זירת ההתרסקות, הבוקר (צילום: רויטרס)
זירת ההתרסקות, הבוקר | צילום: רויטרס

92 איש נהרגו באסון התעופה - וטרם התברר האם מדובר במתקפת טרור: הבוקר (חמישי) הודיע רשמית משרד ההגנה הרוסי כי לא נמצאו עדויות ל"אש או פיצוץ" בתקרית בה התרסק מטוס הטופולב מעל הים השחור בתחילת השבוע - כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית TASS. גורם במשרד הסביר כי במטוס היה "מצב חירום", שנמשך כ-10 שניות - וההערכה היא שהוא נבע מציוד שפעל באופן חריג.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

למרות העובדה שלא אירע פיצוץ, ברוסיה עדיין בוחנים את האפשרות כי מדובר בפעולת טרור. בכיר במשרד ההגנה הרוסי אמר כי החוקרים "מקווים לגבש סיבה להתרסקות המטוס בתוך לא יותר מ-30 יום". סרגיי ביינטוב, האחראי על בטיחות התעופה בחיל האוויר הרוסי, אמר כי "פיצוץ הוא לא דפוס הפעולה היחיד של הטרוריסטים, ולכן אנחנו לא שוללים את זה".

גורם צבאי בכיר בצבא רוסיה דיווח השבוע שלא נמצאו ניצולים בהתרסקות המטוס, שהמריא מסוצ'י שברוסיה לעבר העיר לטקיה בסוריה, והתרסק דקות לאחר ההמראה מעל הים השחור. הגנרל הוסיף שעל סיפון המטוס שהיה בשימוש הצבא הרוסי, היו 92 אנשי צוות ונוסעים. לדבריו, אבדו הסיכויים למצוא ניצולים בהמשך. הגנרל ציין כי בין הנספים היו עשרות זמרי מקהלת הצבא האדום, רקדנים ורקדניות, וחברי תזמורת.

אנשים מביעים כבוד לצוות מהתרסקות המטוס הרוסי (צילום: רויטרס)
צילום: רויטרס

בכיר בממשל הרוסי ציין בתחילת השבוע כי הכיוון הנחקר הוא של תקלה טכנית, או טעות טכנית של צוות הטיסה. מעבר למקהלת הצבא האדום, על סיפון המטוס היו גם שמונה עיתונאים שהיו בדרכם לסקר את הלחימה בסוריה. דמות נוספת שעלתה על המטוס הייתה אליזבת' גלינקה, רופאה רוסיה שהתפרסמה בזכות מסעותיה לסוריה ובזכות העזרה שהעניקה לילדים במדינה המדממת.

המטוס טופולב 154 מהדגם שהתרסק תוכנן לפני קרוב ל-60 שנה בברית המועצות, ועד היום כ-1,000 יחידות נמצאות בשימוש בחברות תעופה ברחבי העולם. המטוס הספציפי שהתרסק נבנה בשנת 1983 ועבר שיפוץ מקיף לפני כשנתיים. בשנים האחרונות חברות רבות מחליפות את המטוס המיושן במטוסים מתקדמים ובטוחים יותר.: בעקבות האסון הושתבו זמנית הטיסות שתוכננו למטוס זה.