וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היה לו לאן לברוח": חקירת רצח הנער בחניון בירושלים נחשפת

27.12.2016 / 18:49

לידי וואלה! NEWS הגיעו חומרי חקירת רצח הנער בן ה-16 בירושלים. מה שהחל כקטטה בין חברים, הסתיים במוות טראגי. "ראיתי את ד' מניף את העגלה לכיוונו - ואז הוא נפל על הרצפה", העיד אחד הנערים בפני החוקרים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

"תמיד היה בינינו את הקטע הזה, מי יותר חזק. בדרך כלל זה היה מגיע להפלות, חניקות, מי מכניע את השני, אתה מבין כי זה בין חברים", כך אמר ל', אחד הנערים שהיה עד לתקרית שנגמרה במותו של נער בן 16 בהר חומה שבירושלים. קטעים מחקירתו נחשפים היום (שלישי) לראשונה בוואלה! NEWS. אף שהודה כי שיקר בחקירותיו הראשונות, הפכה עדותו המאוחרת של הנער לעדות המפתח שבה נחשפה הסיטואציה המורכבת שנוצרה במהלך המפגש בין חמשת החברים – שהסתיים בכתב אישום בגין הריגה נגד אחד מהם.

הנאשם בתיק הוא ד', בן 16, שבינו לבין ההרוג התפתחו לפני חודש דין ודברים חריפים. חמשת החברים נפגשו באותו הערב בחניון הנמצא בשכונת מגורים בירושלים. "בין ד', הנאשם, למנוח הייתה איזו זריקת מילה לא במקום כזה", סיפר ל' בעדותו, על האירוע שהתרחש כשהנערים היו בהשפעת סמים. "ד' הביא למנוח כאפה בלחי והוא החזיר לו כאפה בלחי... התחילו לריב דחיפות בידיים... כל זה נמשך איזה עשר דקות, המכות של הידיים".

"לאחר מכן כל אחד הלך לצד. ד' אמר למנוח: 'אתה מבין? אני יותר חזק ממך', המנוח אמר לו: 'מי? יום אחד אני אזיין אותך...'. המתח ביניהם היה חזק, ואז ד' אמר לו 'אני אשים לך משהו בראש'. המנוח אמר לו: 'שים לי משהו בראש - אני אשים לך משהו בראש'. באותו רגע ד' הלך לצד, הביא מוט ברזל ומרצפת כזאת מחרסינה... התקרב למנוח... אמר לו מה אתה רוצה בראש? 'את האבן או את מוט הברזל?'. המנוח אמר לו 'מי אתה בכלל? בוא נראה אותך'. באותו רגע ד' לקח את האבן שהייתה לו ביד, את החרסינה, ודפק לו בראש. הוא ישר לקח את הקסדה שהייתה מונחת על האוטו ודפק ל-ד' בפנים".

לקריאה נוספת:
"רוצה אבן או מוט ברזל?": אישום נגד הנער שהרג את חברו בירושלים
החשוד שהכה את חברו למוות במוט - שהה במעצר בית על קטטה קודמת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא הגיע למצב שהוא בפינה עם הגב לקיר". זירת הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה בחר ל' להתערב, לדבריו, משום שחשש "שזה לא ייגמר טוב". הוא תפס את ד', הנאשם, והרחיק אותו מההרוג. אלא שהאחרון איתר עגלת סופר שאחד מקצותיה חשוף – אותה עגלה שהפכה בסופו של דבר לכלי שגרם למותו.

"המנוח התקיף אותי", סיפר ל'. "באותו רגע ד' השתחרר לי מהידיים ורץ לכיוון המנוח. לפני שהוא רץ ממני הספקתי לתפוס ממנו את מוט הברזל. הוא רץ לכיוון המנוח והמנוח רץ לעברו עם העגלה". בשלב זה, סיפר ל', התהפכו היוצרות: "המנוח בא לתת לד' מכה ואז ד' חטף ממנו את העגלה. באותו רגע המנוח שם לב שאין לו את העגלה ביד ושהיא נמצאת אצל ד'. הוא רץ לכיוון האוטו כי בסמוך לפינה שהוא נפל היו על הרצפה מקלות מעץ, וד' רץ אחריו ממש צמוד. המנוח הגיע למצב שהוא עם הגב לקיר, שאין לו יותר לאן לברוח. הוא הסתובב לכיוון ד', ובאותו רגע ראיתי את ד' מניף את העגלה לעברו. ההרוג נפל על הרצפה והתחיל לפרכס".

בשלב זה תיאר ל' סיטואציה מורכבת, כשד', הנאשם, ניסה להזעיק עזרה: "באותו רגע ד' בא למנוח וביקש מי' (חבר נוסף שהיה במקום, א"ס) את החולצה ותפס לו את הראש וביקש שיזעיקו עזרה", סיפר ל'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת הרצח בו נער בן 16 הכה את חברו למוות באמצעות אלת ברזל בהר חומה בירושלים, 27 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
זירת הרצח מבחוץ/נועם מושקוביץ
"בית המשפט לא שלל אפשרות שלמרשי עמדה הגנה עצמית, או כי העבירה ביסודה אינה יותר מעבירת רשלנות"

עדותו של ל' וגם עדויותיהם של חלק מחבריו השתנו במהלך חקירותיהם במשטרה. בית המשפט המחוזי התייחס לכך בהחלטה שניתנה היום, שבה הורה על קבלת תסקיר שירות מבחן שיבחן את האפשרות לשחרר את ד' במהלך ההליך המשפטי נגדו. השופט רפי כרמל כתב בהחלטתו כי סביר של' שיקר, משום שהיה נתון בלחץ ופחד מהאופן שבו תשפיע גרסתו על הנאשם בתיק. גם לגבי יתר החברים קבע השופט כרמל כי הגרסאות השונות שעלו בחקירות נועדו להסיר את אחריותם של הנוכחים במקום למתרחש מבלי שיפלילו את ד'.

כך למשל, מ', חבר אחר שהיה במקום, אמר שראה את ד' מחזיק בעגלה ושהמנוח החזיק בידו מצית. בחקירתו הוסיף כי לאחר האירוע הוא עצמו הרחיק את העגלה והחנה את הקטנוע ליד הזירה כדי ליצור רושם שהיה מדובר בתאונה. כזכור, גם נגד אביו של ד' עלה החשד כי ניסה לשבש את החקירה ולהעלים חפצים שיוכיחו את אשמת בנו.

בהחלטה שניתנה היום עסק השופט גם בשאלת ה"יסוד הנפשי" הנדרש כדי להוכיח את קיומה של עבירת הריגה. הוא קבע כי נכון לשלב הדיון במעצרו של ד' ניתן לקבוע שהיה עליו לצפות שהנפת העגלה באופן שהונפה עשויה להוביל למותו של אדם. ד' עצמו, צעיר בעל עבר פלילי בעבירת תקיפה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע עוון, העיד במשטרה כי הוא כלל לא ידע ממה עשויה העגלה והוסיף כי המנוח החזיק בידו בלטה. הוא הוסיף כי המנוח היה זה שרדף אחריו – ולא להיפך.

בתגובה לפניית וואלה! NEWS בנוגע לקביעות בית המשפט, אמר עו"ד דוד ברהום, המייצג את הקטין מטעם הסניגוריה הציבורית, כי "חרף ההחלטה כי קיימות ראיות לכאורה בית המשפט לא שלל אפשרות שלמרשי עמדה הגנה עצמית, או כי העבירה ביסודה אינה יותר מעבירת רשלנות. בית המשפט אף התייחס לכך שגרסאות עדי התביעה אינן קוהרנטיות ובחלקן אף שקריות. בית המשפט אף הורה לבחון חלופת מעצר. אנו מקווים שבדיון הבא יוחלט על שחרורו של מרשי, שאין שום סיבה להותירו בבית המעצר, לנוכח גילו והסיטואציה הייחודית שבה מי שקיפח את חייו היה, אחרי הכול, חברו הטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully