קבר ברוך גולדשטיין, ארכיון (צילום: פלאש 90 / גארט מילס)
קבר ברוך גולדשטיין, ארכיון | צילום: פלאש 90 / גארט מילס

תקרית אלימה בקבר הרוצח בחברון: המשטרה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד תושב קריית ארבע שתקף קשישה כבת 80 - לאחר שהניחה אבנים על קברו של ברוך גולדשטיין. לאחר חקירת האירוע, הוגש נגד האיש כתב אישום על "תקיפה סתם" וניסיון תקיפת זקן. במשטרה הדגישו כי הקשישה הייתה מבוהלת ומפוחדת - אבל לא נזקקה לטיפול רפואי.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

האירוע התרחש ביום שישי האחרון: שוטרי הסיור הוזעקו למתחם חלקת הקבר של ברוך גולדשטיין בקריית ארבע בעקבות דיווח על תקיפת קשישה. כשהגיעו למקום עצרו את החשוד, גבר בן 36, והוא אמר בחקירה כי הבחין בקשישה בזמן שהניחה אבנים על קברו של ברוך גולדשטיין והדבר עורר את זעמו.

לאחר מכן, סיפר החשוד, הוא החל ליידות לעברה אבנים, לצעוק ולקלל אותה: הוא התקרב אל הקשישה והתעמת איתה פיזית, ותוך כדי כך הוא משך אותה באמצעות הצעיף שלבשה על צווארה.

החשוד טען: "עוררה פרובוקציה בקבר" (צילום: חדשות 2)
החשוד טען: "עוררה פרובוקציה בקבר" | צילום: חדשות 2

החשוד טען בנוסף כי הקשישה הניחה את האבנים בכדי לעורר פרובוקציה. במשטרה לא התרשמו מטענה זו, ויחידת התביעות של מחוז ש"י הגישה נגדו היום כתב אישום.

"משטרת ישראל תשקיע את מיטב האמצעיים העומדים לראשותה, תחקור בנחישות ובמקצועיות אירועי אלימות בכלל ובפרט כלפי חסרי ישע. תגבש תשתית ראייתית ותנהג באפס סובלנות כלפי התוקפים", נמסר.