יום שישי, 17.05.2024 שעה 21:09

מה עושים כאשר חווים ירידת מתח בריצה?

רצים רבים פוגשים את המסלול יותר מ-150 פעמים בשנה וחווים קושי מנטלי לשמר את המוטיבציה לאורך זמן כה רב. איך ממשיכים להתמיד גם כשקשה?

|
איך שומרים על המוטיבציה בכל פעם מחדש?
איך שומרים על המוטיבציה בכל פעם מחדש?

מרבית הרצים אולי יודעים זאת, אבל רץ אשר עוסק שלוש פעמים בשבוע לפחות בפעילות של 40 דקות ומעלה, נחשב לספורטאי “חצי מקצוען”.

משמעות הדבר היא שחלקכם אשר קורא ברגעים אלו את הכתבה גילו שהם ספורטאים חצי מקצוענים, עובדה אשר ייתכן ומוסיפה להם לפאסון, אך לצד אותו פאסון מכובד עולה גם נתון בלתי מבוטל של  יותר מ-150 ריצות בשנה – 150 ריצות בהן אתם צריכים בכל פעם מחדש ללבוש את חליפת המוטיבציה ולצאת למסלול בבוקר או בלילה בחום או בקור…

כעת נשארת השאלה המתבקשת: “איך לא נשחקים?”, כלומר, איך מצליחים בכל פעם מחדש לצאת לאימון, ולא משנה מה התנאים,  ולתת בו את המקסימום. אלא אם כן אתם מאוד אוהבים את השקט שלכם, או שאין לכם כל בעיה של קשב וריכוז כזו או אחרת, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תחביב הריצה שלכם בחיים. 

מילת המפתח היא גיוון. שנו בכל ריצה את המסלול, נסו לשחק עם המרחק, ותנו לכל ריצה מטרה אחרת (באחת זמן, בשנייה מרחק, בשלישית אולי אף שניהם). הגיוון מוביל לסקרנות, הסקרנות יוצרת תשוקה והתשוקה יוצרת מוטיבציה. נסביר בדוגמא: אם אתם בכל ריצה רצים שבעה קילומטר באותו מסלול הכול ידוע לכם מראש ואין כאן שום אתגר או הפתעה. אך אם לפתע תשנו את המסלול, תצטרכו לגלות כיצד אתם מתפקדים בתנאי שטח שונים, איך אתם מגיבים כשאתם לא יודעים בכל נקודה כמה מרחק עברתם וכיו”ב. בשורה תחתונה, הגיוון מכניס לריצה מימד מסוים של “הרפתקה”.

כמובן שמימד הגיוון לא מתמקד בפרטים הטכניים בלבד אלא גם במימד החברתי. נסו לרוץ מדי פעם עם קבוצה או עם בן זוג, וכך תוכלו לבחון את יכולתכם ולצאת משגרה. האם אתם מובילים או נגררים? האם אתם מסוגלים להתמיד בקצב של מישהו אחר? האם אתם מסוגלים להגיע לאותן תוצאות גם אם הקבוצה בחרה מסלול ושעה שפחות מתאימים לכם? מעבר לכך, קיים כמובן הפן החברתי של המפגש לפני ואחרי שעושה גם הוא את העבודה בצד המנטלי.

גם בפן האקססוריז אפשר להכניס קצת חיים לעולם הריצה שלכם. שנו את הביגוד שלכם, קנו לעצמכם מדי פעם נעלי ריצה שמלהיבות אתכם, החליפו את אפליקציית הריצה שלכם ואל תשכחו לחדש את הפלייליסט שנותן לכם כוח לרוץ. גם כאן מילת המפתח היא הגיוון, שככל ותיצמדו אליה יותר, כך יהיה לכם קל יותר להתמיד בפן המנטלי. בהצלחה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */