הזהיר. הנשיא אובמה וטראמפ בנובמבר (צילום: רויטרס)
היחסים עלו על שרטון | צילום: רויטרס

מתייצב לצד ישראל ותוקף את הנשיא: בימים האחרונים פרסם הנשיא המיועד דונלד טראמפ סדרת ציוצים נגד אובמה, שהתמקדה בין היתר בהימנעות האמריקנית בהצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון. אחר הצהריים (רביעי) טראמפ החריף שוב את הטון כשכתב בטוויטר: "איננו יכולים לאפשר את המשך היחס המזלזל וחסר הכבוד כלפי ישראל".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"ארצות הברית נהגה להיות ידידה קרובה של ישראל, אבל לא עוד", המשיך טראמפ לצייץ נגד אובמה. "תחילת הסוף הייתה ההסכם הנורא עם אירן ועכשיו זה (או"ם)! הישארי חזקה, ישראל. 20 בינואר מתקרב!", ציין, תוך התייחסות לתאריך השבעתו לנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בציוץ משלו, כשכתב: "תודה לך על הידידות החמה ותמיכתך החד משמעית בישראל".

ציוצים בהמשכים, טראמפ (צילום: טוויטר)
"לא נאפשר את המשך היחס המזלזל" | צילום: טוויטר

זמן קצר לאחר שנבחר לנשיאות הגיע טראמפ לפגישת עבודה רשמית עם אובמה בבית הלבן. למרות ההלם במפלגה הדמוקרטית מההפסד של קלינטון, ניכר היה כי התקשורת בין טראמפ לאובמה מתנהלת דווקא על מי מנוחות. טראמפ סיפר כי השניים שוחחו בטלפון מספר פעמים והמטיר מחמאות על הנשיא היוצא - אלא שכעת נראה כי היחסים בין השניים עלו על שרטון.

"אני עושה כמיטב יכולתי להתעלם מההערות המסיתות הרבות של הנשיא אובמה ומהמחסומים שהוא מציב", צייץ היום טראמפ. "חשבתי שהעברת השלטון תהיה חלקה - אבל לא!". אתמול הוא התייחס לטענה של אובמה, כי לו היה מתמודד לכהונה שלישית היה מנצח: "הנשיא אובמה ניהל קמפיין קשה (ואישי) במדינות המתנדנדות והפסיד. המצביעים רצו להפוך את אמריקה לגדולה שוב!".