וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בברלין: כוננות באירועי חג המולד בארצות הברית

22.12.2016 / 4:31

החשש למתקפת טרור במהלך החג הקדוש לנצרות התגבר לאחר הפיגוע הקטלני, ובערים רבות שבהן מתקיימים אירועים המוניים חודדו ההנחיות. בניו יורק הועברו צוותי חירום למיקומים מרכזיים, בבוסטון יוקמו מחסומים ובשיקגו הוצבו יחידות מיוחדות בשוק המסורתי

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', עריכה: ניר חן.

הפיגוע הקטלני בברלין, שבו פרצה משאית לשוק חג המולד בעיר ודרסה למוות 12 בני אדם, הוביל את הרשויות בארצות הברית להעלות את רמת הכוננות באירועים המוניים הנערכים ברחבי המדינה לרגל החג הקדוש לנצרות, בהם שווקי חג המולד שקמו במאות ערים. כבר בחודש שעבר הזהירו הרשויות מפני האפשרות למתקפות טרור בחג שמתחיל בשבת הקרובה, במיוחד בערים הנחשבות לסמל מערבי כמו ניו יורק, וושינגטון וערים אחרות, אך אחרי הפיגוע בברלין חודדו ההנחיות עוד יותר.

בהצהרה רשמית של משטרת ניו יורק נכתב כי "אנו עוקבים אחר האירועים בגרמניה ומסביב לעולם. העברנו צוותים מיומנים, כולל צוותי חירום, למיקומים בפרופיל גבוה בניו יורק, ובימים הקרובים ננסה ללמוד יותר על מה שהתרחש כדי ליידע את מחלקות וצוותי המשטרה". עם זאת, בריאיון לרשת MSNBC הבהיר סגן מפקד המשטרה המקומית, ג'ון מילר, כי "איננו מזהים כרגע שום איום ממשי הקשור לעונת החגים בניו יורק". הוא הוסיף כי המשטרה "ערכה התאמות רבות המבוססות על התקפות מסוג זה".

כוחות משטרת ניו יורק בסמוך לעץ חג המולד הענק במרכז רוקפלר שבעיר, דצמבר 2016. AP
"נערכו התאמות רבות". שוטרים בסמוך לעץ חג המולד הענק במרכז רוקפלר שבניו יורק/AP

גם בבוסטון, שסבלה לפני שלוש שנים מפיגוע רצחני בעת המרתון בעיר, לא לוקחים סיכונים. ראש העיר מרטין וולש הודיע כי בשוק חג המולד העירוני יוקמו מחסומים, והמשטרה תפטרל במקום במשך כל שעות הפעילות. "המשטרה שלנו תמיד בכוננות גבוהה", אמר בדברים שצוטטו בב"בוסטון הראלד", והוסיף: "מאז המרתון, החיים שלנו כאן בעיר השתנו".

משטרת שיקגו הודיעה גם כן כי היא תקצה משאבים נוספים לדליי פלאזה – האזור שבו ממוקם שוק חג המולד המסורתי, הכוללים שוטרים רכובים, רגליים, ויחידות מיוחדות. באטלנטה שבג'ורג'יה המשטרה המקומית מסרה כי היא "עוקבת אחר המתרחש" ובעיר סיאטל שבמדינת וושינטון הודיעה המשטרה על "מצב של ערנות גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully