מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, נפגש הבוקר עם נציגי האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, אימרי קלמן ודר' גיל פישהוף. נציגי הקהילה סקרו בפני המפכ"ל את מאפייני הקהילה והצרכים הייחודיים לה. בין היתר, עלו הנושאים הבאים: הטיפול המשטרתי בפשעי שנאה, יחס מפלה לחברי הקהילה, מתן מענה לעבריינות רשתית, סוגיית הדיווח (על פשעים) והנגשת המשטרה לקהילה. 

>> "כל הזמן חשבתי – אני לא אגמור אף פעם"

>> אתם בחרתם: 22 החבילות המדהימות שעשו את 2016

נציגי הקהילה העלו בקשה למסד גורם רשמי בתוך המשטרה שילווה, ייעץ ויוביל את השיח בין המשטרה לקהילה הגאה במטה הארצי. באופן הזה אותו גוף מטה יהווה 'כתובת' עבורם ויפעל  להנגשת שירותי המשטרה בכללותם לקהילה. 

המפכ"ל מצידו התייחס לדברים והציג בפני נציגי האגודה את הפעילות המתבצעת כבר כיום על ידי המשטרה ובכלל זה: ההיערכות חסרת התקדים השנה לכלל אירועי מצעדי הגאווה, הדרכה והכשרה של השוטרים בקורסים ובעבודה שוטפת למתן יחס הוגן, מכבד, מותאם ורגיש מגדרית. כמו כן ציין המפכ"ל את חשיבות השיח הפתוח והמשתף של המשטרה עם חברי וחברות הקהילה, כדי לייצר פתרונות ומענים נקודתיים כמו גם מערכתיים. המפכ"ל: "בכל מקום בו השיח פתוח והדדי, המשטרה מצליחה לתת שירות טוב למגוון הקהלים והאוכלוסיות במדינת ישראל המורכבת".

וילון אנשים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אלשיך. "בכל מקום בו השיח פתוח והדדי, המשטרה מצליחה לתת שירות טוב" | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
המפכ"ל רואה באופן חיובי קביעת גורם שיהווה כתובת לפניות הקהילה הגאה. בדבריו התייחס לכך שחלה החובה על משטרת ישראל להעניק שירותי משטרה, ולהוות כתובת לכל אדם שחש עצמו נפגע על ידי עבריינות ואלימות. בהקשר זה, יש לחזק את הקשר מול הקהילה ולפעול לעלייה ברמת הדיווח על פשעים המבוצעים על רקע מגדרי, או על רקע של העדפה מינית ובכלל. 

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה: "למשטרת ישראל והקהילה הגאה היסטוריה רגישה ומורכבת אשר הציפה ליקויים שונים. עלינו לבחון את העבר כדי ללמוד ממנו, וראשית להתחייב לתקשורת רציפה וישירה שתאפשר התמודדות משותפת עם האתגרים הצפויים. בהמשך, ביקשנו מהמפכ"ל לקיים פגישה נוספת עם רב המשטרה וגורמים נוספים בסוגיות המעסיקות את חברי הקהילה הגאה כגון תופעת זנות בקרב בני נוער וטרנסג'נדרים, סיוע למבקשי מקלט להט"בים ותיאום סביב הקפת מצעדי הגאווה ברחבי הארץ".

>> בן לא הורשה להספיד את נתן בן זוגו

>> תאלין חושפת: "אבא שלי היה תוקף אותי"

>> מי הכדורגלן הישראלי שייצא מהארון ב-2017?