יום שבת, 18.05.2024 שעה 22:38

ריבקין פרשה בדמעות: הגעתי לפסגת החלומות

המתעמלת שייצגה את ישראל 3 פעמים במשחקים האולימפיים: "מיציתי את עצמי בדרך הכי טובה. היו לא מעט רגעי משבר". התפקיד החדש: יו”ר ועדת הספורטאים

|
נטע ריבקין (איציק בלניצקי)
נטע ריבקין (איציק בלניצקי)

אחרי 20 שנה בענף, שלוש הופעות במשחקים האולימפיים ולא מעט רגעים גדולים, המתעמלת האמנותית נטע ריבקין הודיעה היום (שלישי) על פרישתה מהקריירה המקצוענית שלה במסיבת עיתונאים שקיימה במשרדי הוועד האולימפי בישראל.

באירוע נכחו לא מעט ספורטאים אולימפיים, מאמנים ואנשי מקצוע שבאו לחלוק לה כבוד. ריבקין אמרה בדמעות: "עד ארבעה חודשים אחרי המשחקים האולימפיים בריו עוד היו לי לבטים גדולים אם להמשיך. אני רוצה לומר תודה לכולם, לאמי ורוניקה ולאבי ארקדי ז"ל שהיה לדמות משמעותית בחיי, למאמנת שלי אלה סמופלוב ולוועד האולימפי, לאגודה שלי מכבי ת"א ולספונסרים שלי קבוצת דלק שליוו אותי בדרך”.

צפו: נטע ריבקין מודיעה על פרישה

“אני פורשת בלב שלם ובהרגשה שנתתי את כל כולי. עצם הגעתי לריו הייתה פסגת החלומות שלי וכשנכנסתי עם הדגל בטקס הפתיחה הרגשתי תחושה אדירה. אני שמחה שגרמתי לאנשים לאהוב את הספורט הזה. אני מרגישה שובע ומציתי את עצמי, אני בשלה לפרק הבא בחיי".

נטע ריבקין (איציק בלניצקי)נטע ריבקין (איציק בלניצקי)

הקשיים שעברה בקריירה: "הדרך שלי לא הייתה קלה בכלל ואפילו קשה מאוד, לא תמיד זכיתי לאוזן קשבת אבל הייתי נחושה ושום דבר לא עצר אותי. לאחר מות אבי חשבתי שאולי כדאי להפסיק. בדיוק שנה לאחר פטירתו זכיתי במדליית הכסף באליפות אירופה והבנתי עד כמה הקשר עם אבי היה חזק. תמיד חשבתי עליו. מעבר לזה, היו רגעי אושר ושמחה ואלה סמופלוב הייתה לצדי לא מעט. אלה, אני אוהבת אותך, עשית ממני מתעמלת גדולה. קיבלתי מתנה גדולה בחיים. ההתעמלות הפכה לכל עולמי".

נטע ריבקין (איציק בלניצקי)נטע ריבקין (איציק בלניצקי)

ההחלטה לפרוש: “ההתעמלות הפכה להיות התשוקה, האהבה, הכאב והשמחה. זה כל עולמי. נתתי את כל מה שהיה בתוכי. מרגישה שובע. מיציתי את עצמי בדרך הטובה ביותר”.

נטע ריבקין (איציק בלניצקי)נטע ריבקין (איציק בלניצקי)

המאמנת האישית שלה, אלה סמופלוב, דמעה גם היא וסיפרה: "לא האמנתי שהרגע הזה הגיע. לא פעם שאלו אותי האם נטע פורשת ואמרתי שלא, אבל הנה זה הגיע. זה רגע עצוב. היו לנו הרבה רגעי אושר ועכשיו הכל ריק. אני ממשיכה לעבוד אבל נטע חסרה לי, כאילו חסר לי איבר בגוף. אני זוכרת שראיתי אותה בגיל 5 הולכת עם אבא שלה ושאלתי אותם לאן הם הולכים, הוא אמר לי 'שמאלה לכדורסל', אמרתי 'לא, הילדה הזו ימינה לחוג התעמלות אמנותית'. עברו מאז 20 שנה וזה כאילו היה אתמול. הרגשתי שאני חיה בשבילה. יהיו עוד בנות טובות בעתיד, אבל תמיד אתגעגע לנטע המלכה שלי".

אלה סמופלוב מחבקת את נטע ריבקין (איציק בלניצקי)אלה סמופלוב מחבקת את נטע ריבקין (איציק בלניצקי)

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, ציין: "זה רגע מרגש. מאז שהיא נבחרה לספורטאית הצעירה במשחקי בבייג'ינג היא רק עלתה גבוה ותמיד הייתה מודל לחיקוי ודמות מיוחדת. היא השאירה חותם בחריצות שלה, בהתמדה, במאבקים ומשברים לא קטנים ועד לרגעים אלה. היא הגיע לפסגות ושיאים שאף מתעמלת לא עשתה קודם והיא תמיד עשתה הכל בצניעות. נטע נבחרה לנציגת ספורטאים בוועד האולימפי כך שאנחנו לא נפרדים ממנו ויהיו לנו עוד הרבה שנים משותפות. אני מודה לנטע על הכל".

יעל ארד, יו"ר ועדת הספורט בוועד האולימפי: "לא כל ספורטאי מצליח נכנס ללב של הציבור ואצלך מה שעשה את ההבדל זו האישיות שלך. כולנו עצובים ויש ביום הזה גם הזדמנות ותקווה להמשיך קדימה, אני מקווה שתמצאי את התשוקה בדבר החדש שתעשי בעתיד. אני מקווה שיהיו עוד כמוך בענף".

המתאבקת אילנה קרטיש: "זה מחמם את הלב לראות את נטע ביום הזה. הספורט חיבר בינינו, יש לך לב זהב ואני בטוחה שתצליחי בחיים גם בהמשך". יו"ר איגוד ההתעמלות, רזי פלד: "נטע היא אחת מהסיבות שהגעתי לאיגוד. זה כבוד גדול לעבוד עם ספורטאית כמוה ואני מקווה שהיא תישאר בענף יחד איתנו". אלכס שטילוב: "אני מודה לנטע על קריירה מאוד מפוארת שעשתה. אני בטוח שתתרמי עוד הרבה לענף ולספורט הישראלי".

סמופלוב, ריבקין, לוסטיג (איציק בלניצקי)סמופלוב, ריבקין, לוסטיג (איציק בלניצקי)

משרד התרבות והספורט נמסר: “אנו מודים לנטע ריבקין על שנים רבות בהן ייצגה בגאווה ובכבוד רב את מדינת ישראל על מזרן ההתעמלות האומנותית ברחבי העולם. החיוך הגדול והמבט הנחוש הפכו לסמלך המסחרי. ייצגת את ישראל לראשונה לפני 8 שנים כצעירת המשלחת וזכית לשאת את דגל ישראל בראש המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים השלישיים שלך לפני מספר חודשים בריו. הגעת להישגים רבים במקצוע דורשני ותובעני במיוחד ובזכות הנחישות, ההתמדה, העוצמה, האלגנטיות, השקט והמקצוענות שהפגנת לכל אורך הקריירה, הפכת למושא להערצה ומודל לחיקוי לאלפי ילדות ובנות נוער בישראל ולכל ספורטאי הישגי בכל ענף שהוא”.

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב הוסיפה: "צר לי לשמוע כי פורצת הדרך בתחום ההתעמלות האמנותית פורשת. נטע ריבקין הביאה המון כבוד וגאווה למדינת ישראל בכל התחרויות הבינלאומיות. אני מקווה כי נושאת דגל ישראל בריו תמשיך לתרום מהידע הרב ומהיכולות שלה לקידום ענף ההתעמלות האמנותית בישראל ולפתח יחד עם אנשי מקצוע נוספים, את דור העתיד למשחקים האולימפיים הבאים. מאחלת לה הצלחה בהמשך דרכה".

שלוש פעמים במשחקים האולימפיים ולא מעט שיאים

ריבקין פרשה בגיל 25, גיל מאוחר יחסית למתעמלת, אחרי שהייתה לפורצת דרך וגרפה לא מעט תארים במהלך הקריירה שלה. היא הייתה למתעמלת הישראלית הראשונה שזכתה במדליה באליפות העולם, כאשר סיימה במקום השלישי על הפודיום לפני כחמש שנים בתרגיל החישוק. באותה שנה, ב-2011, ריבקין גם הוכתרה לסגנית אלופת אירופה ואף זכתה במדליית הארד במשחקי אירופה הראשונים בבאקו.

מעבר לכך, היא זכתה לכבוד גדול כאשר נשאה את דגל ישראל בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו. בהישג השיא שלה היא סיימה שביעית באולימפיאדת לונדון. כמו כן, היא זכתה לכבוד גדול כאשר אלמנט שהמציאה בתרגיל החישוק נקרא על שמה ובוצע על ידי מתעמלות אחרות ברחבי העולם.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */