שתף קטע נבחר

נעילה ירוקה בוול סטריט; ילן: "שוק העבודה - החזק ביותר בעשור האחרון"

דאו ג'ונס עלה ב-0.2%, נאסד"ק התחזק ב-0.4%; מחיר הזהב עלה ב-0.5%, מחיר הנפט טיפס ב-0.4%

נעילה ירוקה בוול סטריט. דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.2%, נאסד"ק טיפס ב-0.4%.

 

ברקע למסחר

משאית דהרה הערב (יום ב') לתוך קהל בשוק חג המולד בברלין. לפי דיווחים מגרמניה יש תשעה הרוגים לפחות - וגם עשרות פצועים. התקשורת המקומית דיווחה כי שוטרים בזירת האירוע אמרו שלפי רמזים ראשונים במקום נראה שמדובר בפיגוע. בגרמניה מדווחים שהנהג הדורס במנוסה - והמשטרה מחפשת אותו.

 

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, אמרה היום כי "שוק העבודה בארה"ב הוא החזק ביותר בעשר האחרון". היא דיברה בפני סטודנטים באוניברסיטה של בולטימור.

 

הבורסות באירופה ננעלו במגמה מעורבת: מדד דאקס הגרמני עלה ב-0.1%, פוטסי הבריטי שמר על יציבות וקאק הצרפתי איבד 0.2% מערכו.

 

היצוא היפני זינק בחודש נובמבר ב-7.4% (השוואה שנתית), הקצב הגבוה ביותר מזה שנתיים. במונחי שווי, מדובר עדיין בירידה שנתית, בשיעור נמוך של 0.4% ל-5.957 טריליון ין, כאשר התחזיות שעמדו על ירידה של 2.3%. היבוא ירד בחודש נובמבר ב-8.8%, ל-5.804 טריליון ין. המאזן המסחרי של יפן הציג עודף של 152.5 מיליארד ין, כאשר התחזיות עמדו על 227.4 מיליארד ין.

 

מניות מרכזיות

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה כי תערער השבוע על החלטת האיחוד האירופי לחייב אותה לשלם לאירלנד מסי עבר בשווי 13 מיליארד אירו: "בהחלטתם התעלמו הרגולטורים באיחוד ממומחי ומס ומחוקים תאגידיים ובחרו במכוון שיטה שתמקסם את הסכום שאפל חויבה לשלם" אמרו בחברה.

 

חברת דנונה הצרפתית (Danone) חתכה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הפיסקאלית, על רקע חולשה בשוק הספרדי והשקה לא חזקה מספיק של מוצרי היוגורט באירופה. דנונה לא הציגה נתונים על התחזית המעודכנת, והסתפקה בלולמר שהיא תהיה נמוכה מצפי ההכנסות הקודם שעמד על עלייה של 3%-5% במכירות השנתיות.

 

הבנק האיטלקי מונטה פסקי בניסיון של הרגע האחרון לגייס את הסכום הנדרש, שימנע את החלופה שבין קריסתו לבין הלאמתו האפשרית (הבנק חייב לגייס 5 מיליארד אירו לפני סוף השנה). הבנק יוצא לשם כך להפנקת מניות במחירים בטווחים שונים (על פי גודל החבילה), כש-65% מהן מיועדות לגופים מוסדיים והיתר לבעלי מניות קיימים ולמגזר הציבורי. ההנפקה המוסדית תסתיים בחמישיה בשעה 13:00 והנפקת המניות האחרות עד רביעי ב-13:00.

 

חברת האנרגיה BP חתמה על הסכם בשווי של 2.2 מיליארד דולר עם אבו דאבי, המקנה למדינה מהמפרץ נתח של 2% ב-BP תמורת החזקה של 10% בשדות נפט יבשתיים של אבו דאבי. BP הודיעה במקביל על כניסה לשותפות עם חברת קוסמוס (Kosmos Energy), ותשקיע בחברה מיליארד דולר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים