נר חנוכה של החייל היהודי

הגאון רבי דוד לאו: גם אמריקה הבינה את מעלת חנוכה

בהדלקת נר חנוכה סיפר הגר"ד לאו את סיפורו של החייל היהודי שהדליק נר חנוכה והתפלל להצלחת ג'ורג' וושינגטון במלחמה וציין כי גם אמריקה הבינה את מעלת החנוכה (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו השתתף בהדלקת הנר הרביעי של חנוכה במלון הילטון וסיפר את סיפורו של החייל היהודי בצבא של ג'ורג' וושינגטון, במלחמה מול אנגליה, שהביאה בסופו של דבר לעצמאות של ארה"ב.

"החורף של 1777 היה חורף קשה", פתח הגר"ד לאו את סיפורו המיוחד. "החיילים יושבים בוואלי פורג', רעבים, צמאים ורועדים מקור. רוב החיילים מגדפים את וושינגטון על המלחמה הכפויה הזו, אבל חייל אחד דוקא יהודי מתפלל להצלחתו של הגנרל וושינגטון.

"באחד הלילות של חנוכה, בעוד וושינגטון מסתובב כמפקד נערץ סביב מיטות הלוחמים הנמים את שנתם, הוא מבחין בנר מרצד באפילה. הוא מתקרב ורואה את החייל היהודי. 'קר לך?,' הוא שואל אבל החייל היהודי דווקא אומר: 'הגנרל, אני מתפלל להצלחתך'".

"לאחר המלחמה", ממשיך הרב לאו בסיפורו, "הגיש וושינגטון לחייל היהודי מדליה של כבוד - ציור של מנורת חנוכה עם נר ראשון. למטה היה כתוב: 'לאות תודה על אור נרך'. על החתום: ג'ורג' וושינגטון".

"אם אמריקה הגדולה הבינה", סיכם הגר"ד לאו, "כי חנוכה הוא אור שמאיר את הדרך, בוודאי שבישראל החנוכה היא אבן הדרך לכל יהודי".

הרב רפאל מנת, שיבח את האכסניה על הנגשת צרכי היהדות והקפדה על הכשרות. "יש כאן הזדמנות של הבנה ואמון בין רשת הילטון לבין הציבור החרדי", אמר הרב מנת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר