וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנית רונית ברש: "האנטישמיות לא תשנה את הביקורים באומן"

21.12.2016 / 19:10

הרבנית בטוחה כי השחתת מתחם הקבר של רבי נחמן מברסלב באוקראינה לא תמנע מהמתפללים להגיע אליו: "בני עוולה מנסים להשליט פחד". ברש קראה לרשויות באוקראינה לפעול "לנטרול האנטישמיות"

עריכה: ניב מעוז

הרבנית רונית ברש, אחת מהמוכרות ביותר בעולם החזרה בתשובה, הגיבה היום (רביעי) לתקרית האנטישמית במתחם קבר רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. "חבורה של בני עוולה נכנסו אתמול לקבר מתוך ניסיון להפגין כוח ולהשליט פחד בקרב המתפללים", אמרה. "מהיכרותי עם הקהילה האוקראינית והקהילה היהודית באומן, יש שם חיי שלווה ושותפות עסקית מדהימה".

ברש הוסיפה כי "בכל ההיסטוריה היהודית ידענו אנטישמיות, וזה אף פעם לא עצר אותנו". לדבריה, "תמיד היו איומים אנטישמיים, וזה לא גרם לנו לפחד או לשנות משהו בהתנהלות היומיומית או בתיירות לאומן. יש מפלגה אנטישמית באוקראינה שנוקטת אמצעים להפחיד את היהודים". את התקרית, שבמסגרתה הותז צבע אדום במתחם והונח בו ראש חזיר כרות שעליו חרוט צלב קרס, היא הגדירה כ"ניצול תמימותם של אותם יהודים".

עוד בוואלה! NEWS:
דליה נעדרת בברלין 48 שעות אחרי הפיגוע: "מאוד מודאגים לגורלה"
זוג חטופים באפגניסטן: "אובמה וטראמפ - שחררו אותנו". צפו
השוק המפואר שלא נותר ממנו דבר: חאלב - לפני ואחרי המלחמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם הקבר שהושחת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתה של הרבנית, לתקרית לא תהיה השפעה על התיירות לאומן באופן כללי, ובפרט על אלפי הנוסעים שמתכננים לעלות לקבר בחג חנוכה הקרוב. "אומן מאובטחת במצלמות אבטחה וניתן לצפות במתרחש ברחובות המרכזיים בכל זמן נתון, ובנוסף יש אבטחה במתקני השהות הישראליים ובמלונות", הסבירה.

"אני נוסעת ביום שני הקרוב עם קבוצה של 150 בנות לקבר של רבי נחמן", סיפרה ברש, "אנחנו לא חוששים או פוחדים ולא נוקטים בשום אמצעי להגביר את האבטחה מעבר למה שנדרש בדרך כלל". ברש, בת 38 ואם לחמישה ילדים, הייתה בעברה בליינית ומארגנת מסיבות, ועם חזרתה בתשובה לפני יותר מעשור היא החלה לסחוף אחריה אלפי נשים להתקרב אל הדת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתפללים במתחם הקבר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לסיכום, טענה ברש: "כאן המקום לקרוא לממשלת ישראל, שתפנה לאוקראינה שתטפל במצב ותעשה מהלכים משמעותיים לנטרול האנטישמיות ולביטחונם של היהודים השוהים שם". לפי שעה, לא נעצרו חשודים באחריות להשחתת מתחם הקבר באומן, שנסגר לצורך בדיקות משטרתיות.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שוחחה היום עם שגריר ישראל באוקראינה אלי בלוצרקובסקי והתעדכנה לגבי התפתחויות. חוטובלי אמרה כי נפתחה חקירה משטרתית בנושא, בפיקוח המושל המחוזי. כמו כן, הוחלט על תגבור האבטחה במתחם הקבר ובמוסדות יהודיים ברחבי אוקראינה. "אין מקום למעשים אנטישמיים נבזיים כאלה", הבהירה חוטובלי. גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פנה לרשויות באוקראינה בדרישה לחקור את האירוע, והשר אריה דרעי אמר כי "הזדעזע עד עמקי נפשו לשמוע על החילול הנורא והברברי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully