שתף קטע נבחר

עמיר פלג

פרשן קטן / פלג בחמישי

חלוץ העבר מכסח את מולנסטיין ואת ארבלדזה, אך מקפיד ללקק למאמנים הישראלים. וגם: הצעה מעניינת ממורן סמואל לגיא לוזון

המזעזע

קטן חכם על זרים

 

בשנותיו האחרונות ככדורגלן פעיל, נאלץ יניב קטן בעיקר לתרץ. מכבי חיפה הלכה והידרדרה, המאמנים קוללו והוחלפו, והקפטן העגום שנשלח לתקשורת הקפיד להתנצל בפני האוהדים ולהסיר אחריות ממאמניו. לאחרונה, כפרשן, קטן נשמע בדיוק אותו דבר. למאמנים ישראלים הוא ממשיך ללקק, אבל אל תשאלו איזה גבר נהיה ממנו כשהוא תוקע למאמנים זרים.

 

 

"אלישע מתמודד עם זה בצורה הטובה ביותר. אנחנו השחקנים צריכים קודם כל להסתכל על עצמנו", אמר הקפטן ב־2012, כשקבוצתו שקעה בתחתית. "כל היום יש דיבורים על מאמנים, אבל צריך להסתכל על השחקנים", הציע שנתיים לאחר מכן בנפילה של אריק בנאדו. כזה הוא היה, שכפ"ץ דביק של מאמנים חבולים.

 

 (איור: אופיר בגון) (איור: אופיר בגון)
(איור: אופיר בגון)

 

והנה השבוע, מכבי חיפה שוב מקרטעת (קצת פחות מבשנים קודמות) אבל מבחינת קטן הפרשן, השחקנים של היום לא צריכים להסתכל קודם על עצמם. מי שנשלח להסתכלות זה המאמן רנה מולנסטיין, שלא יודע להשתמש בתותחים שלו ומחרב הכל בעצמו.

 

"שחר נפל בבחירת המאמן. אמנם הגיע מאמן שמדבר ומתראיין יפה, אך הוא לא עושה כל רושם", ניתח חלוץ העבר. "הקבוצה פשוט לא נראית מאומנת", הוסיף, תוך שהוא מקפיד כמובן ללקק למנכ"ל אסף בן־דב ("עושה עבודה מעולה") ולמנהל רפי אוסמו (הגדול). כן, משחק האגפים של הדרג האדמיניסטרטיבי עושה על קטן רושם מצוין.

 

קטן קרע גם אותו. ארבלדזה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
קטן קרע גם אותו. ארבלדזה(צילום: עוז מועלם)

 

שבועיים לפני שכיסח את ההולנדי, קרע הפרשן הבינלאומי גם את המאמן הגיאורגי של מכבי ת"א. "שוטה ארבלדזה נראה מנותק, לא מחובר כלל לקבוצה", קבע קטן, כי ככה זה אצלו. כשהמאמן מדבר בשפה אחרת, אין סיבה להסתכל על השחקנים. הם פשוט לא מצליחים לתרגם זאת לשערים, והעיקר שלא יתרגמו את הפרשנות שלו לאף אחד. לא נעים.

 

ומה עם המאמנים שמבינים מה הוא אומר? על אלי גוטמן לא תשמעו מקטן שהוא מנותק מהקבוצה, ולא רק שבית"ר ירושלים אינה נראית כקבוצה לא מאומנת, על רן בן־שמעון הוא הספיק אפילו להרעיף מחמאות. לחבר'ה מהביצה המקומית קטן מפרגן בגדול, או כמו שהוא בעצמו ניסח זאת לפני שלושה מחזורים: "אי־אפשר בלי מילה טובה ליעקב אסייג".

 

לא תשמעו מקטן שהוא מנותק מהקבוצה. גוטמן (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
לא תשמעו מקטן שהוא מנותק מהקבוצה. גוטמן(צילום: אלעד גרשגורן)

 

ומאיפה החוצפה לזלזל ככה במאמנים שהגיעו מחו"ל? כנראה מחצי השנה שבה הכוכב ממולדת הכדורגל עבר לווסטהאם, שותף בקושי בשמונה משחקים, ושוחרר בשמחה. ככה זה מאמנים זרים, אין להם מושג בכדורגל.

 

הדוחה

גיא לוזון מזלזל בנכים

 

"באר־שבע זו לא ברצלונה ואנחנו לא קבוצת נכים". ככה אמר גיא לוזון לשחקני הפועל ת"א בשיחת המוטיבציה שלפני המשחק. כמה שערורייתי ונטול רגישות מצידו, בלי שום קשר לעובדה שאותה מתחזה לברצלונה הפסידה שבוע קודם לרעננה.

 

נטול רגישות. לוזון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
נטול רגישות. לוזון(צילום: עוז מועלם)

 

מכיוון שהמוטיבטור בטח לא מבין מה לא בסדר במה שאמר, גייסתי את מורן סמואל - ספורטאית פראלימפית עתירת הישגים, אלופת עולם ומדליסטית אולימפית בחתירה, וכדורסלנית נבחרת ישראל בכיסאות גלגלים.

 

הצעה מעניינת .סמואל (באדיבות: IGOR MEIJER, מרכז דניאל לחתירה) (באדיבות: IGOR MEIJER, מרכז דניאל לחתירה)
הצעה מעניינת .סמואל(באדיבות: IGOR MEIJER, מרכז דניאל לחתירה)

 

אז הנה דבריה של סמואל: "למרות שאני בטוחה שגיא לוזון לא התכוון להעליב, חייבים להוקיע ולגנות את השימוש בביטוי 'קבוצת נכים' - לא במגרש המשחקים, לא בכיתות בבתי הספר

 ובטח שלא במגרשי הספורט. מה בעצם הוא רצה להגיד? 'אל תהיו לוזרים', 'תנו מאה אחוז ואל תוותרו', 'עלו בנחישות ואמונה שאתם יכולים'? אז גיא, אם זה מה שרצית לומר, אני מבטיחה לך שתמצא את זה בכל אחד מהספורטאים הפראלימפיים שאני מכירה.

 

"לא מזמן העברתי הרצאה לילדים בצפון, וכשיצאתי שמעתי אחד מהם משוחח בטלפון ואומר: 'אבל אבא, היא לא נכה, היא ספורטאית'. לפחות אני יודעת שאפשר לעשות את השינוי, אבל השינוי תלוי בכולנו. אני מזמינה את גיא לוזון וקבוצתו להגיע ביום ראשון הקרוב לבית הלוחם בת"א למשחק ליגת העל בכדורסל בכיסאות גלגלים – על המקום הראשון – אולי אפילו כתחליף לנאום חדר ההלבשה הבא שלו".

 

עד כאן סמואל, וחובב הכדורסל שכבר הספיק להתחכך עם האוהדים האדומים ב"היכל שלמה", מוזמן בהחלט להרים את הכפפה. בינתיים, בשיחת המוטיבציה לשחקניו לפני המפגש עם הדודים במוצ"ש, הוא יכול להסתפק במשפט: "פתח־תקווה זה לא אוסאסונה".

 

הטור המלא מפורסם היום ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
יניב קטן
צילום: גיל נחושתן
מומלצים