וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תוקף את קרי: "ציטט אותי וצדק - לא נקים מדינה פלסטינית"

29.12.2016 / 0:16

יו"ר הבית היהודי יצא נגד שר החוץ האמריקני, שציטט אותו בנאומו על הסכסוך כדי להוכיח את חוסר הנכונות של הצד הישראלי לפתרון שתי המדינות. באופוזיציה גיבו את דבריו של קרי: "האינטרס הפוליטי של נתניהו שוב הרס את האינטרס הלאומי"

צילום: רויטרס

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב אמש (רביעי) לשר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, בעקבות נאומו של האחרון בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. במהלך הנאום, ציטט קרי כמה פעמים את בנט על מנת לציין את חוסר הנכונות הישראלי לפתרון שתי המדינות. "קרי ציטט אותי שלוש פעמים בעילום שם כדי להראות שאנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית. נכון. ככל שזה תלוי בי, לא נקים עוד מדינת טרור בלב הארץ", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

בנאומו, אמר קרי כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לשלום בין ישראל לפלסטינים, והכיר בכך שכל הסכם עתידי יכלול גם חילופי שטחים והשארת גושי התנחלויות בידי ישראל, אולם תקף את חוק ההסדרה. "מנהיגי המתנחלים העבירו חוק להחלת החוק הישראלי בגדה על אף שהיועץ המשפטי לממשלה אמר כי הוא לא חוקי ונוגד את החוק הבינלאומי", אמר, בהתייחסו לבנט.

כמו כן, כשהציג את חזונו אמר קרי כי אחד מהעקרונות הם שירושלים תהיה בירתן של שתי המדינות - היהודית והערבית - ולא תחולק. "שכח מזה", השיב בנט.

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טענו כי מדובר ב"נאום מוטה". "כמו ההחלטה שקידם ג'ון קרי באו"ם, הוא נשא נאום מוטה נגד ישראל. במשך למעלה משעה עסק קרי באובססיביות בהתנחלויות וכמעט לא נגע בשורש הסכסוך - ההתנגדות הפלסטינית למדינה יהודית בגבולות כלשהם".

שר התיירות, יריב לוין, תקף גם הוא את הנאום ואמר כי נאומו של קרי הכיל "הרבה מאוד מילים ומעט מאוד הבנה של המציאות". בהודעה מטעמו מסר לוין כי קרי "דירדר את מעמדה של ארצות הברית בעולם בכל זירה שבה פעל". עוד אמר כי קרי "מנסה לכפות עלינו בימיו האחרונים בתפקיד השקפת עולם שכל כולה פרס לטרור הפלסטיני והתעלמות מוחלטת מזכותנו על הארץ".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"נאום התוכחה של קרי מעביר מסר חד משמעי - ההתנחלויות הן מטען חבלה בכל הסדר עתידי"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג טען כי קרי "היה תמיד ידיד ישראל ונותר ידיד ישראל". לדבריו, "נאומו מבטא דאגה אמיתית לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, גיבתה את גברי שר החוץ האמריקני. "נאום התוכחה מעביר מסר חד משמעי לממשלת ישראל - ההתנחלויות הן מטען חבלה בכל הסדר עתידי לפתרון שתי המדינות, ולהמשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמרה. "בממשלה יכולים לגלגל עיניים על הנאום הזה עד מחר, אבל מזכיר המדינה האמריקני גילה לנו שוב את ההשפעה הקריטית שהייתה לחוק ההסדרה, להכשרה של מאחזים בלתי חוקיים ולעמונה - על ההחלטה במועצת הביטחון באו"ם".

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר כי "נאום הסיום של קרי הוא גם נאום הסיום של נתניהו, שנכשל מול איראן, נכשל בחזית המדינית והבינלאומית וטובע בחקירות, אבל יכול לצעוד עם נערי הגבעות שלו יד ביד אל האופק, כשכולנו כאן בישראל נסבול מכך". לדבריו, "האינטרס הפוליטי של נתניהו שוב דרס את האינטרס הלאומי".

מזכיר הדמינה של ארה"ב ג'ון קרי בנאום לאחר קבלת החלטה 2334 באו"ם , וושינגטון, 28 בדצמבר 2016. AP
"מנהיגי המתנחלים פועלים להחיל את החוק הישראלי בגדה - אף שזה נוגד את החוק הבינלאומי". קרי, הערב/AP

בנאומו, הוסיף שר החוץ האמריקני כי "על חברים לומר את האמת גם כשהיא קשה", בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהשבוע, ולפיהם "חברים לא שולחים חברים למועצת הביטחון". בדבריו הזכיר קרי כי נתניהו הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות, אך הוסיף כי "ממשלתו היא הימנית ביותר שהייתה אי-פעם, שמובילה למצב של מדינה אחת".

קרי ניסה להדוף את הביקורת מצד ממשלת ישראל נגד ממשלו של ברק אובמה. "מחויבותו לביטחון ישראל הנחתה אותו לאורך תהליך השלום", אמר. "פעלתי רבות בנושא במהלך כהונתי מאחר שפתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להשיג שלום צודק ומתמשך בין ישראל לפלסטינים. הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

קרי הוסיף כי "כיום יש מספר זהה של ישראלים ופלסטינים בין הירדן לים, ויש להם שתי אפשרויות. אם הבחירה היא מדינה אחת – ישראל יכולה להיות יהודית או דמוקרטית, היא לא יכולה להיות שתיהן. הסקרים מראים כי עדיין יש תמיכה בפתרון שתי המדינות, אך הם לא מאמינים כי זה אפשרי. רבים רואים רק איומים ואויבים".

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully