה המצב בדגמים שאנחנו מוכרים, שכולם איכותיים וברמת גימור גבוהה – אבל מים הם חמקמקים וערמומיים מטבעם, ולכן כשהסוללה בחוץ הסיכון שטיפה קטנה תצליח להתגנב פנימה, ואולי לא רק טיפה קטנה אלא כמה טיפות, גדול יותר.

המסקנה: אם אטימות משופרת למים חשובה לכם, סוללה מוטמנת בשלדה זוכה ליתרון משמעותי.

יתרון שני: הגנה גם בפני גנבים

האויב המשמעותי השני של הסוללות הוא הגנבים.

אמנם מן הסתם בעלי אופניים חשמליים מתורגלים בלשלוף את הסוללה ולקחת אותה איתם, אבל אם תשאלו מי שכבר מדווש בכיף על אופניים עם מנוע וסוללה, ותשביעו אותו לומר את האמת, רק האמת וכל האמת, תגלו שאין כמעט מי שלא חזר בריצה מבוהלת אל האופניים אחרי שנזכר ששכח לקחת את הסוללה.

המסקנה: אם גם אתם עלולים לשכוח פעם-ב לשלוף את הסוללה מהאופניים, סוללה מוטמנת בשלדה זוכה לעוד יתרון.

יתרון שלישי: מרכז כובד נכון יותר

אמנם גם אופניים חשמליים רגילים של יצרנים מובילים זוכים לתכנון מוקפד שמבטיח מרכז כובד מדויק, אבל עם סוללה בתוך השלדה תמיד מרכז הכובד נכון יותר ולא נוטה אחורה.

המסקנה: אם מבחינתכם מרכז הכובד חייב להיות הכי מדויק שיש, כדאי לכם להעדיף אופניים עם סוללה מוטמנת בשלדה.

חיסרון: גודל הסוללה מוגבל לגודל השלדה

אחרי שסיפרתי לכם מהם היתרונות המשמעותיים של סוללה בתוך השלדה, הגיע הזמן לדבר גם על החסרונות, ובעצם על החיסרון האחד של הקונספט הזה – גודל הסוללה, באופן טבעי, מוגבל ע”י מידות שלדת האופניים.

אם אתם ממילא לא זקוקים לסוללה גדולה מאוד, החיסרון הזה מן הסתם לא משמעותי. מצד שני, כשמגיע אליי מישהו שמתכנן לרכב על האופניים החשמליים (ואגב, אופניים הם זכר, אבל גם אם תדברו איתי על “אופניים חשמליות” אני מבטיח לא לתקן אתכם, מה גם שאני בעצמי מתייחס אליהן לפעמים בלשון נקבה...) למרחקים גדולים מדי יום, ואני רואה בעיניים שלו שהמחשבה על התרוקנות הסוללה לפני שהוא חוזר הביתה מעבירה בו צמרמורת – ההמלצה שלי אליו היא לוותר על סוללה מוטמנת בשלדה.

מה עוד חשוב לקחת בחשבון?

אני כמובן בעד לייחס משקל לסוגיית המוטמנת בשלדה או מחוצה לה, אבל רק בתנאי שלא שוכחים לקחת בחשבון גם את המאפיינים האחרים של כל סוללה שאתם מתעניינים בה: סוג הסוללה, המתח וההספק (ובהתאם טווח הנסיעה המקסימלי הממוצע), תוחלת החיים הצפויה שלה, היצרן ועוד – עוד סיבה טובה להגיע לאחד הסניפים של אקופאן ולהתייעץ עם אנשי המקצוע המנוסים שלנו.

ניר – מנהל סניף אבן גבירול

לפרטים נוספים מוזמנים להתקשר:03-9461111

http://www.ecofun.co.il/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר