נאום קרי

אבו מאזן: הפסקת הבנייה בהתנחלויות תמורת שיחות

אבו מאזן מתייחס לנאומו של ג'ון קרי ואמר כי הוא מוכן לשבת לשולחן המשא ומתן - בתנאי להפסקת הבנייה בהתנחלויות. בירושלים נאומו של קרי זכה לכתף קרה (חדשות, מדיני)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אבו מאזן, ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן התייחס לנאומו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ואמר כי "ניתן להשיג הסכם שלום בין ישראל לבין הפלשתינים".

בהודעה שפרסם דוברו של אבו מאזן אמר כי "על כל נושאי הליבה ניתן להגיע להסכמות כדי להגיע לשלום צודק".אבו מאזן ציין כי הוא מוכן לשבת לשולחן המשא ומתן באופן מידי בתנאי להפסקת הבנייה בהתנחלויות.

נאומו של קרי זכה לכתף קרה מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינס מסיבת עיתונאים בה תקף בחריפות את הנאום ואמר "הנאום של קרי הוא אכזבה גדולה, קרי עוסק באופן אובססיבי בהתנחלויות בישראל, במקום לעסוק בשורש הסכסוך - הסירוב הפלסטיני העיקש להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהן".

נתניהו תקף אישית את קרי ואמר "אני הופתעתי. זה מה שיש לשר החוץ של המעצמה הגדולה ביותר בתבל להתמקד בו כאחד הנאומים המסכמים?, המזרח התיכון כולו עולה בלהבות, מדינות שלמות קורסות, הטרור משתולל ובמשך שעה שלמה מזכיר המדינה תוקף את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

נציין כי בחודש הבא צרפת אמורה לכנס וועידת שלום בין ישראל לפלשתינים, הוועידה תתכנס בפריז ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמור להשתתף בה. בירושלים דווקא תקפו את הוועדה ושר הביטחון אביגדור ליברמן אמר ביום שני השבוע כי הוועידה הצרפתית "זה משפט דרייפוס במהדורה המודרנית, מה שמכינים שם בפריז - ורק עם הבדל אחד, שהפעם על ספסל הנאשמים במקום יהודי אחד יהיו כל עם ישראל וכל מדינת ישראל", לדבריו, העיתוי, ארבעה ימים לפני תום הקדנציה של ממשל אובמה בארה"ב, "גם כשברור שממשלת צרפת עוד מעט הולכת לבחירות, העיתוי הזה זה לא ועידת שלום, זה ממש טריבונל כנגד מדינת ישראל. ועידה שכל תפקידה לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל, בשמה הטוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר